Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@19:59:26 GMT

کتاب خاطرات همسر رحیم صفوی، صوتی شد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۶۸۴۶

کتاب خاطرات همسر رحیم صفوی، صوتی شد

کتاب گویای «همراه» شرح بازشناسی و تحلیل بخشی از رویدادهای دفاع مقدس از زبان مهرشاد شبابی، همسر سردار سرلشکر رحیم (یحیی) صفوی تهیه و روی پایگاه کتاب گویای ایران صدا در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

به گزارش قدس آنلاین، کتاب گویای «همراه» به نویسندگی زهرا اردستانی و به تهیه‌کنندگی تینا میرکریمی، صداگذاری فیاما ناصحی، سپهر ترابی‌فر، احسان صمدیار، صابر نیسی مینایی، مرضیه آقایی، فاطیما محمودی، خورشید چگینی، اشکان فتولی، سیده جواهر دانیالی، منزه فراهانی، زهرا نجد، شروین قره‌داغیان، شهروز عشقیان، مهلا غلامی، سحر مرتضوی، سایه مرتضوی، زهرا علیمحمدی، پیام شمس، سید جلال دانیالی، ارشیا اخوان هزاوه و لطیفه علی نژاد در ۳۸۰ دقیقه تهیه و بر روی پایگاه کتاب گویای ایران صدا در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب «همراه» شرح بازشناسی و تحلیل بخشی از رویدادهای دفاع مقدس است که از زبان مهرشاد شبابی همسر سردار سرلشکر رحیم (یحیی) صفوی روایت شده است.

تاریخ شفاهی همسران فرماندهان ارشد جنگ دربرگیرنده روایت همسران برای شناخت بهتر ویژگی‌های شخصیتی فرماندهان ارشد جنگ به‌ عنوان هدایتگران اصلی صحنه نبرد است. علاوه بر این نقش پنهان این زنان را در پشتیبانی روحی و روانی فرماندهان جنگ بازگو خواهد کرد. هدف از تدوین تاریخ شفاهی زنان مقاومت و همسران فرماندهان ارشد جنگ، شناخت گوشه‌ای از تاریخ جنگ در گفت‌وگو با کنشگران و فعالان مستقیم یا غیرمستقیم صحنه نبرد است تا دستیابی به یک فهم و ادراک زنانه از سختی‌ها، فداکاری‌ها و حوادث جنگ تحمیلی را سهولت بخشد.

شبابی از زنان فعال در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است. او در سال‌های نزدیک به پیروزی انقلاب، در آغاز جوانی با شرکت در تحرکات مردمی و فعالیت‌های انقلابی، در حد توان خویش در تحقق انقلاب نقش‌آفرینی کرد. بعد از پیروزی قیام الهی امام خمینی در بهمن‌ماه سال ۱۳۵۷ نیز در کنار خواهران انقلابی در کمیته دفاع شهری به آموزش عقیدتی و نظامی زنان جوان اصفهان روی آورد و همزمان در آموزش‌وپرورش هم سعی کرد ذهن نوجوانان را درباره گروه‌های سیاسی آن زمان، روشن کند. تا اینکه در سال ۱۳۵۹ با سردار سید یحیی (رحیم) صفوی ازدواج کرد و همزمان با غائله کردستان و پس‌ از آن با شروع جنگ تحمیلی و دوران پر تنش دفاع مقدس زندگی پر فراز و نشیبی را آغاز کرد.

کتاب «همراه» در سال ۱۳۹۶ از سوی انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شده است.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خاطرات دفاع مقدس کتاب گویای دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۶۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، گروه‌های تفحص شهدا موفق شدند اردیبهشت ماه امسال پیکرهای مطهر ۵ شهید دوران دفاع مقدس را در منطقه عملیاتی شلمچه مربوط به تک دشمن در سال ۶۷ تفحص نمایند.

ویدئوی مربوط به این عملیات تفحص را در ادامه تماشا کنید.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان