Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان سومین جشنواره بین‌المللی شعر آئینی ‌نور در بخش ویژه شعر مقاومت با محوریت سیدالشهدای مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، امروز ۵ بهمن ماه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

فاطمه معین‌الدینی، دبیر علمی سومین جشنواره بین‌المللی شعر آئینی ‌نور در مراسم اختتامیه این جشنواره به ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره پرداخت و گفت: ۱۹۵ اثر به دبیرخانه سومین جشنواره بین‌المللی شعر آئینی ‌نور ارسال شد و در مرحله اول، آثار توسط ۶ داور مورد داوری قرار گرفتند که تعداد ۸۵ اثر برای داوری نهایی انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معین‌الدینی ادامه داد: در مرحله دوم داوری، آثار توسط سه داور مورد ارزیابی قرار گرفتند و ۱۰ شعر از ۸۵ شعر راه‌یافته به بخش پایانی منتخب شدند که ۵ شعر رتبه‌های برتر اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند و ۵ شعر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.
حیدر جهانبخش معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام‌نور کشور نیز در ارتباطی صوتی در این مراسم با بیان اینکه حوزه گسترده جغرافیایی دانشگاه پیام‌نور به ویژه در بخش‌هایی که محرومیت وجود دارد ما را برای اجرای چنین جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی ترغیب می‌کند، ادامه داد: گستره جغرافیایی و تنوع قومیتی که در دانشگاه پیام‌نور وجود دارد فرصت گسترش زمینه فرهنگی را فراهم می‌آورد و با این نگاه، جشنواره‌های متعددی در دانشگاه پیام‌نورتعریف شده است که یکی از آن‌ها جشنواره بین‌المللی شعر آئینی ‌نور است.
جهانبخش افزود: شعر به عنوان یک پدیده ویژه در ادبیات فارسی برای انتقال مفاهیم، امکانی ویژه برای اشاعه فرهنگ است و ویژگی آئینی که به شعر اضافه می‌شود ضریب تأثیر این امکان را بیشتر می‌کند.
وی به جایگاه ویژه شعر آئینی در دوره‌های مختلف تاریخ ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی و تحولات ناشی از آن پدیده بی‌نظیر شعر حماسی، شعر مقاومت و شعر دفاع مقدس را به شعر آئینی اضافه کرد و می‌توان تمام این مضامین را در موضوعات مختلف عرفانی، اخلاقی، توحیدی وغیره به نسل کنونی انتقال دهیم.
جهانبخش انتخاب کرمان برای این جشنواره را به دلیل وجود سردار حاج قاسم سلیمانی کاری ارزشمند دانست و افزود: سه واژه شعر، آئین و کرمان فصل مشترکی ایجاد کرده است که رأس آن مزین شده است به نام سردار حاج قاسم سلیمانی که ارزش‌های بزرگی در خود جای داده است و به نسل کنونی و آینده انتقال می‌دهد.
در پایان، امیرسعید کاویانی، علی سلیمیان، رضا اسم‌خانی، شکیبا غفاریان و محسن کاویانی به عنوان نفرات برتر سومین جشنواره بین‌المللی شعر آئینی ‌نور رتبه‌های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند و لیلا مهذب، امیرحسین زارعیان، سید حسین عمادی‌سرخی، محمدحسین یادگاری و متین روحی‌ناب به عنوان منتخبان جشنواره شایسته تقدیر شناخته شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شعر آیینی استانی فرهنگی و هنری دانشگاه پیام نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۸۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از اساتيد برتر دانشگاه پیام نور استان کرمان

به مناسبت ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و گرامیداشت مقام استاد، مراسم تجلیل از اساتيد دانشگاه پیام نور استان کرمان برگزار شد.

به گزارش گروه استان ها خبرگزاري دانشجو علي بیگ زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان در مراسم تجلیل از اساتيد برتر دانشگاه پیام نور استان کرمان گفت : اساتيد و معلم ، ماندگارترین واژه ای است که در ذهن ها می ماند.

 وي به نقش رفتار عملی اساتید در شکل گیری شخصیت دانشجویان اشاره کرد و افزود : رفتار عملی اساتید بیشترین تأثیر را در شکل‌گیری رفتارهای مثبت در بین دانشجویان دارد و همین نقش مهم استاد است که نسل‌ها را به‌هم پیوند می‌دهند و تکامل در فرهنگ را عینیت می‌بخشد.

او اظهار داشت : کار اصلی معلمان و اساتید، تعلیم ‌و تربیت بوده و کلید فتح آینده در دست شما اساتید است و تمدن سازی جزء با نقش بی بدیل اساتید شکل نخواهد گرفت.

در ادامه مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در اين دانشگاه با اشاره به حوادث اخیر دانشگاههای آمریکا، اقدامات پلیس این کشور ر لکه ننگی بر دامن نظام غربی مدعی آزادی دانست .
 
حجه الاسلام محمد حسين صغیرا وظیفه اصلی اساتید را زدودن جهل از جامعه دانست و افزود: کسی که جهل را از جامعه می زداید، یکپارچه نور است و این نور است که چراغی روشن فراروی نسل آینده قرار می دهد.

سپس رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان با تبریک روز معلم و استاد به نقش شهید مطهری در تربیت نسل انقلابی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که ما بتوانیم ادامه دهنده راه این شهید عزیز باشیم.
فاطمه معین الدینی، نحوه انتخاب اساتید برتر را یادآور شد و گفت: دو نفر از اساتید دانشگاه در عرصه های علمی و پژوهشی سرآمد بوده اند و همین‌طور به پاس قدردانی از تلاش مدیران گروه از آنها نیز تجلیل می شود و همچنین در هر گروه آموزشی به انتخاب مدیران گروه استان، از سه استاد مدعو دانشگاه تجلیل مي گردد.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم اساتید اين دانشگاه با اعلام حمایت خود از تظاهرات دانشجویان دانشگاههای آمریکا، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین ابراز داشتند.

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • ذوب‌آهن به‌دنبال سومین برد خانگی مقابل نساجی
  • تجلیل از اساتيد برتر دانشگاه پیام نور استان کرمان
  • دانش آموز خوزستانی، برگزیده جشنواره افتخار من+فیلم
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج پایان یافت
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من