Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-28@19:01:30 GMT

سواستفاده یک میلیون دلاری هکرها از حفره امنیتی

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۸۶۲۵

سواستفاده یک میلیون دلاری هکرها از حفره امنیتی

ایتنا - ​​​​​​​یک باگ در "اوپن سی" که بزرگترین بازار NFT‌ جهان است، به هکرها اجازه داد NFT‌هایی به ارزش حداقل یک میلیون دلار را از کیفهای مختلف متعدد به مبلغ بسیار پایین‌تر از قیمت بازار خریداری کنند.
توکن غیرقابل معاوضه (NFT) شکلی از دارایی دیجیتالی است که وضعیت مالکیت فایلهای دیجیتالی را در بلاک چین ثبت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوپن سی بزرگترین بازار خرید و فروش NFT ها  برای دلالان و علاقمندان بوده و ارزش حجم معاملات آن از ابتدای ژانویه تاکنون ۴.۸ میلیارد دلار بوده است.

اما حفره امنیتی در این بازار به کاربران اجازه داد NFT هایی را با قیمتهای قبلی خریداری کنند بدون این که مالک آنها متوجه شود همچنان در معرض فروش هستند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، تام رابینسون، دانشمند ارشد و هم‌موسس شرکت الیپتیک گفت: به نظر می رسد این حفره امنیتی با استفاده از این حقیقت که پیش از این عرضه دوباره یک NFT برای فروش به قیمت جدید بدون لغو عرضه قبلی، امکان پذیر بود بهره برداری شده است. این لیستهای قیمت قدیمی برای خرید NFT ها با قیمت قبلی مورد استفاده قرار گرفتند. وی تاکنون هشت NFT را شناسایی کرده که به این شکل از هشت کیف مختلف به سرقت رفته اند. یک نفر با بهره برداری از این حفره امنیتی، مجموعا ۱۳۳ هزار دلار برای هفت NFT پرداخت کرد و سپس آنها را ۹۳۴ هزار دلار فروخت.

کیفهای رمزارز معمولا ناشناس هستند و اگر هکرها از یک صرافی برای تبدیل کردن پول به ارزهای رایج استفاده کنند ممکن است شناسایی آنها امکان پذیر باشد.

با هجوم سلبریتی‌ها، سرمایه گذاران و برندهای بزرگ به بازار NFT، حجم فروش و قیمتهای بعضی از NFT ها رشد خیره کننده ای داشته اند و حفره امنیتی اوپن سی ممکن است باعث شود بعضی از خریداران تامل بیشتری در این باره داشته باشند.

اوپن سی در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد و ارزش آن در جدیدترین دور تامین سرمایه به ۱۳.۳ میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس گزارش رویترز، آمار الیپتیک نشان می دهد از سال ۲۰۲۰ دو میلیارد دلار از کاربران فاینانس غیرمتمرکز (DeFi) از طریق حملات هک به سرقت رفته است.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: هکر حفره امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۸۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت دلار که با شروع سال جاری روند صعودی به خود گرفته بود و متناسب با حوادث بین‌المللی به محدوده ۷۰ هزار تومان هم رسید، اما از ده روز پیش روند کاهشی به خود گرفته و پس‌از گذشت ۴۰ روز قیمت دلار از کانال ۶۰ هزار تومان به کانال ۵۰ هزار تومانی برگشت.

هم‌اکنون دلار در بازار آزاد روی پله ۵۹ هزار تومان قرار دارد؛ با توجه به ثبات و آرامشی که در بازار دلار غیررسمی حاکم است، خریداری نیست و دلالان در سایه رفتند به نظر می‌رسد قیمت دلار به روند نزولی خود ادامه دهد و به قیمت‌های پیایین تر نیز برسد.

براساس این گزارش، بسیاری از کارشناسان بازارهای مالی معتقد هستند که طبق سنوات گذشته بعد از اردیبهشت‌ماه افت تقاضای ارزی در بازار رخ خواهد داد؛ بنابراین شاهد ایجاد یک ثبات در بازار و کاهش قیمت دلار در کانال‌های پایین‌تر خواهیم بود.

کد خبر 6090852 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • دشمن از اقتصادوحجاب در حوزه امنیتی علیه کشورمان سواستفاده می کند
  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • شاسی بلند Exlantix با قیمت ۲۷ هزار دلاری وارد بازار می شود
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی