Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد هاشمی ظهر سه شنبه در کارگروه مقابله با آسیب‌های اجتماعی استان افزود: نگاه‌ها و نسل‌ها تغییر می‌کنند و باید با هوشیاری بیشتر و در چارچوب قانون برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان تلاش کرد.

وی بیان داشت: نباید به آسیب‌های اجتماعی مصداقی نگاه کرد و این آسیب‌ها ابعاد پیچیده و گسترده‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی تصریح کرد: اگر مدیران از یک موضوع اجتماعی غفلت کنند در سایر مسائل نیز دچار مشکل می‌شویم و باید با برنامه ریزی و اقدامات، سرعت آسیب‌ها را کنترل و نسبت به کاهش آنها اقدام شود.

وی افزود: اقدامات زیادی در زمینه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شده اما متأسفانه پیچیدگی مسائل به قدری زیاد است که توفیقات در این حوزه در حد لازم نبوده است.

هاشمی با بیان اینکه یک میلیارد تومان برای آسیب‌های اجتماعی هزینه شده، گفت: با توجه به اینکه جامعه سنتی به سمت مدرنیته حرکت کرده و تحولات و تغییراتی شکل گرفته، این مسئله آسیب‌های خاص خود را دارد و نوع این آسیب‌ها با گذشت زمان در حال تغییر و تحول است.

کد خبر 5408693

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کهگیلویه و بویراحمد آسیبهای اجتماعی یاسوج بارش برف بوشهر ویروس کرونا برف و کولاک کرمانشاه خطبه های نماز جمعه برف و یخبندان برف روبی سیل کرمان آمار کرونا دهه فجر اردبیل امداد رسانی آسیب های اجتماعی آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۸۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور از رصد عملکرد دستگاه‌های مسئول در حوزه آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش ایسنا، عباسی با اشاره به طرح جامع آسیب‌های اجتماعی و تدوین برنامه جامع در باره آن گفت: وظایف و ظرفیت‌های دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی احصا و دفترچه‌ای در این باره تدوین شده است.

وی اضافه کرد که رئیس جمهور سازمان امور اجتماعی را مکلف کرده است عملکرد همه دستگاه‌های مربوط در حوزه آسیب‌های اجتماعی را روزانه به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند. در حقیقت نوعی شتاب بخشی دستگاه‌ها در اجرای وظایف خود در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

عباسی درباره آمارهای آسیب های اجتماعی در کشور، گفت: خوشبختانه مساله مربوط به حوزه طلاق در دو سال اخیر دولت سیزدهم کاهش داشته است. همچنین در حوزه اعتیاد در جامعه ایران نیز روند آن متوقف شده است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در خاتمه با اشاره به کاهش سکونتگاه‌های غیررسمی به دلیل توجه دولت به نقاط  حاشیه ای در کشور، در عین حال تاکید کرد که علیرغم همه کاهش‌ها باید به این موضوعات همچنان توجه صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • نگاه واقع‌گرایانه به آسیب‌های اجتماعی داشته باشید/ مسئولان منفعل توبیخ می‌شوند
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • فرونشاندن التهابات اجتماعی و تنش‌های داخلی، ضرورتی امنیتی است
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست