Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس میز سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: می‌توان به سه ماه رجب، شعبان و رمضان به عنوان دوره‌ای برای بازیابی معنوی نگریست تا به عنوان بهار معنویت، افق‌های جدید در فضای سبک زندگی جامعه ما ایجاد کند. - اخبار فرهنگی -

حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد شیخ الاسلامی، رئیس میز سبک زندگی و معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بر ضرورت توجه به فقر معنوی و ایجاد بهار معنویت در سبک زندگی جامعه تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ الاسلامی یکی از مهمترین ضرورت‌ها در سبک زندگی اسلامی را برخورداری از معنویت دانست و تصریح کرد: اگرچه سبک زندگی و مجموعه رفتارها در ظاهر شبیه هم هستند، اما آنچه که معنای جدیدی به رفتارها می‌دهد و آنها را از یکدیگر متمایز می‌کند، جوهره و روحی است که در عملکرد افراد وجود دارد.

رئیس میز سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه رفتارهای ما با معانی خاص خود ارزش و مفهوم پیدا می‌کنند، تصریح کرد: متأسفانه معنویت در جامعه گم شده است، هرچند به نظر می‌رسد امروزه افراد بیشتر از کرامت یکدیگر مراقبت می‌کنند اما معنویت به‌ندرت در رفتارها دیده می‌شود.

این کارشناس سبک زندگی اسلامی با اشاره به اینکه باید فقر معنویت را به‌نوعی جبران کنیم، اظهار داشت: در عین اینکه مردم احساس گمشدگی معنویت دارند، اما نسبت به آنچه که معنویت الهی نام دارد، حساسیت‌هایی ایجاد شده است. هرچند عرفان‌های نوظهور در حال گسترش است، اما مردم به معنویت خدامحور کمتر متوجه شده‌اند.

 

چگونه از طریق نماز، سبک زندگی خود را اصلاح کنیم؟درس‌هایی از یک ازدواج پربرکت درباره سبک زندگی اسلامی

 

رئیس میز سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی بر ضرورت استفاده از فرصت ویژه سه ماه رجب، شعبان و رمضان تأکید کرد و گفت: اگر به فقر معنویت به طور دقیق و با دغدغه پرداخته نشود، مناسک دینی به‌مرور به مراسم اجتماعی تبدیل می‌شود و کارکرد عکس اصل خود را پیدا می‌کند.

او تصریح کرد: می‌توان به سه ماه رجب، شعبان و رمضان به عنوان دوره‌ای برای بازیابی معنوی نگریست تا به عنوان بهار معنویت، افق‌های جدید در فضای سبک زندگی جامعه ما ایجاد کند.

لازم به توضیح است میز سبک زندگی با همکاری معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علیمه قم، «بهار معنویت» را با شعار «دعوت به زندگی» برگرفته از آیه 24 سوره انفال و منویات مقام معظم رهبری اجرا می‌کند. در این برنامه نگاهی نو به دعاهای مأثور در سه ماه رجب، شعبان و رمضان شده که به عنوان منبعی منحصربه‌فرد و آمیزه‌ای از هویت و معرفت به مثابه یک رسانه محتوایی در اصلاح سبک زندگی در دسترس ما قرار دارد.

در فیلم زیر، بخش اول سخنان حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد شیخ الاسلامی، رئیس میز سبک زندگی و معاونت مهر دفتر تبلیغات اسلامی را مشاهده می‌کنید.

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سبک زندگی ایرانی اسلامی معاون دفتر تبلیغات اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی سبک زندگی ایرانی اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی شعبان و رمضان بهار معنویت سه ماه رجب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۵۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر

رئیس پلیس فتای فراجا از دستگیری عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار وحید مجید اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱۲ هزار صفحه مجازی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها که مشغول به تبلیغ و خرید و فروش انواع اسلحه گرم از کلت گرفته تا کلاشینکف و مسلسل بودند، توسط پلیس فتا شناسایی شدند.

وی افزود: از مجموع این تعداد، روی ۳ هزار مورد تمرکز کردیم و در پس از انجام تحقیقات لازم، در این فرآیند توانستیم ۱۴۰۰ نفر از مالکان و اعضای این تارنماها و صفحات مجازی را شناسایی و دستگیر کنیم و تحویل مراجع قضائی بدهیم.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: این افراد با ایجاد صفحات و کانال‌هایی در شبکه‌های اجتماعی واتس‌آپ، تلگرام و اینستاگرام ادعای خرید و فروش انواع اسلحه داشتند.

سردار مجید گفت: بیشتر این افراد کلاهبردار بودند؛ یعنی در واقع پس از گرفتن مبلغی به عنوان بیعانه از مشتری، افراد را مسدود می‌کردند و دیگر پاسخگو نبودند، بنابراین خرید و فروشی صورت نمی‌گرفت و اسلحه‌ای در کار نبود.

وی با اشاره به اینکه قدرت‌نمایی و ایجاد ترس نیز برخورد جدی پلیس را در پی خواهد داشت، افزود: همچنین عده‌ای از اراذل و اوباش در جهت ایجاد رعب و وحشت در شهروندان، محتواهایی در شبکه‌های اجتماعی تولید و منتشر می‌کردند که توسط پلیس شناسایی شدند.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: بیش از ۹۵۰۰ صفحه، کانال و گروه که توسط اراذل اوباش مدیریت می‌شد نیز مسدود و ۱۶۰۰ نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

کد خبر 749033

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • دعوت رئیس شورای شهر از سرمایه‌گذاران برای حضور در میمند
  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه ضروری است
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان