Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@09:12:25 GMT

تولید ۱۷ هزار مگاوات برق هسته ای تا افق ۱۴۲۰

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۶۴۶۰

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: با برنامه ریزی دقیق تولید ۱۷ هزار مگاوات برق تا افق ۱۴۲۰ در مدار قرار خواهد گرفت و باید تمام تلاش خود را برای رفع نیاز آیندگان نسبت به تولید انرژی برق به کار ببریم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمد اسلامی در حاشیه دیدار با خانواده شهید صالح پورحمزاوی در آبادان با بیان اینکه استفاده از نیروگاه برق اتمی بوشهر در چندسال گذشته باعث صرفه جویی ۸۰ میلیون بشکه نفت شده است، گفت: تولید برق از نیروگاه‌های اتمی کمک شایانی به کمبود برق در کشور کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: توسعه ظرفیت‌های تولید برق در نیروگاه‌های اتمی یکی از اهداف دولت سیزدهم است که سایت دارخوین یکی از سایت‌های مدنظر در این باره است تا از این طریق بتوانیم کمبود برق کشور را جبران کنیم.

اسلامی گفت: امروزه پاک‌ترین، پایدارترین، قابل اعتمادترین و اقتصادی‌ترین ظرفیت تولید برق در جهان استفاده از نیروگاه‌های اتمی است و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری درباره تولید ۱۷ هزار مگاوات برق در کشور از طریق انرژی هسته‌ای تولید ۱۰ هزار مگاوات در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شد که خوشبختانه در کمیسیون تلفیق تایید شده است.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی دقیق تولید ۱۷ هزار مگاوات برق تا افق ۱۴۲۰ در مدار قرار خواهد گرفت و باید تمام تلاشمان را برای رفع نیاز آیندگان نسبت به تولید انرژی برق به کار ببریم.

شهید صالح پورحمزاوی در بمباران نیروگاه اتمی بوشهر در سال ۱۳۶۶ به فیض عظیم شهادت نائل آمد. برچسب ها: سازمان انرژی اتمی ، برق هسته ای ، نیروگاه هسته ای ، محمد اسلامی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سازمان انرژی اتمی برق هسته ای نیروگاه هسته ای محمد اسلامی تولید ۱۷ هزار مگاوات برق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۶۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: ایران در المپیاد مخترعین مقام اول را کسب کرد

رئیس انرژی سازمان اتمی گفت: در المپیاد مخترعین جهان از مدارس انرژی اتمی، ۵ دانش آموز ما مدال گرفتند و در بخش دانش آموزی، ایران مقام اول را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز_چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: المپیاد مخترین جهان این هفته در سوئیس برگزارشد و مدارس انرژی اتمی هم درآن ثبت نام کردند و ۵ دانش آموز ما مفتخر به دریافت مدال شدند. یک مدال طلا، یک مداال نقره و سه برنز و در این بخش، دانش آموزان ما مقام اول را کسب کردند که این افتخار را به مردم عزیز و خانواده های آنها تبریک می‌گویم.

تکمیل می‌شود..

کد خبر 749673

دیگر خبرها

  • اسلامی: ایران در المپیاد مخترعین مقام اول را کسب کرد
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • تعطیلی آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا برای پیشبرد هدف کربن‌صفر
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳