Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-04@23:40:09 GMT

حق رای ایران در سازمان ملل دوباره فعال شد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۶۱۵۵

حق رای ایران در سازمان ملل دوباره فعال شد

تین نیوز

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در نامه‌ای به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد، سهمیه جمهوری اسلامی ایران به سازمان ملل پرداخت شده است. بدین ترتیب حق رای ایران که به دلیل عدم پرداخت سهمیه سالانه به حالت تعلیق درآمده بود، دوباره فعال شد.

به گزارش تین نیوز، مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران پیش بینی کرده بود سهمیه ایران افزون بر ۱۸ میلیون دلار روز دوشنبه وارد حساب سازمان ملل می‌شود و حق رای تهران باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کره جنوبی ۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران را به عنوان بدهی حق عضویت معوقه تهران به سازمان ملل متحد پرداخت کرده است. این در حالی است که سئول میلیارد‌ها دلار دیگر از دارایی‌های ایران را به دلیل آنچه نقض تحریم‌های آمریکا می‌خواند بلوکه کرده و حاضر به پرداخت آن به تهران نیست.

پیشتر به دلیل تحریم‌های آمریکا و عدم پرداخت حق عضویت، حق رای ایران در این نهاد به حال تعلیق درآمده بود. با این حال، مقامات سئول اکنون می‌گویند این پول را از محل دارایی‌های بلوکه شده تهران پرداخت کرده‌اند.

هفته گذشته، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در نامه‌ای اعلام کرد با توجه به اینکه ۱۱ کشور بدهی خود را به این سازمان پرداخت نکرده اند، حق رای ۸ کشور از جمله ایران به حالت تعلیق درخواهد آمد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سازمان ملل متحد مجمع عمومی سازمان ملل متحد سازمان ملل حق رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۶۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور

داود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت را از اولویت‌های اصلی دولت اعلام کرد و گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت اختصاص یافت.

وی با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی افزود: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

منبع: سازمان برنامه و بودجه 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند
  • تهران قدیم | طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • تصویری متفاوت از فرودگاه مهرآباد ۶۹ سال قبل + عکس
  • تهران قدیم | تصویری متفاوت از فرودگاه مهرآباد ۶۹ سال قبل/ عکس
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است