Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه رادیویی فرهنگ روز سه شنبه 5 بهمن در برنامه «نگارخانه» به بخش خوشنویسی جشنواره فجر می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ «نگارخانه» عنوان برنامه ای است که به بررسی هنرهای تجسمی در کشور و دغدغه‌های هنرمندان این حوزه و اطلاع رسانی از فعالیت های هنری اختصاص دارد. برنامه این هفته به‌طور ویژه به بخش خوشنویسی جشنواره فجر اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، بهمن ماه سال ۱۴۰۰ در تهران و استان‌های کشور در بخش‌های طوبای زرین، ایثار و فداکاری، آینه در آینه(موزه هنرهای معاصر) و ویژه نظامی‌ گنجوی در ۱۰ رشته هنری برگزار می‌شود.

گفتنی است پذیرش و انتخاب آثار در رشته خوشنویسی، در دو مرحله انجام می‌ شود. در مرحله اول فایل آثار ارسال شده به سایت جشنواره بررسی می‌شود و در مرحله دوم اصل آثار منتخب به جشنواره ارسال و انتخاب نهایی برای حضور در نمایشگاه صورت می‌پذیرد.

همچنین بخش دیگری از برنامه «نگارخانه» به معرفی هنر نقاشی‌ خط در گفت و گو‌ با علی اشرف صندوق آباد، احمد عبدالرضایی و امیر احمد فلسفی اختصاص دارد.

همچنین در آیتم دیگری از برنامه «نگارخانه» درباره میر عماد قزوینی گفت و گو خواهدشد.

میرعماد الحسنی سیفی قزوینی از مشهورترین خوشنویسان تاریخ هنر ایران است که توانست پایه خط نستعلیق را چنان مستحکم کند که تمام صاحب نظران خطوط اسلامی آن را عروس خطوط نامیدند. قلم او بیشترین تأثیر خود را در عرصه خط نستعلیق گذاشته‌است.

برنامه «نگارخانه» به همت گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ، به تهیه کنندگی رضا غیور و کارشناسی و اجرای امیر راد ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن می رود.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرهنگ و هنر هنرهای تجسمی خوشنویسی ایران کارشناسی خوشنویسی فرهنگ و هنر کارشناسی نقاشی هنرهای تجسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۵۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های شاد ویژه «دهه کرامت» در استان سمنان برگزار شود

حجت الاسلام مرتضی مطیعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به برگزاری نشست های هماهنگی برنامه های دهه کرامت، تاکید کرد: برگزاری برنامه های شاد و مفرح همراه با نشاط اجتماعی در دستور کار مسئولان و دست اندرکاران مراسم دهه کرامت قرار گیرد.

وی به آثار تبیینی و تربیتی و معنوی برنامه های دهه کرامت بر روی نسل جوان و آتیه ساز ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: همایش ویژه دختران در ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در دهه کرامت برگزار شود.

امام جمعه سمنان همچنین خواستار تبیین حجاب و عفاف و سیره حضرت معصومه (س) برای دختران شد و تاکید کرد: از فرصت برنامه های دهه کرامت برای ترویج فرهنگ حجاب و الگو سازی برای دختران استان بهره گیری شود.

مطیعی ضمن بیان اینکه ابراز رضایت مردم از اجرای طرح نور در جامعه بسیار ارزشمند است، گفت: دهه کرامت فرصت خوبی است تا مردم ما بتوانند حمایت خودشان را از اجرای طرح نور اعلام دارند.

وی دهه کرامت را زمان خوبی برای بزرگداشت فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه به خصوص بین نسل جوان دانست و تاکید کرد: تبیین اهمیت حجاب و عفاف محور برنامه های دهه کرامت به خصوص برای نسل آینده ساز استان سمنان باشد.

کد خبر 6092817

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس ایران
  • راهیابی ۲۵ گروه سرود فجر به مرحله نهایی
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • برنامه‌های شاد ویژه «دهه کرامت» در استان سمنان برگزار شود
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی