Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان البرز -محمد مهدی بهرامی عزیز گفت: همشهریان در جریان محاسبه تعرفه‌های پله کانی برق هستند به این صورت که مصرف مازاد به صورت پله کانی از ۰ تا ۱۰۰ یک ضریب دارد. از ۱۰۰ تا ۲۰۰ یک ضریب دیگر و از ۲۰۰ تا ۳۰۰ ضریب دیگری را شامل می‌شودو این ضرایب همچنان با افزایش مصرف بالاتر می‌رود.

او می گوید: قابل توجه همشهریان عزیز در نرخ محاسبه الگوی مصرف هیچ تغییری اتفاق نمی‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الگوی مصرف شامل دسته بندی فصول سال به ۸ ماه فصل سرد و ۴ ماه فصل گرم است که در این استان الگوی مصرف در فصول سرد سال ۲۰۰ کیلووات است که بصورت متوسط ماهیانه در فصول گرم سال از خرداد شروع تا شهریور ادامه دارد و ماهیانه ۳۰۰ کیلووات است.

بهرامی عنوان کرد: برای همشهریان و مشترکان که در الگو برق مصرف می‌کنند هیچ اتفاقی نمی‌افتد ۸۵ درصد مشترکین برق ما چه در استان چه در سطح کشور داخل الگو برق مصرف می‌کنند و آن‌هایی که خارج از الگو برق مصرف می‌کنند به صورتی که محاسبه آن در گذشته از ۲۰۰ کیلووات به بالا بوده و در فصول سرد نرخ‌ها پله پله بالا می‌رفت.

او گفت: اکنون این اتفاق نمی‌افتد دسته بندی به این شکل است که تا ۱.۵ برابر الگو و ۱.۵ تا ۲ برابر الگو و بیش از ۲ برابر الگو محاسبه می‌شود، مصرف کنندگان که تا ۱.۵ برابر الگو برق مصرف می‌کنند مازاد برقی که استفاده می‌کنند با متوسط نرخ سه ساله خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تولید حرارتی به علاوه نرخ ترانزیت و بهای سوخت است.

معاون فروش و خدمات مشترکین البرز  می گوید: اگر مشترکین بیشتر از ۱.۵ برابر تا ۲ برابر مصرف کنند مازاد را باید ۲.۵ برابر این مبلغ پرداخت کنند اگر بیش از ۲ برابر الگو مصرف کنند مازاد مصرف را باید ۳.۵ برابر الگو مصرف کنند.

در حال حاضر ۸۵ درصد مشترکین خانگی در سطح کشور و در سطح استان البرز داخل الگو مصرف می‌کنند.

به گفته معاون فروش و خدمات مشترکین البرز این الگو‌ها با استخراج ۲۵ تا ۳۰ ساله مصرف مشترکین محاسبه شده این عدد کشوری است و در این خصوص مطالعه بسیاری صورت گرفته بطور مثال فصول گرم سال در البرز ۴ ماه است که سیستم‌های گرمایشی وارد مدار می‌شوند به همین منظور قانونگذار الگوی مصرف را از ۲۰۰ به ۳۰۰ ارتقاء داده است.

همشهریانی که تحت پوشش نهاد‌های حمایتی از جمله کمیته حضرت امام (ره) یا بهزیستی هستند در صورتی که نصف الگو، مصرف کنند هزینه برقشان به صورت کاملا رایگان محاسبه خواهد شد.

انتهای پیام/ر.ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصرف برق هزینه ها الگو برق مصرف می کنند برابر الگو الگوی مصرف مصرف کنند ۲ برابر ۵ برابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۶۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند

مهدی شفیعی زاده مدیر دفتر نظارت فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: میزان مصرف برق مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان هشت میلیارد و ۹۷ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۷۱۶ کیلووات ساعت بوده که در سال ۱۴۰۲ به هشت میلیارد و ۲۳۴ میلیون کیلووات ساعت رسید.

او افزود: این موارد شامل بخش‌های خانگی، عمومی، کشاورزی و صنعتی و سایر مصارف می‌شود که بخش کشاورزی با سه میلیارد و ۶۲۷ میلیون کیلووات ساعت معادل ۴۴ درصد از کل، بیشترین مصرف برق را به خود اختصاص داده است.

مدیر دفتر نظارت فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق خراسات رضوی ادامه داد: پارسال ۱۳ هزار و ۸۲۲ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال ارزش انرژی مصرف شده توسط مشترکان برق خراسان رضوی بوده است.

شفیعی زاده شمار مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ را یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۴۰۵ مشترک دانست و بیان کرد: از این تعداد ۸۳.۳۳ درصد مشترکان خانگی، ۲.۸۹ درصد مشترکان عمومی، ۱.۴۶ درصد مشترکان کشاورزی، ۵۹ صدم درصد مشترکان صنعتی و ۱۰.۹۳ درصد مشترکان سایر مصارف هستند.

او به افزایش مشترکان برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: تعداد مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۵۲۴ مشترک بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • ۲۴ برابر شدن قبوض برق برای مشترکان پر مصرف
  • میانیگن قبض برق مشترکان با کولر گازی بالای دو میلیون تومان می‌شود
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان