Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا گفت که پیشنهاد آمریکا جهت "کاهش تحریم‌ها" علیه دولت ونزوئلا "همیشگی" نیست و درصورت عدم بازگشت حزب حاکم به گفت‌وگو با اپوزیسیون، می‌تواند با تحریم‌های شدیدتر جایگزین شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آنکه «الکس ساب»، تاجر کلمبیایی و نماینده ونزوئلا در مذاکرات با اپوزیسیون، به اتهام "پولشویی" در "کیپ‌ورد" بازداشت شد و این کشور هم او را برای دادگاهی شدن به آمریکا مسترد کرد، نمایندگان دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کردند که مذاکرات با اپوزیسیون را متوقف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهره‌های اپوزیسیون بارها خواستار شروع مجدد مذاکرات شده‌اند، در حالی که پیشتر واشنگتن اعلام کرد که اگر تغییراتی در ونزوئلا رخ دهد، در تغییر دادن موضع خود درخصوص تحریم‌ها "جدی" است و اگر تغییراتی رخ ندهد "احتمال افزایش تحریم‌های بیشتر" وجود دارد.

خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا در مصاحبه‌ای به رویترز گفت: ما مشتاقیم تا تحریم‌ها را بازبینی کنیم و ما آن را با در نظر گرفتن یک توافقنامه تصویب کرده‌ایم. اگر آن‌ها مجددا پای میز مذاکره نیایند، این پیشنهاد "همیشگی" نیست. یک روی دیگر سکه این است، اگر یک راهکار سیاسی برای درگیری‌ها و کشمکش‌های موجود پیدا نشود، احتمال سخت‌تر شدن تحریم‌ها و اقدامات دیپلماتیکی وجود دارد.

گوایدو بدون شرح جزئیات افزود که "تحریم‌های سرسختانه"، "تحریم‌های فردی" خواهد بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد که شروع مجدد مذاکرات همچنان "ممکن و شدنی" است.

نه ونزوئلا و نه وزارت خارجه آمریکا واکنش و پاسخ فوری به این درخواست‌ها نداده‌اند.

چندین کشور غربی، گوایدو را به عنوان "رهبر ونزوئلا" حمایت می‌کنند اما از انتخابات قانونگذاری سال ۲۰۲۱، تعدادی از کشورها و اتحادیه اروپا گوایدو را صرفا به عنوان یک "چهره اپوزیسیون" حمایت می‌کنند.

همچنین خوان گوایدو، این رهبر اپوزیسیون از مردم ونزوئلا خواست تا در روز ۱۲ فوریه (۲۳ بهمن) در "راهپیمایی مسالمت آمیز" علیه رئیس جمهوری این کشور به خیابان‌ها بیایند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ونزوئلا آمريكا خوان گوآیدو رهبر اپوزیسیون تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۶۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت فلسطین: تنها در صورت تغییرات اساسی پیشنهاد اسرائیل پذیرفته می‌شود

یکی از رهبران مقاومت فلسطین به المیادین تاکید کرد که «جنبش حماس همچنان در حال بررسی پیشنهاد اشغالگران در مذاکرات است، اما انتظار زیادی برای پذیرش آن وجود ندارد، مگر اینکه اصلاحات اساسی در آن اعمال شود».

به گزارش ایسنا، یکی از رهبران مقاومت فلسطین به المیادین گفت که پیشنهاد اسرائیل در مذاکرات نشان‌دهنده تغییری اساسی در موضع نیست و پاسخ روشنی به موضوع عقب‌نشینی و آتش‌بس جامع نمی‌دهد.

این عضو مقاومت گفت که جنبش حماس هنوز در حال بررسی این پیشنهاد است، اما انتظار زیادی برای قبول کردن آن نباید وجود داشته باشد، مگر اینکه اصلاحات اساسی در آن انجام شود.

هانی الدالی کارشناس مسائل مقاومت فلسطین در خصوص موارد جدید پیشنهادی اسرائیل در خصوص مذاکرات آتش‌بس به المیادین گفت: یکی از موارد این است که ۲۰ تا ۴۰ اسیر غیرنظامی و ۴ یا ۵ سرباز زن یا سالخورده نظامی در ازای تعدادی از اسیران فلسطینی که در زندان‌های اشغالگران به حبس ابد محکوم شده‌اند، آزاد شوند.

وی ادامه داد: اشغالگران در خصوص روند عقب نشینی از خط مرکزی از ابتدای خیابان الرشید تا منطقه جحرالدیک انعطاف نشان داده و بازگشت آوارگان نیز شاهد انعطاف آنها است.

الدالی خاطرنشان کرد که پیشنهادات اشغالگران شروط یک معامله جزئی است نه یک معامله کامل.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جدیدترین موضع‌گیری مقاومت فلسطین درباره مذاکرات آتش‌بس
  • مقاومت فلسطین: تنها در صورت تغییرات اساسی پیشنهاد اسرائیل پذیرفته می‌شود
  • حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • حماس: پاسخ رسمی تل‌آویو به پیشنهاد‌های خود را دریافت کردیم
  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است
  • حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • مقاومت فلسطین: اشغالگران مجبور شدند پیشنهاد خود را تغییر دهند
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله