Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) روز دوشنبه با حمایت ائتلاف آمریکا به تلاش خود برای بازپس‌گیری زندان الصناعه در محله غویران در حسکه سوریه که داعش از روز جمعه کنترل آن را در دست گرفته، ادامه دادند. این حمله و درگیری‌ها در این منطقه به آواره شدن هزاران نفر منجر شده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: یگان‌هایی از نیروهای امنیتی کرد و نیروهای مبارزه با تروریسم قسد خودروهای زرهی را به اطراف زندان بعد از مخالفت تروریست‌های داعش با تسلیم شدن، منتقل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهاد شامی، سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک گفت: نیروهای ما به یکی از مقرهایی که داعش در آنجا کمین کرده‌اند حمله کردند.

مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که ده‌ها تن از اعضای داعش در داخل زندان و اطراف آن خود را تسلیم کردند و در حال حاضر زندانیان داعش در بخش شمالی زندان حسکه محاصره شده‌اند.

منابع نزدیک به نیروهای قصد در حسکه نیز اعلام کردند، تروریست‌های داعش از اطراف زندان عقب‌نشینی کرده‌اند و تروریست‌ها به طور کامل در داخل زندان محاصره هستند.

در حالی که این نیروها همچنان از داعشی‌ها می خواهند خود را تسلیم کنند، جنگنده‌های ائتلاف آمریکا نیز در حال پرواز بر فراز این زندان هستند.

مرکز اطلاع‌رسانی قسد اعلام کرد که مانع بزرگی که در مقابل پیشروی این نیروها در زندان الصناعه است استفاده داعش از کودکان داعشی به عنوان سپر انسانی است که تعدادشان بالغ بر ۷۰۰ تن است.

همچنین تعدادی از نیروهای قسد در داخل زندان بازداشت هستند با خانواده‌هایشان تماس برقرار کرده و اعلام کردند داعش تهدید کرده که اگر عملیات علیه آن‌ها متوقف نشود آن‌ها را به قتل می‌رساند.

از سوی دیگر به گفته منابع تظاهراتی در روستای "الحنه" در الشدادی و مناطق دیگر حسکه علیه نیروهای قسد برگزار شد.

معترضان از این نیروها خواستند برای آزادی گروگان‌ها در زندان الصناعه به مذاکره با داعش بپردازند.

همچنین دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد که حدود ۴۵ هزار نفر در حسکه از منازلشان کوچ کرده و به مناطق دیگر رفتند.

در این راستا مهند القاطع، پژوهشگر سیاسی استان حسکه اعلام کرد، به دلیل درگیری‌ها تمام ساکنان محله غویران مهاجرت کرده‌اند. این محله یکی از پرجمعیت ترین محله‌های استان حسکه است و اهمیت زیادی دارد. ورود تروریست‌های داعش به این منطقه که از نظر امنیتی بسیار تقویت شده است و دستیابی آن‌ها به سلاح سوالات زیادی را مطرح می‌کند. نیروهای قسد حدود یک ماه پیش نیز یکی از اعضای داعش را بازداشت کردند و طرحی را برای نفوذ و سیطره بر زندان الصناعه در حسکه ناکام گذاشته بودند.

310 310

کد خبر 1596235

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: داعش سوریه زندان الصناعه تروریست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۷۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یگان های غرب نیروهای مسلح روسیه ۳ حمله نیروهای مسلح اوکراین را در لوهانسک دفع کردند. دشمن تا ۴۰ پرسنل نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: یگان های جنوب مواضع را در خط مقدم بهبود بخشیدند، اوکراین بالغ بر ۳۹۵ پرسنل نظامی و یک هویتزر ساخت آمریکا را در دونتسک از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: یک کارگاه مونتاژ پهپاد و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۱۱۰ منطقه مورد اصابت قرار گرفت.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: یگان مرکزی روسیه، نیروهای اوکراین و مزدوران لژیون خارجی را در دونتسک هدف قرار داد. ۱۰ ضدحمله دفع شد، دشمن ۳۷۰ نظامی را از دست داد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6092311

دیگر خبرها

  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • حمایت کامل یک مرجع تقلید از «طرح نور»: امری مبارک است | درباره حجاب به شدت حساسیم
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • جزئیات طرح آمریکایی - اسرائیلی برای مدیریت محاصره نوار غزه
  • ۲ متهم به قتل در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان