Web Analytics Made Easy - Statcounter

هم‌زمان با اینکه پکن به دلیل میزبانی بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در کانون توجه قرار گرفته است، "حزب کمونیست چین" گزارش جدیدی منتشر کرد که نشان می‌دهد سال گذشته ۶۷۲ هزار مقام رسمی را به خاطر "نقض قوانین و مقررات حزب" مجازات کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری اینسایدر، براساس آماری که هفته گذشته توسط "کمیسیون مرکزی بازرسی انضباطی حزب کمونیست" و "کمیسیون نظارت ملی" منتشر شد، حزب کمونیست چین (CCP) حدود ۴۱۴ هزار تن از مقامات رده پایین حزب را که در شرکت‌های کشاورزی کار می‌کردند، در سال ۲۰۲۱ مجازات کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، فقط ۳۶ تن از مقامات سطح بالا حزب در "پرونده‌های سوءمدیریت" دست داشتند.

تعداد مقامات حزب کمونیست که در سال ۲۰۲۱ مواخذه شدند، نسبت به ۶۰۴ هزار نفری که در سال ۲۰۲۰ مجازات شده بودند، اندکی افزایش یافت.

اعضای حزب کمونیست مظنون به جرائمی مربوط به "فساد مالی" هستند و این سهل انگاری‌ها به کمیسیون‌های بازرسی انضباطی مربوط می‌شود. این کمیسیون‌ها طیف گسترده‌ای از مجارات‌ها را، از هشدارها گرفته تا اخراج از حزب، صادر کرده‌اند.

در دوره ریاست شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین، این کشور "قوانین سرسختانه‌ای" را اعمال و مقاماتی را مجازات کرده است که به گفته این کشور این اقدامات به دنبال ریشه کن کردن فساد در دولت صورت می‌گیرد. در سال ۲۰۱۶، دولت چین اعلام کرد که بیش از یک میلیون مقام رسمی را از سال ۲۰۱۳ مجازات کرده است.

هفته گذشته، آژانس عالی مبارزه با فساد حزب کمونیست چین نیز وعده داد که علیه فساد مبارزه می‌کند و در این راستا "هیچ بخششی" برای کسانی که "گروه‌های سیاسی"، "جمع‌های کوچک" و "گروه‌های ذینفع" می‌سازند، نشان ندهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چین حزب کمونیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۵۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه دستگیر شدند

علی محمدی گفت: متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل دادرسی تحویل مقامات قضایی شدند.

وی ادامه داد: با استناد قانون ضرورت اخذ مجوز برای ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور، منوط به اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه اضافه کرد: بر این اساس متخلفان از مفاد این قانون به ضبط و مصادره دستگاه مذکور محکوم می‌شوند.

محمدی افزود: چنانچه دستگاه فوق در حفاری غیرمجاز به قصد کشف‌اموال فرهنگی - تاریخی مورد استفاده قرار گیرد، علاوه بر مجازات فوق، مرتکب به یک سال تا سه سال حبس مجازات مقرر در ماده (۵۶۲) قانون‌مجازات اسلامی - مصوب ۱۳۷۵٫۳٫۲ محکوم می‌شود.

شهرستان تربت حیدریه ۳۵۰ اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده دارد که تعداد ۶۲ اثر شامل بنا، محوطه و میراث ناملموس ثبت شده در فهرست میراث ملی است.

شهرستان تربت حیدریه در فاصله ۱۴۵ کیلومتری از جنوب مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مجازات واتس‌اپ برای کاربران خاطی!
  • چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه دستگیر شدند
  • خطر شورش‌های درون حزبی بیخ گوش نخست وزیر انگلیس
  • خیال بارسا راحت: پدری ۲۰۲۱ تکرار نخواهد شد
  • قاضی تبریزی از برترین‌های کشور در صدور حکم مجازات جایگزین حبس
  • وینیسیوس به جمع کریستیانو رونالدو و دی‌بروینه پیوست
  • نگاهی به پرونده بابک زنجانی
  • شکایت از جرایم اداری به کمک وکیل کیفری
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • توخل: ما گل نزدیم و رئال مجازاتمان کرد