Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با تولید ماهانه ۴۰ میلیون دز واکسن کرونا در کشور، می‌توانیم نیاز داخل را تامین کنیم.

به گزارش برنا؛ بهرام دارایی رئیس سازمان غذا و دارو، اظهار کرد: دو واکسن تولید داخل، مجوز مصرف برای کودکان را گرفته اند و امیدواریم قبل از پیک امیکرون، روند تزریق دوز سوم واکسن کرونا را سرعت ببخشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: محصولات بایوتک، سهم زیادی از تشخیص و درمان بیماری‌ها را به خود اختصاص می دهند و رشد ۱۲.۵ درصدی تولید این داروها نشان از توسعه حوزه بیوتکنولوژی است.

دارایی تصریح کرد: صادرات دارویی علاوه بر اینکه آورده‌های غیر نفتی را کاهش می‌دهد، اهمیت کیفیت محصولات تولید داخل را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: نفس صنعت داروسازی را گرفته ایم و باعث شدیم حجم صادرات ۱۵۰ میلیون دلاری، به ۴۰ میلیون دلار برسد، در حالیکه اگر اجازه می‌دادیم، امسال باید ۲۰۰ میلیون دلار صادرات دارو داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد مشکلات ما، مباحث ارزی بوده و عبور از این مرحله یعنی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، نیازمند شجاعت و مدیریت قوی است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کودکان درمان رشد بیوتکنولوژی سازمان غذا و دارو صنعت دلار دارو مشکلات ارز ویروس کرونا واکسن کرونا واکسن کرونای ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۶۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است

رئیس سازمان غذا و دارو در در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه گفت: به دنبال کمک به تامین تجهیزات پزشکی و دارو و انتقال دانش فنی داروها به سوریه هستیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید حیدر محمدی در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران اظهار کرد: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می‌‌شود، گفت: یکی از مؤلفه‌‌های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

همچنین معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری‌های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت ‌های خوبی در زمینه‌های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن‌ های موردنیاز، ما را یاری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور