Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی محمد طهماسبی روز سه شنبه در حاشیه دیدار با معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمامی منشاهای غبارخیز خارج از کشور شناسایی شده که ۲۷۰ میلیون هکتار است و حدود ۱۸۰ میلیون تن غبارخیزی دارند که به سمت کشور ما گسیل می شود و برای آن هم یک برنامه عمل و ۲ برنامه زیرمنطقه ای تهیه کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از مناطق پایلوت برنامه عمل زیرمنطقه ای با کشورهای همسایه یعنی عراق را شهرستان دهلران برشمرد و یادآور شد: برای اینکه به کشورهای همسایه ایران توانمندی های فنی و اجرایی این حوزه را نشان و آنها نیز در کشور خود از آن بهره مند شوند، با همکاری سازمان ملل یک پایلوت پروژه ای تعریف شده که یک اقدام مشترک هم در حوزه کشورمان و کشور مقابل انجام تا آنها از تجربیات ایران استفاده و در کشور خود اقدامات مقتضی را انجام دهند تا حداقل گرد و غبار کمتری از ناحیه این کشورها به سمت ما روانه شود.

دبیر ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار کشور اضافه کرد: دهلران خود دارای مناطق غبار خیز بوده و در استان های همجوار این شهرستان در کشور عراق یعنی استان میسان نیز مناطق غبارخیز وجود دارد ، اشترکات فرهنگی، اکولوژیکی و شیوه هایی که ما استفاده می کنیم با آنها همخوانی دارد، بنابراین برای کار در سطح وسیع باید پایلوت را اجرا و توانمندی ها را به اشتراک بگذاریم تا در سطح وسیع موفق شویم.

شناسایی ۳۵ میلیون هکتار مناطق غبارخیز در ایران

طهماسبی یادآور شد: ۳۵ میلیون هکتار سطح مناطق غبار خیز در کشور شناسایی شده است که این مقدار بر اساس مطالعه صورت گرفته در ۲۳ استان کشور پراکنده است.

وی افزود: این سطح حدود ۴،۲ میلیون تن سالانه ذرات زیر ۱۰۰ میکرون تولید می کند که برای مدیریت آن یک برنامه عمل استانی در همه استان های غبار خیز کشور تهیه شده و در یک افق ۱۰ ساله تمام اقداماتی که دستگاه های عضو ستاد ملی باید انجام بدهند در آن آمده و اعتبارات آن هم پیش بینی شده و از سال جاری اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۷۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی از سال ۹۶ تاکنون یعنی ۲۷ هزار میلیارد ریال به این حوزه تخصیص یافته گفت: با این اعتبار نزدیک به ۲،۵ میلیون هکتار عملیات اجرایی جنگل کاری، قرق، مدیریت چرا و خرید حقوق عرفی برای کاهش فشار بر منابع اجرا شده و شهرستان دهلران و استان خوزستان جز فعالیت خیلی خوب در این حوزه بوده اند.

برچسب‌ها ایلام گرد و غبار دهلران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام گرد و غبار دهلران ایلام گرد و غبار دهلران میلیون هکتار مناطق غبار گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۷۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک احمدی رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در نشست تخصصی دومین اجلاس ایران و آفریقا با اشاره به اینکه توسعه همکاری با کشورهای آفریقایی در اولویت‌های همکاری‌های بین المللی ایران قرار دارد، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد کشورهای آفریقایی در سال‌های اخیر تحرک خوبی در عرصه توسعه صنعتی داشته اند به طوری که بیشتر اقلام ۱۰ گروه اول وارداتی به این قاره، محصولات و ماشین آلات صنعتی است.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد ۸ کشور از ۱۰ کشور اول صادرکننده به آفریقا جزء فهرست ۱۰ کشور اول واردکنندگان از این قاره هستند که این امر نشان می‌دهد راهکار مناسب همکاری با کشورهای آفریقایی در ایجاد یک رابطه دوطرفه است.

معاون وزیر صمت در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و منابع طبیعی قاره آفریقا در ۳ بخش معادن، نفت و گاز و زمین‌های حاصل‌خیز کشاورزی، هدفگذاری فعالیت ایران در آفریقا را در ایجاد یا تکمیل زنجیره صنایع معدنی، نفت و گاز و صنایع تبدیلی بیان کرد.

احمدی تصریح کرد: ایران نگاه برابر برای همکاری با کشورهای آفریقایی دارد و به دنبال یک رابطه برد- برد و استفاده مکمل از ظرفیت‌های یکدیگر است.

رئیس هیات عامل ایدرو، صدور خدمات فنی و مهندسی و توسعه مدیریت را از دیگر بسترهای همکاری عنوان و ابراز امیدواری کرد: ایران و کشورهای آفریقایی در حوزه همکاری‌های صنعتی با صبر و حوصله و استمرار تعاملات به سطح مناسبی از همکاری‌های دو جانبه برسند.

در ادامه این نشست «انگت روبارد هیپولیت جین پاول» وزیر صنایع کوچک و متوسط کشور آفریقای مرکزی گفت: ما نیاز مبرم به توانمندی‌های صنعتی، دانش فنی و همچنین نیروی انسانی متخصص داریم.

وی با تاکید بر ابنکه سیاست کلی کشورش در گسترش همکاری‌های جنوب-جنوب (کشورهای در حال توسعه) است، تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های بانکی درصدد این هستیم که بحث صادرات و واردات دو طرفه باشد تا بخشی از این مشکلات حل شود.

نشست تخصصی صنعت دومین اجلاس ایران و آفریقا با حضور معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیران صنایع و تجارت سه کشور آفریقایی و فعالان بخش خصوصی در محل پژوهشگاه سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

کد خبر 6092680 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • اسماعیلی با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • باران کشور را فرا می‌گیرد؛ شدت بارش‌ها در این مناطق | سامانه بارشی جدید هفته آینده وارد می‌شود
  • باید برای رفع تعهد ارزی از کشورهای همسایه ریال را به رسمیت بشناسیم
  • اکسپو وعده صادق ۲ بود/ لزوم اصلاح رفع تعهد ارزی از ۳ کشور همسایه
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • سامانه بارشی جدید از سمت غرب وارد کشور شده است (فیلم)
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • یک بانک برای ۵۷ کشور | ایران وام جدید می گیرد؟