Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان مسئول واحد حقوقی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از خلع ید و رفع تصرف و قلع و قمع بیش از 2455 مترمربع از اراضی ملی در شهرستان سمنان خبر داد.

فاطمه امینیان با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به رسالت منابع طبیعی و آبخیزداری در حفظ و حراست، احیاء و توسعه و بهره‌برداری معقول و منطقی از اراضی ملی و علی‌رغم استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در امر حفاظت و مراقبت ، متاسفانه بعضا افراد سودجو با تخریب غیر مجاز به اراضی ملی آسیب می‌رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین راستا با حکم و اجرای دستور قضائی یک هزار و 364 مترمربع از اراضی ملی خلع ید و در حفظ و حراست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قرار گرفت و حدود 1091 مترمربع نیز که ساخت و ساز غیر مجاز صورت گرفته بود با حضور نیروهای یگان حفاظت رفع تصرف و قلع و قمع و این اراضی که در  دو پلاک مختلف در شهرستان سمنان واقع شده به وضع سابق اعاده گردید.

 امینیان خاطر نشان کرد: گشت های شبانه روزی یگان حفاظت دراراضی ملی شهرستان هرگونه تخلفی را رصد کرده و با هماهنگی محاکم قضایی و نیروی انتظامی اعمال قانون می نمایند.

اجرای پویش مردمی بذرکاری در 100هکتار مراتع سمنان

همچنین معصومه منظمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از تداوم عملیات اجرایی پویش مردمی جنگلکاری با بذر در مراتع شهرستان سمنان و در راستای احیا مراتع و توسعه گیاهان دارویی خبر داد.

وی گفت: این اقدام در راستای طرح پویش سراسری بذرکاری و بذر پاشی برای احیاء و توسعه پوشش گیاهی شهرستان همزمان با سراسر کشور از آذرماه سالجاری شروع و تا پایان اسفند ادامه دارد. که در بهمن ماه جاری این طرح در سه سامانه مرتعی صلح دره، گرماب و چاه سم شهرستان سمنان اجرا گردید.

منظمی افزود: این طرح با مشارکت مرتع داران و شورای اسلامی روستای دوزهیر و جمعی از همیاران طبیعت در سطح 100هکتار و با بذرهای بادام کوهی، درمنه دشتی و قیچ انجام گردید.

وی اظهار کرد: امسال با تصویب اعتبارات ملی و استانی در بخش پروژه های احیا و اصلاح مراتع شهرستان و توسعه و کشت گیاهان دارویی سطح 1150هکتار در20 سامانه مرتعی حوزه شهرستان سمنان پویش مردمی بذرکاری با گونه های دارویی بادام کوهی، وشق، باریجه، زیره کوهی، گون کتیرایی و متکا و درمنه دشتی و قیچ با مشارکت مرتعداران سامانه، همیاران طبیعت، بسیج عشایری، داوطلبان جمعیت هلال احمر و سایر اقشار تا پایان سالجاری بذر پاشی می گردد.

منظمی در ادامه افزود: این پویش بزرگ ملی با رویکرد مشارکت مردمی و تأکید بر فرهنگ سازی منابع طبیعی انجام می گردد که امیدواریم دستگاه ها و ارگان های اجرائی، تشکل های مردمی و اقشار مختلف مردم همچنان در امر احیاء و توسعه عرصه های منابع طبیعی حضور فعال و پررنگی داشته باشند و اجرای این پویش بتواند سبب توسعه فرهنگ عمومی در امر منابع طبیعی، احیا و توسعه پوشش گیاهی و تولید علوفه بیشتر مراتع، حفاظت خاک و کنترل فرسایش، توسعه گردشگری طبیعی و بهبود معیشت جوامع محلی و اشتغال زایی در شهرستان گردد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منابع طبيعي سمنان زمین خواری منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۵۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود

به گزارش قدس خراسان به نقل از مدیریت رسانه و روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، فرزاد بهشتی اظهار کرد: در ادامه اقدامات گذشته برای ساماندهی کشف رود، بهره‌برداری از تصفیه خانه سپتاژ تا پایان سال جاری صورت خواهد پذیرفت.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۷ مشهد افزود: انتخاب پیمانکار حفاظتی جهت کنترل و حفاظت از اراضی تحویلی در بستر رودخانه و جلوگیری از تصرف اراضی از طریق گشت‌های شبانه روزی، ساخت و نصب ۱۰۵ تابلوی هشدار دهنده در طول رودخانه کشف رود، ساخت و نصب ۱۰ دکل جهت نظارت هوشمند و تصویری کمربند شمالی، رفع تصرف و آزادسازی اراضی مازاد بر بستر کشف رود و برنامه اجرایی فضای سبز عمومی که حدود ۲۵۰ هکتار فضای سبز در کشف رود نگهداری می‌شود و کاشت ۱۹۰ هکتار باقیمانده تا پایان سال جاری از دیگر اقدامات مهم در این زمینه است.

دیگر خبرها

  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود