Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - صدیقی زاده گفت: در سطح جهان حدود ۳۳۷ نوع ماده مختلف از نفت و گاز تولید می‌شود که سهم ایران، ۳۰ نوع است؛ یعنی کمتر از ۱۰ درصد سهم جهان در تنوع محصولات پتروشیمی را در اختیار داریم.

مدیرعامل پتروشیمی کارون علت این عقب افتادگی را کمبود زیرساخت و دانش فنی اعلام کرد و راه برون رفت از آن را نیز، استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، لازمه پذیرفتن خطر استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان، تبدیل شدن شرکت‌های پتروشیمی به شرکت‌های دانش‌بنیان است.

آیین رونمایی از شرکت پتروشیمی کارون به عنوان اولین شرکت دانش‌بنیان زیرمجموعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، امروز برگزار شد.

پتروشیمی کارون نخستین تولیدکننده انواع «ایزوسیانات» در جنوب غربی آسیا و تنها تولیدکننده این محصولات در ایران است که در صنعت «پلی یورتان» به کار می‌روند.

از جمله مهم‌ترین محصولات پایین دستی آن، می‌توان به انواع ابر، اسفنج و فوم با کاربری در تولید مبلمان، صندلی های اداری، خانگی و خودرو اشاره کرد.

این محصولات پتروشیمی، در تولید انواع عایق‌های صوتی و حرارتی، دیوارهای پیش ساخته، یخچال‌های خانگی و صنعتی، کیف و کفش، چرم مصنوعی، انواع باند ارتوپدی در صنایع پزشکی و بهداشتی، چسب‌های صنعتی و لمینیت نیز به کار می‌روند.

بیش از ۱۵ شرکت تولیدی و خدماتی، تحت مدیریت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس فعالیت می‌کنند که در رتبه‌بندی سازمان مدیریت صنعتی (IMI۱۰۰) از نظر شاخص‌های فروش، صادرات، سودآوری و خلق ارزش افزوده، مقام نخست کشور را دارد.

این شرکت طبق رتبه بندی موسسه بین‌المللی ICIS، به عنوان دومین شرکت پتروشیمی برتر خاورمیانه و سی و هفتمین شرکت برتر پتروشیمی در جهان شناخته می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پتروشیمی وزارت نفت دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۴۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،شایسته در گفتگو با خبرگزاری صدا وسیمای استان  با اشاره به اینکه از ابتدای سال از سطح ۹۳.۵ هکتار از گلخانه‌های استان بیش از ۱۲ هزار تن تن انواع محصولات سبزی و صیفی، ۱.۵ میلیون انواع گل شاخه بریده، ۲۸۰ هزار عدد انواع نشاء گل و گیاه زینتی و محصولات سبزی و صیفی و ۹۶۰ تن انواع سبزیجات برگی برداشت شده است گفت :این میزان نسبت به سال گذشته ا ۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ارزش  محصولات گلخانه‌ای  از جمله  گوجه فرنگی، فلفل، خیار و سبزیجات برگی،796 میلیارد و 800 ملیون تومان  است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی  گفت: بیشترین سطح گلخانه در استان به ترتیب مربوط به شهرستان‌های فردوس، قاین و خوسف است.

شایسته افزود: خراسان جنوبی  ۵۷۰ خانوار بهره بردار دارد.

دیگر خبرها

  • اقبال بازارهای جهانی به محصولات دانش‌بنیان ایران
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی