Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت که بارش شدید برف در پایان هفته گذشته حدود ۱۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های حوزه راه، مبلمان شهری و روستایی مازندران خسارت زد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران ، علی اصغر احمدی با بیان اینکه خسارت‌های بارش برف و کولاک پایان هفته گذشته طبق گزارش‌های فرمانداری‌های استان جزئی و اندک بوده است، افزود: فرمانداری سوادکوه طبق برآوردهایی که داشت اعلام کرد که بارش برف شدید، حدود هشت میلیارد تومان به زیرساخت‌های حوزه راه این شهرستان خسارت زد و همچنین فرمانداری جویبار هم به اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران اعلام کرده که به دلیل بارش شدید باران خسارتی به مبلمان شهری و روستایی این شهرستان وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که بیشترین مشکلات پیش‌آمده در حین و بعد از بارش برف شدید و کولاک در پایان هفته گذشته و اوایل هفته جاری در مناطق کوهستانی استان بود که باعث انسداد تمامی راه‌های فرعی و اصلی کوهستانی شده بود، گفت که با تلاش عوامل راهداری اکنون تمام این راه‌ها باز و اکنون تردد خودروها به صورت روان در تمام جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی استان در جریان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران تصریح کرد: با بارش برف و باران در پایان هفته گذشته، به صورت موردی قطعی برق ناشی از پارگی خطوط توزیع در برخی از مناطق کوهستانی شهرستان ساری، سوداکوه و جویبار را شاهد بودیم که عملیات بازسازی در کمترین زمان ممکن انجام شد و اکنون برق تمامی مناطق شهری و روستایی مازندران وصل است.

احمدی ادامه داد: با توجه به احتمال ناپایداری مجدد هوا در استان مازندران در پایان هفته جاری، تمامی نیروی‌های امدادی، هلال احمر، عوامل راهداری و شرکت‌های خدمات‌رسان در آماده باش کامل به سر می‌برند.

افت فشار گاز و لزوم صرفه جویی

وی نسبت به افت فشار گاز در پی کاهش محسوس دمای در استان مازندران هشدار داد و گفت: لازم است مشترکان در روزهای پیش‌رو با توجه به تداوم سرما، اصلاح الگوی و مدیریت مصرف را رعایت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران تصریح کرد: در حال حاضر، هیچ‌گونه قطعی گازی در سراسر استان نداریم و از مردم می‌خواهیم با مدیریت مصرف از افت بیشتر گاز جلوگیری کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز مازندران، سرما و یخبندان در روزهای گذشته میزان مصرف گاز مازندران را از حداکثر ۳۰ میلیون به ۳۷ میلیون مترمکعب افزایش داد و با افزایش بیش از ۲۰ درصدی مصرف گاز میزان تاب‌آوری شبکه گاز استان به مرز هشدار رسیده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا بارش برف مدیریت بحران شهری و روستایی مشکلات بارش برف و باران برق استان مازندران آماده باش گاز روابط عمومی سرما برف مازندران خسارت برف سنگین مدیریت بحران استانداری مازندران پایان هفته گذشته پایان هفته بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۶۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی دشت کاشان در پایان هفته

ایسنا/اصفهان رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد یک سامانه بارشی از پایان روز چهارشنبه وارد مناطق مختلف دشت کاشان شده و تا پایان روز جمعه فعال خواهد بود.

عباس ارغوانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دشت کاشان در وضعیت هشدار نارنجی برای شرایط رعد و برق، بارش‌های رگباری، تندباد و تگرگ به صورت نقطه‌ای قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: با توجه به تغییرات متناوب این‌گونه سامانه‌های آب و هوایی، پیش‌بینی دقیق مشکل است و آمادگی‌های لازم برای مدیریت این شرایط ضروری است و مناطق در صورت مشاهده بارش‌های شدید و تگرگ محل وقوع را به مسئولان شهر یا روستای خود اعلام کنند.

رئیس اداره هواشناسی کاشان تأکید کرد: این سامانه بارشی در مناطق کوهستانی به خصوص در روز پنجشنبه فعال‌تر و قوی‌تر خواهد بود و سفارش می‌شود که شهروندان از اسکان و تردد در مسیر مسیل‌ها، حاشیه رودخانه‌های فصلی و مناطق پرخطر خودداری کرده و برای رفع مانع در مسیر آب‌های جاری اقدام شود.

ارغوانی گفت: دمای هوا در روز چهارشنبه ۳۰ درجه سانتیگراد بوده و با روند کاهشی در روز پنجشنبه و جمعه به ترتیب ۲۷ و ۲۹ درجه پیش‌بینی می‌شود.

وی تأکید کرد: احتمال لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر به صورت محدود و جاری شدن روان آب موقتی وجود دارد و سفارش می‌شود که برای عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، فعالیت‌ کوهنوردی و جابجایی عشایر احتیاط لازم را داشته باشند.

بارش‌های هفته اول اردیبهشت در کاشان، ۴۰۰ میلیارد ریال خسارت به همراه داشت که از جمله آن ۱۷۱ میلیارد ریال در بخش کشاورزی و ۲۳۰ میلیارد ریال  نیز در حوزه راه‌های اصلی و فرعی بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایان هفته بارانی در استان سمنان
  • هشدار مدیریت بحران کرمانشاه در پی تشدید سامانه بارشی
  • هشدار مدیرکل مدیریت بحران استانداری در پی تشدید بارش‌ها در کرمانشاه
  • رگبارهای بهاری میهمان پایان هفته آسمان مازندران است
  • بارش‌ها غرب کشور را تا پایان هفته درگیر خواهد کرد
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش ها در استان یزد
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش در استان یزد
  • هوای تهران در تعطیلات پایان هفته | هشدار برای آبگرفتگی تهران صادر شد
  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • هشدار نارنجی دشت کاشان در پایان هفته