Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@11:47:50 GMT

◄ کیسه هوای دوچرخه

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۶۱۶۷

تین نیوز سعید قصابیان* :

یکی از نو آوری ها برای حمل و نقل شهری، کیسه هوایی است که برای دوچرخه سواران معرفی شده است و البته به کار موتور سواران هم می آید.

این کیسه هوا به دور گردن راکب بسته می شود. در لحظه برخورد، تکانه وارد شده به بدن او توسط یک شتاب سنج حس می شود.

بیشتر بخوانید: مسئولیت خودروسازان

عمل کننده متصل به شتاب سنج، یک گاز (خنثی) را در داخل کیسه منبسط می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیسه پر از گاز به مثابه یک پوشش محافظ پارچه ای، سر راکب را احاطه کرده و آنرا از آسیب برخورد با زمین و اشیای اطراف مصون می دارد( تصاویر پیوست).

کیسه هوا دوچرخه

این کیسه هوا نسبت که کلاه ایمنی مزایای زیر را دارد:

انعطاف پذیری و ضربه گیری بیشتری دارد. وزن آن کمتر است. در حالت عادی سر راکب را نمی پوشاند و مزاحم او نیست. بر خلاف کلاه، استفاده از آن در فصل گرم و به مدت طولانی باعث عرق کردن سر نمی شود. بر خلاف کیسه هوای خودرو، باز شدن اتفاقی آن آسیبی به راکب نمی زند. کیسه هوا دوچرخه

با توجه به ناامنی خیابان های شهر برای دوچرخه سواران و بی احتیاطی زیادی که موتور سواران در عبور و مرور به خرج می دهند و خود را به خطر می اندازند، استفاده از چنین محافظی می تواند منجر به کاهش آسیب ها و تلفات در حمل و نقل شهری شود.

ایربگ دوچرخه

صنعت گران داخلی (به شرط قیمت رقابتی) می توانند آن را جایگزین کلاه ایمنی کنند. با توجه به تعداد زیاد موتور سیکلت در کشور (بیش از ده میلیون دستگاه) ، تولید زیاد، قیمت آنرا پایین می آورد(صرفه به مقیاس[1]) .

 

[1]  Economy of scale

 

* کارشناس حمل و نقل

سعید قصابیان وبلاگ‌نویس آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل گاز حمل و نقل شهری موتور سواران ایربگ دوچرخه کیسه هوا موتور سواری کلاه ایمنی دوچرخه سواری کیسه هوای موتور تلفات تصادف تلفات انسانی ایربگ خودرو دوچرخه سواران راکب موتور سیکلت کیسه هوا دوچرخه راکب دوچرخه حمل و نقل کیسه هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۶۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکابزن بجنوردی از تهران تا هند را می‌پیماید

دریافت 44 MB

به گزارش خبرنگار مهر محمود نیکنام، دوچرخه سوار ۴۰ ساله اهل خراسان شمالی از تهران به همراه فرزندش با دوچرخه دست ساز خود عزم سفر به هند را داشته و در این مسیر به بجنورد رسیده است.

کد خبر 6087869

دیگر خبرها

  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • دو تصادف منجر به فوت در دو نقطه از شهر تهران
  • دو تصادف فوتی در دو نقطه از شهر تهران
  • مرگ جوان صومعه سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور
  • وضعیت اضطراری؛ شرایط خیلی امیدوار کننده نیست / سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک
  • سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک؛وضعیت اضطراری
  • بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت
  • دوچرخه سواران قزوینی در اردوی آسیایی
  • ۲ مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد
  • رکابزن بجنوردی از تهران تا هند را می‌پیماید