Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@11:26:39 GMT

نهضت زنان عاشورایی همچنان تداوم دارد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۶۵۶۱

نهضت زنان عاشورایی همچنان تداوم دارد

ایسنا/فارس معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: زنان عاشورایی از نهضت امام حسین(ع) پشتیبانی کردند و این حمایت همچنان ادامه دارد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی سه‌شنبه ٥ بهمن در آیین اختتامیه ششمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی در شیراز، بیان کرد: این جلسه هم مزین به نام شهد و ایثارگران است و هم عکس شهدا زینت بخش آن است و هم اینکه جلسه متعلق زنان عاشورایی است؛ زنانی که برپا کننده و حافظ عاشورا بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: اگرچه فرصت به خدمت رسیدن معصومان را نداشته‌ایم و عصمت علنی را از نزدیک درک نکرده‌ایم اما وقتی به محضر مادر شهدا و جانبازان می‌رویم، «فتبارک‌الله احسن الخالقین» را می‌فهمیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: پرچمدار نهضت ایستادگی جریان دفاع از حق، ایستادگی در مقابل ظلم به عموم مسلمین، ایستادگی در مقابل انحراف تاریخ و... خدیجه کبری  فاطمه زهرا هستند.

قاضی‌زاده با بیان اینکه در بستر تفکر زهرایی این نهضت شکل می‌گیرد و انسان‌های همانند خود را تربیت می‌کند، گفت: از دامن ایشان امام حسن(ع) و حسین(ع) پرورش می‌یاید که خود علمدار می‌شوند.

او اضافه کرد: تاریخ امروز ما هم همین است؛ برادری در دفاع مقدس به شهادت می‌رسد و برادر دوم هم امروز جزو مدافعین حرم است و در واقع این زنان عاشورایی هستند که از نهضت امام حسین(ع) پشتیبانی کردند و این حمایت همچنان ادامه دارد.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه زبان شعر و هنر، زبان بیان است، گفت: یکی از اصلی حاملان این فرهنگ، شعر و شعرای ارزشی و توحیدی بوده است.

قاضی‌زاده اضافه کرد: شاعران ایثارگر و ایثارگران شاعر هر دو یک مفهوم هستند و نسبت به این معنای بالا و الهی انجام وظیفه در طول تاریخ کرده‌اند و بابت آن هم به زحمت افتاده‌اند.

او تاکید کرد: یکی از ماموریت‌های اصلی ما ترویج، پاسداری، توسعه و شناساندن چهره واقعی ایثار و شهادت و تدوام آن در جامعه است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شهدا و ایثارگران به خاطر ایمان قلبی به خداوند پای ایمان خود ایستاده‌اند، گفت: این تجلی عملی رفتار آنهاست که این نهضت را ادامه می‌دهند.

قاضی‌زاده همچنین با بیان اینکه هنر، زبان عشق است و چه هنری بالاتر از اینکه جان خود را به طبق اخلاص بگذاری، ابراز امیدواری کرد که اینگونه جلسات تداوم یابد.

او از دستگاههایی که برای برگزاری این کنگره مسئولانه به میدان آمدند، تقدیر کرد و گفت: محور برنامه‌های فرهنگی بنیاد شهید کشور، استان‌ها هستند.

معاون رئیس جمهور در خاتمه تاکید کرد: فرهنگ، حوزه‌ای عمومی است که باید با همدلی بهترین نتیجه‌ها از آن حاصل شود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه علاوه بر رونمایی از کتاب واژه‌های شهید، نخستین نشان شعر ایثار کشور تقدیم احد بزرگی، شاعر شیرازی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی امیرحسین قاضی زاده هاشمی فاطمه زهرا عاشورایی شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۶۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار لاپید درباره گرانی‌ افسارگسیخته در اراضی اشغالی

رئیس جریان مخالفان در اراضی اشغالی درباره تداوم گرانی‌ افسارگسیخته در صورت عدم انحلال کابینه نتانیاهو، هشدار داد.

به گزارش مشرق، «یائیر لاپید» رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با اشاره به گرانی و نزدیک شدن طبقه متوسط جامعه به وضعیت بحرانی، هشدار داد اگر کابینه نتانیاهو منحل نشود، گرانی‌ها تداوم خواهد داشت.

لاپید اخیرا نیز در تظاهرات ضددولتی صهیونیست‌ها در تل آویو که در حمایت از توافق مبادله اسرا برگزار شده، حضور یافته و تاکید کرده بود: من اگر در راس کابینه بودم جنگ را متوقف می‌کردم و گروگان‌ها را بازمی‌گرداندم!

وی پس از استعفای «آهارون هالیوا» رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی خواستار استعفای نتانیاهو و دیگر اعضای کابینه رژیم صهیونیستی به عنوان مسئولان اصلی شکست برابر مقاومت فلسطین در عملیات هفتم اکتبر شده بود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • هشدار لاپید درباره گرانی‌ افسارگسیخته در اراضی اشغالی
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • قالیباف: اندیشه شهید مطهری همچنان راهگشاست
  • اندیشه شهید مطهری همچنان راهگشا و درس‌آموز است
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز