Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، دولت لیتوانی قصد دارد ساختمانی را که زمانی یک زندان مخفی متعلق به سازمان سیا آمریکا بود را برای فروش بگذارد. 

به نوشته روزنامه گاردین، صندوق املاک و مستغلات دولت لیتوانی تصمیم گرفته است این ساختمان‌های بلااستفاده را به فروش بگذارد، اما  قیمت هنوز اعلام نشده است.

این ساختمان  که «مکان بنفش» و «پروژه شماره ۲» نامیده می‌شود، محل نگهداری تروریست‌های اسیر شده در افغانستان و عراق بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان سیا در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ در این مکان در حومه «ویلنیوس»، تحت شرایط سخت در سلول‌های عایق صدا بازجویی‌های ویژه انجام می‌داد. 

عنصر افراطی سعودی موسوم به «ابوزبیده»، یکی از نزدیک‌ترین افراد به «اسامه بن لادن» سرکرده القاعده در این زندان حضور داشت که لیتوانی اخیرا صد هزار یورو به عنوان غرامت به خاطر زندان و شکنجه غیرقانونی بر اساس حکم حکم دادگاه حقوق بشر اروپا به او پرداخت کرده است. 

این زندان مخفی در سال ۲۰۰۶ پس از انتقال یک زندانی به بیمارستان به دلیل برخورد خاص بسته شد و همه زندانیان به گوانتانامو منتقل شدند. 

 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: لیتوانی سیا زندان مخفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۸۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید ملک مکان، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، قصه زندگی شهید غلامعباس ملک مکان قطره‌ای از دریای بیکران معرفت شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس است.

مدافع وطنی که با همکاری شهید آوینی با تولید مستندی به ظلمِ و روزگویی‌های خان‌های به جا مانده از دوران پهلوی پایان داد.
شهید غلامعباس ملک مکان یکی از ۲۰۵ شهید سرافراز شهرستان بوانات است که در سال ۱۳۲۸ به دنیا آمد و در سال ۱۳۶۱ در آبادان به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • ویژگی مخفی در آیفون شما؛ از این ویدیوها خبر دارید؟
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • شهید ملک مکان، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟