Web Analytics Made Easy - Statcounter

معمار و استاد آینه‌کاری نمایشگاه «ایوان آینه» معتقد است که طراحی و اجرای آینه کاری توسط معماران و هنرمندان منجر به خلق طرح و ایده‌های نو از آن می‌شود و تکرار مکررات از آثار گذشته جلوگیری می‌کند.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی حوزه هنری، نمایشگاه «ایوان آینه» شامل آثاری از هنرمندان باشگاه معماران جوان مرکز معماری اسلامی حوزه هنری زیر نظر استاد سیاوش طرزی عصر روز گذشته ۴ بهمن‌ماه در گالری خانه عکاسان طی مراسمی افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاوش طرزی معمار و استاد آینه‌کاری در این آیین گفت: دو سال است که کارگاه‌های آموزشی آینه‌کاری را در مرکز معماری اسلامی حوزه هنری پی‌گیری می‌کنیم و در آن فن و فنون آن را به هنرجویان آموزش می‌دهیم.

طرزی افزود: هنرجویان ما در این کارگاه‌ها که بیشتر دارای تحصیلات عالیه مهندسی و دکتری در رشته‌های مرتبط هنری هستند در طرح و ایده‌پردازی آزادانه عمل کردند و آن‌ها در این کار با یادگیری آموزش‌های مقدماتی با ما مشورت می‌کردند و راهنمایی می‌گرفتند.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

وی افزود: بسیار خرسندم که آینه‌کاری را به نسل جوان منتقل می‌کنیم و از همه مهمتر این هنر به هنرمندان آموزش داده شد چرا که اجرای آینه کاری توسط هنرمندان منجر به خلق طرح و ایده‌های نو از آن می‌شود و مانع تکرار مکررات از آثار گذشته می‌شود. هرچند اصول سنتی این هنر رعایت می‌شود و مراجع علمی آن نیز بررسی و به هنرجویان ارائه می‌شود، اما تلاش کردیم تا به جای رونوشت از آثار بزرگان به سوی الهام از آن‌ها پیش برویم و آثار تازه و بی‌مانندی را خلق کنیم.

طرزی در پایان گفت: بی‌شک راهی که آغاز کردیم در آینده‌ای نه چندان دور در ابعاد گوناگون نتیجه‌های خواهد داد و شاهد رویداد‌های عملی تازه از همین هنرجویان در معماری و هنر آینه کاری خواهیم بود.

فروزانفر

* هدف «ایوان آینه» احیای یکی از هنر‌های فراموش شده اسلامی است

علی فروزانفر رئیس مرکز معماری اسلامی حوزه هنری در این مراسم گفت: نمایشگاه «ایوان آینه» شامل ۵۰ اثر از هنرجویانی است که در کارگاه‌های آموزشی مرکز معماری اسلامی حوزه هنری زیر نظر استاد سیاوش طرزی دوره آموزشی را گذرانده‌اند.

وی افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه احیای یکی از هنر‌های فراموش شده اسلامی است که این‌روز‌ها جای خالی‌اش در معماری ساختمان‌ها و معماری داخلی کاملا حس می‌شود. در روزگاری که هنر‌های غربی حضور قوی‌تری در معماری ما دارد تلاش داریم تا با احیای این هنر‌ها راه تازه‌ای برای ماندگاری و تداوم هنر‌های اصیل و اسلامی بازگشایی کنیم.

فروزانفر ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های دقیق و سرفصل‌بندی شده کارگاه‌های آینه‌کاری در مرکز معماری اسلامی حوزه هنری منجر به ایجاد یک باشگاه آینه‌کاری در حوزه هنری شد. باشگاه آینه‌کاری ما تنها یک محیط آموزشی نبود چرا که هنرجویان در این دوره‌ها با استاد طرزی زیست کرده و راه و رسم هنری را نیز آموختند. استاد طرزی در این کارگاه‌ها طبق برنامه‌ریزی‌های ما هفته‌ای دو روز تعهد برپایی کارگاه داشت، اما آنچنان محیط فراهم شده مناسب بود که ایشان گا‌ها هفته‌ای چهار روز در کارگاه حضور داشت و به یاری هنرجویان در طرح و ایده و تولید اثر می‌پرداخت.

وی افزود: آنچه برای ما و هنرجویان بیش از آثار جذابیت داشت نحوه و مسیر برپایی کارگاه‌ها و تولید آثار بود چرا که نمونه موفق و مدل زیست زیبای هنری در این کارگاه‌ها محقق شد. البته گفتنی است که آثار تولیدی هم از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

فروزانفر در پایان گفت: دلگرمی ما این است که خروجی این کارگاه‌های بیش از ۶۰ هنرمند جوانی است که امروز بر موضوع آینه‌کاری مسلط هستند و اگر این جریان ادامه داشته باشد دیگر هنر آینه‌کاری را یک هنر رو به فراموشی نخواهیم دانست.

گفتنی است، علاقه‌مندان برای تماشای آثار نمایشگاه «ایوان آینه» می‌توانند از ۴ الی ۸ بهمن‌ماه هر روز ساعت ۱۰ تا ۱۹ به گالری خانه عکاسان حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه نرسیده به حافظ مراجعه کنند.

 انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار فرهنگی نمایشگاه ایوان آینه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار فرهنگی نمایشگاه ایوان آینه مرکز معماری اسلامی حوزه هنری کارگاه ها ایوان آینه طرح و ایده آینه کاری هنر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۷۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد

سیدمجید پوراحمدی در جریان بازدید از نمایشگاه هنر جهانی دبی از حضور پررنگ و تاثیرگذار هنرمندان کشورمان در این نمایشگاه خبر داد و اظهار داشت: هنرمندانی از ۶۰ کشور دنیا با بیش از ۱۰ هزار اثر هنری در قالب ۴۰۰ غرفه در این نمایشگاه شرکت کردند و آثار متنوع و مقرون‌به‌صرفه‌ای را به نمایش گذاشتند.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف صندوق اعتباری هنر در دولت مردمی، معرفی آثار هنرمندان ایرانی و حمایت از حضور آنها در رویداد‌های بین‌المللی است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: اغلب شرکت‌کنندگان این رویداد هنری از هنرمندان نوظهور و میان رده هستند و آثار نیز با سطوح قیمتی متنوع ارائه می‌شود.

پوراحمدی گفت: نمایشگاه هنر دبی یک رویداد هنری بین‌المللی در منطقه است و اغلب هنرمندان ایرانی شرکت‌کننده در این نمایشگاه از اعضای صندوق هنر نیز هستند.

وی افزود: تلاش داریم با بررسی چالش‌ها و راهکار‌های ارتقای حضور هنرمندان در این رویداد، چگونگی معرفی هرچه بهتر آثار هنرمندان ایرانی در خارج از مرز‌های کشور و بررسی راهکار‌های ارتباط موثر هنرمندان و گالری‌های ایرانی با بازار جهانی اقتصاد را مورد ارزیابی قرار دهیم.

پوراحمدی بسترسازی برای شکوفایی استعداد‌های هنرمندان جوان و تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر را یکی از اهداف مهم صندوق اعتباری هنر عنوان کرد و افزود: هنر ایران قدمت چندهزار ساله دارد و با توجه به ظرفیت بی نظیر این حوزه، طی دو سال گذشته اقدامات جدی در بسترسازی میان مدت و بلند مدت برای توسعه و رفع موانع اقتصاد هنر به عمل آوردیم.

وی ادامه داد: در این زمینه تلاش می‌کنیم با حمایت از حضور هنرمندان ایرانی در رویداد‌های بین‌المللی، شناساندن آثار ارزشمند هنری ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی و جذب مشتریان نقش تسهیل‌گر را داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • ساخت ۱۰ سازه هنری آجری در مراغه
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»
  • سفال کلپورگان هنری زیبا از بانوان سیستان وبلوچستان
  • عفاف و پاکدامنی جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اصیل مردم کرمانشاه است
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • مسجد کبود تبریز؛ معماری زیبا و تاریخی ایران