Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فاطمه امینیان روز سه شنبه به رسانه ها گفت: با توجه به رسالت منابع طبیعی و آبخیزداری در حفظ و حراست، احیاء و توسعه و بهره برداری معقول و منطقی از اراضی ملی و با وجود استفاده از همه ظرفیت های موجود در امر حفاظت و مراقبت، اما بعضی افراد سودجو با تخریب غیرمجاز به اراضی ملی آسیب می رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با حکم و اجرای دستور قضائی مساحت یکهزار و ۳۶۴ مترمربع از اراضی ملی خلع ید و در حفظ و حراست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قرار گرفت و حدود یکهزار و ۹۱ مترمربع نیز که ساخت و ساز غیرمجاز صورت گرفته بود، با حضور نیروهای یگان حفاظت رفع تصرف و قلع و قمع و این اراضی که در  دو پلاک مختلف در شهرستان سمنان واقع بود به وضع سابق بازگردانده شد.

امینیان خاطرنشان کرد: گشت های شبانه روزی یگان حفاظت در اراضی ملی شهرستان سمنان هرگونه تخلفی را رصد و با هماهنگی محاکم قضایی و نیروی انتظامی اعمال قانون می کنند.

اجرای پویش مردمی بذرکاری در  ۱۰۰هکتار مراتع شهرستان سمنان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان هم از تداوم عملیات اجرایی پویش مردمی جنگلکاری با بذر در مراتع شهرستان سمنان و در راستای احیا مراتع و توسعه گیاهان دارویی خبر داد.

معصومه منظمی گفت: این اقدام در راستای طرح پویش سراسری بذرکاری و بذرپاشی برای احیاء و توسعه پوشش گیاهی شهرستان همزمان با سراسر کشور از آذر۱۴۰۰ آغاز شد و تا پایان اسفند ادامه دارد که در بهمن ماه جاری این طرح در سه سامانه مرتعی صلح دره، گرماب و چاه سم شهرستان سمنان اجرا شد.

وی افزود: این طرح با مشارکت مرتع داران و شورای اسلامی روستای دوزهیر و جمعی از همیاران طبیعت در سطح ۱۰۰هکتار و با بذرهای بادام کوهی، درمنه دشتی و قیچ اجرا شد.

وی بیان کرد: امسال با تصویب اعتبارات ملی و استانی در بخش طرح های احیا و اصلاح مراتع شهرستان و توسعه و کشت گیاهان دارویی سطح یکهزار و ۱۵۰ هکتار در۲۰ سامانه مرتعی حوزه شهرستان سمنان پویش مردمی بذرکاری با گونه های دارویی بادام کوهی، وشق، باریجه، زیره کوهی، گون کتیرایی و متکا و درمنه دشتی و قیچ با مشارکت مرتعداران سامانه، همیاران طبیعت، بسیج عشایری، داوطلبان جمعیت هلال احمر و سایر اقشار تا پایان سالجاری بذر پاشی می شود.

منظمی افزود: این پویش بزرگ ملی با رویکرد مشارکت مردمی و تاکید بر فرهنگ سازی منابع طبیعی انجام می شود که امیدواریم دستگاه ها و سازمان های اجرایی، تشکل های مردمی و اقشار مختلف مردم همچنان در امر احیاء و توسعه عرصه های منابع طبیعی حضور فعال و پررنگی داشته باشند.

وی تاکید کرد: اجرای این پویش سبب توسعه فرهنگ عمومی در امر منابع طبیعی، احیا و توسعه پوشش گیاهی و تولید علوفه بیشتر مراتع، حفاظت خاک و کنترل فرسایش، توسعه گردشگری طبیعی و بهبود معیشت جوامع محلی و اشتغال زایی در شهرستان می شود.

برچسب‌ها مراتع سمنان منابع طبیعی و آبخیزداری یگان حفاظت سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری منابع طبیعی نهال و بذر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراتع سمنان منابع طبیعی و آبخیزداری مراتع سمنان منابع طبیعی و آبخیزداری یگان حفاظت سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری منابع طبیعی نهال و بذر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۵۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد: ۱۵۰ مترمربع از اراضی ملی واقع در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی شمالی ب اپیگیری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چالوس و دستور مقام قضایی و با همکاری ماموران نیروی انتظامی رفع تصرف شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران یک واحد پذیرایی غیرمجاز تخریب شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر