Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@15:50:35 GMT

آهن چرا در بازار گران شد؟

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۷۰۸۹

آهن چرا در بازار گران شد؟

رئیس اتحادیه آهن و فولاد گفت: متاسفانه القائات منفی مبنی بر افزایش قیمت آهن عاملی شده تا بازار با افزایش قیمت روبرو شود. - اخبار اقتصادی -

حمیدرضا رستگار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درخصوص نوسانات اخیر قیمت آهن و فولاد در بازار، اظهار داشت: به دلیل قطعی برق و کاهش تولید نباید ما شاهد افزایش قیمت آهن در بازار باشیم چرا که کاهش تقاضا نیز در این بازار به وجود آمده است اما متاسفانه القائات منفی مبنی بر افزایش قیمت آهن عاملی شده تا بازار با افزایش قیمت روبرو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این پرسش که افزایش قیمت آهن در بازار درحالی اتفاق افتاده است که در بورس کالا قیمت محصولات فولادی روند نزولی دارد، افزود: بله این موضوع برای ما نیز علامت سوال دارد. که چرا باید بازار با افزایش قیمت روبرو شود اما به اعتقاد بنده نظام تولید و توزیع محصولات فولادی ضابطه مند نیست و از مکانیزم یک پارچه ای تبعیت نمی کند. با وجود آنکه محصولات فولادی باید در بورس کالا عرضه شوند اما برخی از خریداران با خرید محصولات به جای آنکه آنها را در زنجیره تولید خود قرار دهند در بازار توزیع می کنند آن هم با قیمت های بسیار غیرمنطقی، همین موضوع عاملی شد تا ما نتوانیم نظارت کافی بر بازار داشته باشیم.

رئیس اتحادیه آهن و فولاد اضافه کرد: چندین بار اعلام کرده ایم که نظام توزیع را در جریان تصمیم گیری ها قرار داده تا بتوانیم مدیریت لازم را بر بازار انجام دهیم اما وقتی بنده مسئول توزیع هستم ولی از آن طرف در تصمیم گیری دخالتی ندارم نمی توانم در ساماندهی بازار موفق باشم.

رستگار تصریح کرد: نمی خواهم کسی را متهم کنم اما به صورت کلی زنجیره تولید و توزیع فولاد ضابطه مند نیست عملکرد امروز بورس کالا برای ما غیرشفاف است چندین بار اعلام کرده ایم در جلسات مختلف ما نیز حضور داشته و نقطه نظرات خود را اعلام کنیم اما آقایان توجهی به این موضوع نمی کنند و به صورت جزیره ای تصمیم گیری ها را انجام می دهند.

وی با اعلام اینکه نباید در بازاری که ما کاهش تقاضا داریم و تولید بیش از نیاز است شاهد افزایش قیمت در بازار باشیم، گفت: مقصر اصلی این مووضع را همه فروشندگان می دانند که آنها گران فروشی می کنند اما باید دلیل اصلی را از جای دیگر بررسی کرد. فروشنده محصول را در نهایت با واسطه ها خریداری کرده و با محاسبه سود در اختیار خریداران قرار می دهد اما القائات منفی در بازار باعث می شود تا همه در تکاپو برای خرید باشند از آن طرف خبری از مصرف کننده نیست و فقط قیمتها افزایش پیدا می کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنایع فولادی بازار آهن صنایع فولادی بازار آهن افزایش قیمت آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۷۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

به گزارش جام جم آنلاین، هم اکنون در بازار آزاد ارز در میدان فردوسی تهران، معامله‌گران دلار را با قیمت ۶۱۵۰۰ از مردم خریداری می‌کنند و با قیمت ۶۲۵۰۰ تومان می‌فروشند.

معامله‌گران ارز می‌گویند نرخ ارز یک هفته است نزولی شده و بازار ارز از روند صعودی خارج شده و این وضعیت همچنان ادامه دارد و ترس کاهش قیمت دلار، دارندگان ارزهای خانگی را روانه بازار کرده تا قبل از افت بیشتر قیمت‌ها اقدام به فروش کنند.

در همین حال در کانال‌های تلگرامی و در معاملات موسوم به فردایی، قیمت فروش دلار به ۶۱۴۰۰ تومان هم رسیده است.

فعالان بازار ارز با تاکید بر اینکه قیمت‌ها در بازار غیررسمی ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته است، پیش‌بینی کردند که همین روند کاهشی در هفته جاری ادامه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!