Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک گروه هکری بلاروسی اعلام کرد، با هدف مختل کردن تحرک نیروهای روس و حمل و نقل در داخل بلاروس، حمله سایبری محدودی به شرکت ملی راه‌آهن این کشور انجام داده است که در جریان آن تعدادی از سرورها، پایگاه‌های داده و ایستگاه‌ها را رمزگذاری کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این گروه موسوم به "پارتیزان‌های سایبری بلاروس" گفت: ما در حمله سایبری روز دوشنبه فروش آنلاین بلیت را مختل کرده و در تلاشیم تا این مساله را درست کنیم چرا که قصد نداشتیم سرویس‌دهی عادی به مسافران را مختل سازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت راه‌آهن بلاروس اعلام کرد: وب‌سایت این سازمان از دسترس خارج شده و فروش آنلاین بلیت به دلایل فنی نامشخص مختل شده است.

این در حالی است که مقامات بلاروس هنوز درباره این حمله هیچ اظهارنظری نکرده‌اند.

این گروه هکری ادعا می‌کند که بین ۲۰ تا ۳۰ عضو از جامعه فن‌آوری اطلاعات بلاروس را در اختیار دارد. این گروه در جریان اعتراضات نشات گرفته از انتخاب مجدد الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس برای ششمین دوره متوالی در انتخابات اوت ۲۰۲۰ به وجود آمد. اپوزیسیون و غرب معتقدند که در این انتخابات تقلب شده بود.

لوکاشنکو یکی از متحدان نزدیک مسکو است و روسیه همزمان با بسیج نظامی‌اش در نزدیکی مرز اوکراین، نیروهایی نیز در بلاروس برای انجام مانورهای نظامی گسترده دارد.

"یولیانا شمتووتس"، سخنگوی گروه "پارتیزان‌های سایبری" مستقر در نیویورک گفت: اکثر قطارهای حمل‌ و نقل تحت تاثیر این حمله سایبری قرار گرفته‌اند. امیدواریم این امر به طور غیرمستقیم نیروهای روس را نیز تحت تاثیر قرار دهد اما در حال حاضر مطمئن نیستیم.

وی افزود: برنامه برخی از قطارها مختل شده‌ است و این هکرها در تلاشند تا اختلال به وجود آمده در خرید آنلاین بلیت قطار را رفع کنند. هدف از این حمله سایبری مسافران نبودند. گروه پارتیزان‌های سایبری نخستین بار در دسامبر ۲۰۲۱ به شبکه راه‌آهن نفوذ کرد و قادر بود تا وارد سیستم کنترل و علامت‌دهی شود اما تصمیم گرفت به خاطر ایمنی مسافران از این کار حذر کند.

شمتووتس گفت: این هکرها همچنین امیدوارند بر محموله‌هایی که به مقصد چین ارسال می‌شوند، تاثیر بگذارند تا خسارت سیاسی به دولت لوکاشنکو وارد شود.

این گروه هکری در توییتی خواستار آزادی ۵۰ زندانی سیاسی که به شدت نیازمند کمک‌های درمانی هستند و همچنین خروج نیروهای روسی از بلاروس شد.

گروه پارتیزان‌های سایبری همچنین اعلام کرد که پایگاه داده گذرنامه وزارت کشور بلاروس و همچنین یکی از پایگاه‌های داده پلیس را هک کرده است. آنها علنا نام مقاماتی را که علیه معترضان صلح‌جو تحقیقات کیفری آغاز می‌کنند، افشا کرده و اطلاعات مربوط به محل سکونت اعضای دستگاه امنیتی لوکاشنکو را برملا کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بلاروس حمله هکری روسيه تنش در مرز اوکراین و روسیه حمله سایبری راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۶۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی

به گزارش جام جم آنلاین، امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار با همتای خود ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقباً پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم نمایند.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری‌ ها تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیت‌های موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقت نامه‌های دفاعی و تخصصی تاکید نمودند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور، مینسک آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌نماید.

دیگر خبرها

  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • بازدید جمعی از معاونین و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از واحد‌های مختلف شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی 
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • نگارخانۀ صفوی میزبان پوسترهای روسی
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد
  • حمله بلاروس به اوکراین؟ | ۲ بیمارستان تخلیه شد
  • تخریب پل سید کلاته رامیان رفت و آمد را مختل کرد
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند