Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، به نقل از خانه ملت، یحیی ابراهیمی درباره وضعیت توسعه سد سازی در استان لرستان، گفت: براساس اسناد بالادستی تعریف شده و سند آمایش سرزمینی لرستان، یکی از راه‌های توسعه استان حوزه کشاورزی بوده که اساس و زیرساخت آن نیز بحث آب و در این بحث نیز ساخت سد است.

 نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در سالی که تر سالی است، سیل ویرانگر باعث نابودی اراضی و مناطق مختلف می‌شود که شاهد آن در سال ۹۸ بودیم و حدود ۱۰ هزار میلیارد خسارت به استان ما وارد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیمی افزود: در خشکسالی نیز مانند سال گذشته حدود شش میلیارد تومان خسارت داشتیم، تنها راه برون رفت از این وضع و مطالبه به حق مردم، بحث تخصیص آب و احداث سدهای استان است که در تر سالی آب را ذخیره و جلوی سیل را بگیرد و در خشکسالی بتوان از این ذخایر استفاده کرد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه موضوع سدسازی به‌عنوان یکی‌از مطالبات مردم در سفر ریاست‌جمهوری مطرح شد و پیگیر آن هستیم، تصریح کرد: ما نمایندگان اگر تنها یک کار برای مردم استان انجام دهیم، باید حق آبه را از مسئولان که حق مردم است بگیریم، چه در بحث حق آبه و چه در بحث ساختن سدهای نیمه‌تمام و احداث سدهای جدید، یعنی ما نباید به تکمیل سدهای نیمه‌تمام قانع باشیم.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در شهرستان دلفان حدود یک سال است که فاز مطالعات سد «ده پهلوان» شروع شده است. 

وی عنوان کرد: درخواست ما از دولت این است که باتوجه به سفری که به استان داشتند، در تأمین اعتبارات لازم جهت مطالعات سدهای قبلی، شروع سدهای جدید و تکمیل سدهای نیمه‌تمام به شکل جدی ورود کند که بتوانیم از بارش‌هایی که داریم حداکثر استفاده را داشته باشیم.

ابراهیمی گفت: بحث دیگر آبخیزداری است که تقریباً ۱۸۰ میلیارد تومان بابت این قضیه تأمین اعتبار شده که از وزیر جهاد کشاورزی انتظار داریم به شکل ویژه بحث آبخیزداری، کشت در اراضی دیم و ایجاد باغات در اراضی شیب‌دار به‌عنوان الگوی کشت که هم بتواند آب ذخیره کرده و از فرسایش خاک و سیلاب جلوگیری کند، را مدنظر قرار دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۷۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحیدی: «طرح نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته است/ باید از ناهنجاری‌های تحمیلی جلوگیری شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ احمد وحیدی، وزیر کشور امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: «طرح نور» بر اساس تکالیف قانونی است که فراجا به عنوان مقام ضابط قوه قضائیه انجام می‌دهد البته دستگاه‌های دیگر هم مسئولیت‌هایی دارند.

وی افزود: همه دستگاه‌ها باید به مسئولیت خود عمل کنند و باید از ناهنجاری‌های تحمیلی جلوگیری شود.

وزیر کشور گفت: طرح نور تا الان مورد تشویق و استقبال مردم، نمایندگان مجلس، دستگاه‌های مرتبط و قوای سه گانه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دکتر ابراهیمی فرارسیدن سالروز تأسیس بانک سپه را تبریک گفت
  • ابراهیمی فرارسیدن سالروز تأسیس بانک سپه را تبریک گفت
  • وحیدی: «طرح نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته است/ باید از ناهنجاری‌های تحمیلی جلوگیری شود
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • کم آبی در کمین لرستان/ بارش‌های پرتکرار هم حریف خشکسالی نشد
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد