Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-30@15:50:18 GMT

بازگشت حق رای ایران در سازمان ملل

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۸۷۸۱

بازگشت حق رای ایران در سازمان ملل

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، دبیرکل سازمان ملل در نامه ای به رئیس مجمع عمومی این نهاد بین المللی رسما اعلام کرد ایران، مبلغ لازم برای خروج از فهرست کشورهای مشمول ماده ۱۹ را پرداخت کرده است.

پیش از این، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل شنبه شب به وقت محلی تایید کرد بدهی معوقه ایران به سازمان ملل پرداخت شده و به محض وصول در نیویورک، حق رای کشورمان باید طبیعتا در آغاز هفته میلادی (امروز دوشنبه) بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کره جنوبی بیش از ۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران را به عنوان بدهی حق عضویت معوقه تهران به سازمان ملل پرداخت کرد.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل به تازگی در نامه‌ای به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل اطلاع داده بود ایران حق رای خود را به دلیل افزایش حق عضویت معوقه در سازمان ملل از دست داده است.

بر اساس ماده ۱۹ منشور ملل متحد، حق رای یک کشور عضو سازمان ملل متحد، زمانی تعلیق می شود که بدهی های معوقه آن برابر یا بیشتر از میزانی باشد که باید طی دو سال پرداخت کند.

تخت روانچی ۲۴ دی ماه اعلام کرد رایزنی ها را با سازمان ملل برای رفع تعلیق حق رای ایران و واریز حق عضویت در این نهاد بین المللی شروع کرده ایم و امیدواریم این کار در اسرع وقت به نتیجه برسد.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو فعال سازمان ملل همیشه متعهد بوده است حق عضویت خود را به موقع پرداخت کند و ما در عمل نیز این موضوع را ثابت کرده ایم.

نماینده ایران در سازمان ملل گفت: اما متاسفانه برای دومین سال پیاپی با مشکل پرداخت حق عضویت خود مواجه شدیم که دلیل آن به اعمال تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا علیه ایران برمی گردد.

وی تصریح کرد: تحریم های ظالمانه آمریکا نه تنها در زمینه های مختلف از جمله دارو، تهیه اقلام انسانی، تجهیزات پزشکی و غیره تاثیر داشته بلکه در کار سازمان ملل نیز وقفه ایجاد کرده است.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از مقامات دولت کره جنوبی اعلام کرد: کره جنوبی و ایران در حال مذاکره درباره احتمال استفاده از دارایی‌های مسدود شده تهران برای پرداخت حق عضویت این کشور در سازمان ملل هستند.

خبرگزاری کره جنوبی به نقل از منابع دولتی این کشور گزارش داد: کره جنوبی با ایران درباره پیشنهاد استفاده از دارایی های مسدود شده ایران به دلیل تحریم های آمریکا، به منظور کمک به پرداخت حق عضویت این کشور به سازمان ملل و به دست آوردن دوباره حق رای خود مذاکره می‌کند.

ایران بیش از ۷ میلیارد دلار دارایی در دو بانک کره جنوبی شامل بانک صنعت کره (IBK) و بانک ووری (worri Bank) دارد که به دلیل تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا مسدود شده اند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: حق ایران سازمان ملل ایران در سازمان ملل کره جنوبی حق عضویت حق رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۸۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت تیم ملی فوتسال به ایران پس از قهرمانی در آسیا

فوتسال ایران سیزدهمین قهرمانی آسیا را جشن گرفت

طرفداری | تیم ملی فوتسال ایران پس از قهرمانی در جام ملت های فوتسال آسیا ساعتی پیش به ایران بازگشت.

بازگشت کاروان تیم ملی فوتسال با استقبال مردم و مسئولان فدراسیون در فرودگاه امام همراه شد و اعضای تیم نیز با خبرنگاران گفتگو کردند.

تیم ملی فوتسال ایران روز گذشته با غلبه بر تایلند به سیزدهمین قهرمانی خود در تاریخ این رقابت ها رسید.

کشور تایلند میزبان جام ملت های فوتسال 2024 بود.

 

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • تیم ملی فوتسال ایران با جام قهرمانی به وطن بازگشت
  • بازگشت تیم ملی فوتسال به ایران پس از قهرمانی در آسیا
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • ساز و کار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل چگونه است؟
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد