Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سه شنبه دفتر امام جمعه یزد آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با مداحان و شعرای آیینی استان با بیان اینکه شعر و مدیحه سرایی اگر ممزوج با یک حقیقت باشد که آن حقیقت عشق به خداست، بسیار موثر خواهد بود، اظهار داشت: شعری که از جان و سوز دل برخیزد و برای خدا باشد، قلوب را متحول می کند و اثر آن چندین برابر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: اساس و پایه همه امور باید برای خدا باشد و امام خمینی(ره) نیز همواره بر این نکته تاکید داشت و خود نیز انسانی بود که تمام سخنان و حرکات و رفتارش با نیت خدایی بود.

ناصری عنوان کرد: ما در همه حرکات خود باید احیاگر امر الهی و احیاگر سیره اهل بیت(ع) و سنت پیامبر(ص) باشیم و مسیر ما باید مسیر احیای امر پیامبر و ائمه اطهار(ع) باشد.

امام جمعه یزد تاکید کرد: شعرای آیینی نیز اگر می بینند شعر آنها از مسیر خدا و اهل بیت(ع) دور است، بدانند که در مسیر احیای اهل بیت(ع) حرکت نکرده اند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام از صدر اسلام تاکنون تلاش کرده اند تا نامی از خدا، دین، پیامبر(ص) و ائمه(ع) نباشد، افزود: اهل بیت(ع) در مظلومیت و غربت هستند و شعرا و مداحان در اشعار و مداحی های خود، این مظلومیت را به نمایش بگذارند و سیره و منش و سبک زندگی آنها را برای مردم تبیین کنند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود بر توجه جدی به تبیین تاکید کرد و گفت: تبیین و روشنگری در جامعه از مواردی است که مورد تاکید رهبری است و این مهم در جامعه مورد توجه قرار گیرد تا از کج اندیشی‌ها، انحرافات و وارونه جلوه دادن مسائل و ... جلوگیری شود.

وی بر توجه جدی مداحان و شعرای آیینی به بیان مسائل مهم و سیره و مرام اهل بیت(ع) تاکید کرد و گفت: باید با مطالعه و تحقیق، واقعیات دین به ویژه وقایع مکتب شیعه را مطرح کرد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: امروز زمانی است که می خواهند حقایق را وارونه جلوه دهند و اذهان را از ولایت و اسلام غافل کنند و این جهاد می طلبد و جهاد در این زمینه، جهاد تبیین است و باید وقایع و اصل و اساس اسلام را مطرح کرد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد نیز در این مراسم ادامه داد: تفکر بالاترین ساحتی است که خدا به بشر داده و اگر از ساحت تفکر و تعقل یک لایه پایین‌تر بیاییم، به واژه فرهنگ می‌رسیم و لایه زیرین آن، تمدن است و در لایه بعد از تمدن به سبک زندگی می رسیم.

سردار رضا پورشمسی با اشاره به اینکه فرهنگ مجموعه ای از بینش‌ها و باورهاست، تاکید کرد: یک مسیر متعالی برای انسان وجود دارد و این مسیر در سبک زندگی انسان تعریف می شود.

وی عنوان کرد: خداوند متعال تفکر ما را تفکر وحدانیت و تفکر دینی قرار داده و فرهنگ و بینش و باورهای ما برگرفته از معنویت است.

در پایان این دیدار از تعدادی مداحان و شاعران آئینی استان تجلیل شد.

برچسب‌ها کانون مداحان یزد آیت الله محمدرضا ناصری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون مداحان یزد آیت الله محمدرضا ناصری کانون مداحان یزد آیت الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد شعرای آیینی اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۶۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهامت و جسارت در دل جوانان ایرانی جوانه زد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی، امام جمعه آشخانه در آیین عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نماز گزاران با اشاره به سیلی ایران به اسرائیل گفت:با عملیات وعده صادق و رمز یا رسول الله یک سیلی به اسرائیل به تلافی حمله اسرائیل به کنسولی جمهوری اسلامی در سوریه زده شد.
حجت‌الاسلام جواد شریعتی نژاد افزود: مسئله اصلاً تعداد موشک‌های به زمین نشسته نیست، مسئله شکست هیمنه اسرائیل جنایتکار است، زیرا امروز جنگ؛ جنگ روایت‌ها و تفکر‌ها و اندیشه‌هاست بدین جهت نقش معلم در منطق صحیح فکر و اندیشه بسیار مهم است.
وی در ادامه بیان کرد: از نیروی انتظامی به خاطر اجرای طرح نور برای دفاع از حجاب و عفت زنان جامعه انقلابی و مبارزه با پدیده شوم بدحجابی و بی‌عفتی که ترفند توطئه دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی وانقلابی به راه انداخته‌اند تقدیر و تشکر وحمایت می‌کنیم.
شورا‌های جمهوری اسلامی از تک فکری بپرهیزند
امام جمعه شهر آشخانه در ادامه با اشاره به روز شورا گفت: هدف از تاسیس شورا در جمهوری اسلامی این بوده که مدیریت شهر و روستا برای خدمت رسانی به مردم از تک فکری بپرهیزند و به تفکر اجتماعی برسند چرا که خدمت رسانی مطلوب را به همراه دارد.
معلم باید امانت‌دار خوب تفکر و اندیشه شاگردانش باشد
خطیب جمعه آشخانه همچنین با اشاره به روز معلم گفت: کار تعلیم و تعلم بسیار کار سخت و دشواری است، زیرا تربیت انسان کار سختی است، اما اگر فردی را با اخلاق و شناخت معارف دین و عقاید اسلام آشنا کنیم بسیار لذت بخش و ثواب فراوانی دارد.
حجت‌الاسلام شریعتی نژاد اظهار کرد: معلم باید امانت‌دار خوب تفکر و اندیشه شاگردانش باشد، زیرا با تبیین خوب مباحث اخلاقی و اجتماعی و روانشناختی می‌شود انسان را خوب تربیت کرد.
وی همچنین به مناسبت روز ملی خلیج فارس به همه همسایگان خلیج فارس و به دنیای شرق و غرب عالم متذکر شد و افزود: که همیشه خلیج فارس در جمهوری اسلامی ایران فارس هست و فارس می‌ماند هیچکس حق تغییر نامش را ندارد و هیچکس حق ندارد جسارت کند.
حجت‌الاسلام شریعتی نژاد همچنین ادامه داد: نقش کارگران در تحقق شعار سال (رشد تولید و مشارکت مردم) بسیار نقش موثری است البته به شرط اینکه کارفرمایان حق کارگر را با مزایای حقوق کار به آنان پرداخت کنند و طبق ضوابط نگذارند که حقوقشان ضایع شود.

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • تاکید امام جمعه فسا بر حل مشکل بیمه کارگران
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • شهامت و جسارت در دل جوانان ایرانی جوانه زد
  • تاکید امام جمعه شاهیندژبرنقش معلمان و کارگران در رشد جامعه
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان