Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@16:23:43 GMT

یک سنت هم بابت واکسن آسترازنکا نداده ایم

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۵۳۴۴

یک سنت هم بابت واکسن آسترازنکا نداده ایم

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام دارایی، روز سه شنبه پنجم بهمن ۱۴۰۰ در دومین کنگره و نمایشگاه بین المللی محصولات بیوتکنولوژی پزشکی و صنایع وابسته در محل هتل المپیک تهران، با عنوان این مطلب که کسی فکر نمی‌کرد داروهای بایوتک به این سرعت پیشرفت کند، افزود: در حال حاضر محصولات بایوتک، سهم زیادی از تشخیص و درمان بیماری‌ها را به خود اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به بازار واکسن‌های تولید داخل اشاره کرد و گفت: از روزی که آمده ام، یک سنت هم بابت واکسن آسترازنکا نداده ایم و آنچه می‌آید، واکسن‌های اهدایی و از محل سبد کووکس است.

دارایی با عنوان این مطلب که در دو سال پاندمی کرونا تهدید را به فرصت تبدیل کرده ایم، افزود: در حال حاضر ۳۰ میلیون دوز واکسن تولید داخل داریم که به زودی ماهانه ۴۰ میلیون دوز واکسن کرونا تولید خواهد شد که می‌تواند نیاز داخلی را تأمین کند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: ۲ واکسن تولید داخل مجوز مصرف برای کودکان را گرفته اند و امیدواریم قبل از پیک اومیکرون، روند تزریق دوز سوم واکسن کرونا را سرعت ببخشیم و سال را به خوبی به پایان برسانیم.

وی در ادامه به رشد توسعه داروهای بابوتک در کشور اشاره کرد و گفت: رشد ۱۲.۵ درصدی تولید داروهای بایوتک، نشان از توسعه حوزه بیوتکنولوژی است.

رئیس سازمان غذا و دارو به صادرات دارویی اشاره کرد و افزود: صادرات دارویی علاوه بر اینکه آورده‌های غیر نفتی را کاهش می‌دهد، اهمیت کیفیت محصولات تولید داخل را نشان می‌دهد.

وی با انتقاد از سنگ اندازی در مسیر صادرات دارو در گذشته، گفت: متأسفانه نفس صنعت داروسازی را گرفته ایم و باعث شدیم حجم صادرات ۱۵۰ میلیون دلاری، به ۴۰ میلیون دلار برسد. در حالی که اگر اجازه می‌دادیم، امسال باید ۲۰۰ میلیون دلار صادرات دارو داشته باشیم.

دارایی با گلایه از آسیب‌های ارز دولتی، افزود: کار سازمان غذا و دارو، شده ارزپاشی و این شأن سازمان نیست.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد مشکلات ما، مباحث ارزی است. عبور از این مرحله یعنی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، نیازمند شجاعت و مدیریت قوی است.

کد خبر 5408454

منبع: مهر

کلیدواژه: بهرام دارایی واکسن کرونا سازمان غذا و دارو ویروس کرونا سویه اومیکرون کرونا کووید 19 واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا نسخه نویسی الکترونیک شیوع کرونا سازمان نظام پزشکی سازمان بیمه سلامت واکسن کووید 19 اهدای خون بانوان بیوتکنولوژی واکسیناسیون صادرات دارو تولید داخل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۵۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالعظیم بهفر، سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بازوهای اجرایی معاونت غذا و دارو هستند که در هر یک از این دانشگاه‌ها این معاونت مستقر بوده و نسبت به بررسی و بازرسی مراکز عمده توزیع فرآورده‌های سلامت محور اقدام می‌کنند.

وی افزود: در صورت مشاهده تولید بدون مجوز یا واردات فاقد آن پس از توقیف محصول یا کالا، صاحب آن نیز به مراجع قضائی معرفی و تا حصول نتیجه، پرونده پیگیری می‌شود.

بهفر ادامه داد: این اداره کل در هر مرکز تولید فرآورده‌های غذایی مسئول فنی را به عنوان نماینده خود دارد که کنترل کیفیت کالاها را به عهده دارد لذا چنانچه تخلفی صورت بگیرد ضمن پیگیری موضوع از مسئول فنی به عنوان نماینده ما، با صاحب کارخانه نیز برخورد صورت می‌گیرد و از عرضه محصول در سطح عرضه جلوگیری می‌شود.

وی همچنین در خصوص نظارت بر کارگاه‌های کوچک که تعدادشان در کشور هم رو به افزایش است، بیان داشت: کارگاه‌های سنتی دارای شناسه نظارت کارگاهی هستند که کالاهای خودشان را به آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان غذا و دارو ارائه می‌دهند و چون فعالیت قانونی دارند در نظارت‌های ما رصد می‌شوند و با لحاظ شرایط قابل اعتماد مردم هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری