Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی روز سه‌شنبه در دیدار با اعضای جامعه قاریان استان در سنندج اظهار داشت: قرائت قرآن یک عشق، علاقه، سوز و انگیزه بوده و اصلاً ربطی به شغل ندارد.

وی با بیان اینکه قاریان با تلاوت صحیح قرآن مخاطب و جوانان را به خود جذب کنند، گفت: قاریان و فعالان این عرصه نباید در برابر کمبود امکانات و مشکلات پیش‌رو، از ادامه فعالیت در این حوزه ناامید شوند چرا که مردم از تلاوت قرآن لذت معنوی می‌برند، لذا تبلیغ و ترویج قرآن کریم همواره ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید بر اینکه قاریان کردستانی برای اعتلا و تقویت قرآن و تربیت و معرفی فعالان این عرصه به جامعه طرح و برنامه ارائه بدهند، افزود: باید در نگاه به قرآن از فاز مادیات فاصله بگیریم چراکه قرآن در عرضِ زندگی انسان‌ها است.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با یادآوری اینکه قاریان باید قرائت، تفسیر و حفظ را در دستور کار قرار دهند، اظهار کرد: دستگاه‌های قرآنی در استان نیز همچون «ارشاد و اوقاف» در برابر قرآن به وظایف خود عمل کنند.

یکی از قاریان کردستانی نیز در این دیدار گفت: قاریان براساس نظر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و ضوابط، پس از بررسی سوابق اجازه پخش تلاوت‌شان در رسانه ملی داده می‌شود.

جبار زندسلیمی اضافه کرد: از سال ۱۳۹۱ که نهضت تلاوت و جزءخوانی در رسانه ملی مطرح شد، استان کردستان نیز در این حوزه فعالیتش را آغاز کرده و هم‌اکنون کلاس‌های قرآنی دو روز در طول هفته در سنندج برگزار خواهد شد.

وی گفت: یکی از نمادهای وحدت، اخوت و برادری استان کردستان این است که قاریان اهل‌سنت و تشیع در مراسم های مختلف در کنار هم به فعالیت و تلاوت قرآن می‌پردازند.

سایر اعضای جامعه قاریان و مرتلین مصوب کردستان نیز در این نشست به ایراد سخنرانی و دغدغه‌های خود پیراموان توسعه و گسترش فعالیت‌های این حوزه در استان پرداختند.

برچسب‌ها کردستان سنندج شورای توسعه فرهنگ قرآنی قرآن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج شورای توسعه فرهنگ قرآنی کردستان سنندج شورای توسعه فرهنگ قرآنی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۵۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود

 علی اصغر دریایی  در مراسم بزرگداشت امیرنظام گروسی امیرِ خوشنویس فرهنگ و هنر در شهر بیجار گفت: مردم قدرشناس کردستان، احترام خاصی برای مشاهیر و نامداران عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری قائلند که جزو میراث گذشتگان این سرزمین محسوب می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان  افزود: تجلیل و قدردانی از خدمات و آثار این مشاهیر، موجبات اعتلای فرهنگی و هنری را فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه آشنایی با مشاهیر و معارف فرهنگ و هنر سهمی ارزنده در هویت بخشی جامعه ایفا می‌کند،بیان کرد: برگزاری بزرگداشت امیرنظام گروسی از مشاهیر و نامداران بزرگ در همین راستا است.

دریایی ضمن اشاره به شخصیت و هویت ماندگار امیرنظام گروسی گفت: این شخصیت برجسته با وجود سفر به اروپا، هیچ وقت مجذوب ظواهر این فرهنگ نشد و در بازگشت به ترویج فرهنگ زیبای ایرانی و ایجاد خط تحریر ایران پرداخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به بارش برنامه‌های فرهنگی و هنری در سال گذشته خاطرنشان کرد: از جمله خصیصه‌های برنامه‌ها و رویداد‌های سال گذشته تمرکززدایی و عدم نگاه کاریکاتوری به عرصه فرهنگ و هنر بوده است.

وی بیان داشت: برگزاری همایش مستوره اردلان و بزرگداشت سارو بیرو بانه‌ای و ملاعبدالله باشماقی در شهرستان دهگلان از دیگر بزرگداشت‌های امسال است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است
  • تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود
  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت
  • لزوم روایت گری حماسه وعده صادق در جامعه
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در کردستان برگزار شد
  • شهید مطهری نیم قرن در راه اعتلای فکری جامعه اسلامی قلم زد