Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@11:37:43 GMT

شایعات روزهای اخیر؛ از اهتزار پرچم آمریکا تا زنده شدن مرده

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۹۴۲۷

شایعات روزهای اخیر؛ از اهتزار پرچم آمریکا تا زنده شدن مرده

‍‍‍‍‍‍

در روزهای اخیر، فضای مجازی شایعات زیادی را به خود دید؛ شایعاتی که در سایه بی‌اطلاعی و ضعف در سواد رسانه‌ای ما بسیار دست به دست می‌شود و حتی گاهی خودمان هم به آن‌ها ضریب می‌دهیم.

به گزارش مشرق، روزهای اخیر نیز شایعات زیادی در فضای مجازی منتشر شد از شایعاتی که با توجه به سفر رئیس جمهور به مسکو و درپی تقویت روابط ایران و روسیه شدت پیدا کرد(اینجا بخوانید)تا شایعاتی که از سر بی‌اطلاعی مردم دست به دست شد و دروغ‌های همیشگی ضدانقلاب برای تشویش افکار عمومی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* شایعه علیه امیر فرزاد اسماعیلی

طی روزهای گذشته شایعات مختلفی در خصوص زندانی جاسوسی و حتی اعدام امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده سابق قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) در فضای مجازی منتشر شده است.

اما پیگیری های خبرنگار حاکی از آن است که هیچ یک از این شایعات صحت ندارد و امیر اسماعیلی در سمت دستیار و مشاور فرمانده کل ارتش مشغول به فعالیت است. پیشتر شایعه کرده بودند که دلیل جابجایی وی از پدافند هوایی، حضور جنگنده‌های اف-۳۵ اسرائیلی در آسمان ایران و عدم رهگیری آنها از سوی قرارگاه پدافند هوایی بوده است.

* دروغ BBC درباره تیراندازی در زنجان

 بی بی سی فارسی بود این بار هم بار با استفاده از حربه قومیت‌گرایی دست به شایعه سازی زد. این شبکه مدعی شد در ۲۹ دی نیروهای انتظامی در زنجان به سوی اتومبیل یک شهروند کُرد تیراندازی کرده و دختر ۸ ساله این خانواده در اثر اصابت مستقیم گلوله در دم جان ش را از دست داده است.

اما پیگیری‌ها نشان داد که این خبر صحت نداشته است. معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان هم با تکذیب این ادعا عنوان کرد که در یک ماه گذشته هیچگونه تیراندازی در سطح استان رخ نداده است.

* ماجرای «زنده‌شدن جنازه یک مرد»

طی روزهای گذشته کلیپی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که منتشرکنندگان آن مدعی زنده شدن میت پس از بیرون آوردن از سردخانه شدند.

اما رئیس شبکه بهداشت شهرستان بهمئی درباره این ماجرا گفت: دو روز پیش جوانی ۲۵ ساله که دچار ایست قلبی شده و فاقد هرگونه علائم حیاتی بود به مرکز خانه بهداشت ممبی انتقال داده شد.در این مرکز جهت نجات فرد جوان به مدت یک ساعت عملیات احیاء و سایر اقدامات بر روی بیمار انجام شد اما عملیات سی‌پی‌آر نجات‌بخش نبوده و فرد جوان فوت کرد.

یکی از همراهان فرد فوت شده هنگام وداع با میت، احساس کرد که جسد نبض و علائم حیاتی دارد و هنگامی که از سردخانه بیرون آمد خبر از زنده شدن میت داد.پس از معاینه مشخص شد جسد مورد نظر هیچگونه علائم حیاتی ندارد؛ حتی از میت نوار قلب گرفته شد اما فاقد هرگونه علائم حیاتی بود.

* کلاهبرداری با ترفند پیامک قطع برق

پس از ترفندهای پیامکی سودجویان با سوءاستفاده از عنوان سامانه املاک، ثنا، کارت سوخت، یارانه و ... به تازگی کلاهبرداران سایبری از طریق ارسال پیامک هشدار قطع برق اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

در این شیوه مجرمان اقدام به ارسال پیامک های هشدار قطع برق به شهروندان کرده و لینکی جعلی را نیز درون آن قرار می دهد. این افراد با استفاده از عباراتی نظیر اینکه در صورت عدم پرداخت، برق به مدت ۷۲ ساعت قطع خواهد شد یا حتی عباراتی مانند در صورت پرداخت از لینک زیر تخفیف یا جایزه خوش حسابی دریافت خواهید کرد، کاربران را به سمت استفاده از لینک ترغیب می کنند. 

سرهنگ علی محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص‌ و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا گفت: شهروندان  در صورت دریافت چنین پیامک هایی اولا عجولانه عمل نکنند و حتما موضوع را از طریق اداره برق پیگیری کنند، ثانیا هنگام پرداخت نیز توجه داشته باشند که نیازی به وارد کردن اطلاعات شخصی و هویتی کاربران برای جلوگیری از قطع برق وجود ندارد و البته حتما از درگاه های رسمی برای پرداخت قبوض استفاده کنند. 

وی درباره نحوه سوءاستفاده کلاهبردان عنوان کرد با ورود کاربر به لینک مذکور این افراد نسبت به ورود و ثبت نام در وب سایت جعلی و سپس دریافت اپلیکیشن جعلی اقدام خواهند کرد یا حتی ممکن است به صفحات فیشینگ و برداشت غیرمجاز هدایت شده یا اطلاعات و محتویات داخل گوشی تلفن همراهشان از طریق بدافزارها هک شود. 

* ماجرای اهتزاز پرچم آمریکا در لانه جاسوسی

از صبح روز دوشنبه هم برخی کانال های تلگرامی با انتشار فیلم کوتاهی مدعی اهتزاز پرچم امریکا در محل لانه جاسوسی شدند.

اما با پیگیری خبرنگار مشخص شد پرچم مذکور به صورت واژگون و پاره شده در پایین ترین نقطه میله پرچم در سفارت سابق آمریکا برافراشته شده است. این مورد در موزه لانه جاسوسی نشان دهنده شکست آمریکا در برابر عظمت ملت ایران است.

دانلود منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت کارت سوخت لانه جاسوسی یارانه ایران آمریکا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت علائم حیاتی زنده شدن قطع برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۹۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات آمریکا در دهه‌های اخیر نمایشگاهی از جنایات جنگی است

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت خارجه آمریکا که به واسطه همراهی و حمایت همه جانبه از جنایت علیه بشریت و نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه بیش از هر زمان دیگر تحت فشار افکار عمومی قرار دارد و جنبش‌های اعتراضی گسترده‌ای علیه سیاست‌های جنگ طلبانه و ضد حقوق بشری این کشور چه در داخل آمریکا و چه در سایر کشورهای جهان شکل گرفته، در یک اقدام مزورانه دیگر به انتشار مجدد گزارش سالانه ادعایی در خصوص وضعیت حقوق بشر در کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.

بر اساس اعلام ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، اگرچه در حقیقت این گزارش چیزی جز تکرار هدفمند داده‌ها و اطلاعات دروغین، بی اساس و غیر مستند منتشر شده در رسانه‌های ضد ایرانی نیست، با این حال واگویی این ادعاها توسط رژیمی که انواع و اقسام نقض‌های فاحش حقوق بشر و حقوق ملت‌ها از استعمار تا جنگ افروزی و استفاده از بمب اتمی، کودتا و براندازی دولت‌های مردمی و دموکراتیک، تولید و اشاعه و استفاده ابزاری از تروریسم، یک جانبه گرایی و لشگرکشی به سایر کشورها، غارت منابع، ذخایر و انرژی‌های دیگر کشورها، حمله عامدانه به هواپیمای مسافربری، استفاده ابزاری از تحریم‌های ظالمانه و غیر قانونی و یکجانبه علیه کشورهای مستقل به منظور تحت فشار قرار دادن آنها و ترور هدفمند شخصیت‌ها و مدافعان حقوق بشر، حمایت و همراهی تمام قد از جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی در غزه و…، را در کارنامه سراسر سیاه و ننگین خود دارد، گزاف، تلخ، زننده و در عین حال طنزآمیز است.

اقدامات آمریکا در دهه‌های اخیر نمایشگاهی از جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت، تروریسم و نقض حقوق بشر در منطقه غرب آسیا است. حمله به افغانستان، عراق و لیبی به بهانه دموکراسی سازی که به گواه آمارهای رسمی سازمان ملل متحد به کشتار هزاران غیرنظامی از جمله زنان و کودکان بی گناه انجامید، ایجاد گروهک تروریستی داعش و استفاده ابزاری از آن علیه ملت‌های منطقه از جمله در سوریه و عراق، جنایت ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، بزرگترین مدافع حقوق بشر ملت‌های منطقه و قهرمان مبارزه با تروریسم، و همراهان ایشان در یک کشور ثالث که به گواه گزارشگر وقت سازمان ملل متحد نقض آشکار حق حیات مندرج در ماده ۶ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی بود، نقض مستمر حاکمیت یمن و سوریه و حمایت همه جانبه از ماشین کشتار رژیم صهیونیستی در غزه، تنها گوشه‌ای از جنایات این رژیم است که نه تنها هیچ گاه از خاطره ملت‌های منطقه زدوده نخواهد شد، بلکه به ظهور و بروز هر چه بیشتر نفرت و انزجار افکار عمومی ملت‌ها و درخواست خروج فوری نیروهای این رژیم متجاوز از منطقه منتج شده است.

لازم به یادآوری است که آمریکا در دهه‌های گذشته با اعمال طیف گسترده‌ای از تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه یکجانبه علیه کشورهایی چون ایران، سوریه، روسیه، کره شمالی، ونزوئلا، کوبا و …، آثار و عواقب زیان‌باری بر حقوق بشر و آزادی‌های اساسی انسان‌ها از جمله حق حیات، حق سلامت، حق آموزش، حق توسعه و حق برخورداری از بالاترین استاندارد زندگی و… برجای گذاشته است؛ تحریم‌هایی که به تعبیر گزارشگر ویژه بررسی آثار منفی اقدامات قهری یک‌جانبه با رعایت افراطی تحریم‌ها توسط شرکت‌ها و مؤسسات مالی همراه بوده و چالش‌های انسانی و اقتصادی مضاعفی را بر کشورهای تحت تحریم تحمل کرده است و به واقع، جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود.

پر واضح است که مردم آمریکا نیز قربانی خوی نژادپرستی، خودبرتربینی و استبداد زمامداران کاخ سفید هستند و موارد متعدد نقض حقوق بشر از جمله حقوق زنان و کودکان، سیاهان و رنگین پوستان، مهاجران، زندانیان و…، در این کشور قابل مشاهده است. بر هیچکس پوشیده نیست که آمریکا بیشترین آمار زندانیان در جهان را دارد، بیش از دو میلیون نفر زندانی و ۴.۵ میلیون نفر دیگر با قید وثیقه آزادند. شمار زندانیان زن آمریکایی طی سه دهه اخیر ۷۰۰ برابر شده است. افرادی که سابقه زندان دارند، از شرکت در انتخابات محرومند و عمدتاً به بیگاری گرفته می‌شوند.

موج افشاگری آزار و اذیت زنان و دختران در محیط کار و اماکن عمومی که با هشتکME TOO در رسانه‌های اجتماعی جنجالی به پا کرد، از وقوع مکرر و عادی تخریب شأن و کرامت انسانی در جامعه آمریکا پرده برداشت. خشونت نژادپرستانه گسترده و سیستماتیک پلیس آمریکا علیه آفریقایی تباران در ایالات متحده به یک الگوی مشخص و موثق از نقض‌های حقوق بشر و آزادی بنیادین شده است. علیرغم آنکه آمریکا مدعی آزادی اجتماعات مسالمت‌آمیز است، اعتراضات سال ۲۰۲۰ آمریکا ابعاد جدیدی از عدم تسامح و خشونت حکومت این کشور در تجمعات را آشکار ساخت و نشان داد که چگونه پلیس آمریکا در برابر ناظران شبکه‌های اجتماعی، به بدترین شکل معترضان را سرکوب می‌کند. بیش از ۲۶ میلیون آمریکایی در اعتراضات مربوط به قتل جورج فلوید شرکت کردند. تجمعات در بسیاری از اوقات با سرکوب و خشونت پلیس علیه معترضان همراه بود.

آمریکا از جمله کشورهایی است که بیشترین میزان استفاده از شکنجه را در کارنامه دارد. شکنجه‌هایی که آمریکا در زندان‌های خود در این کشور یا در زندان‌هایش در دیگر کشورها استفاده می‌کند، تکنیک‌های غیرانسانی هستند که به اصطلاح تکنیک‌های بازجویی پیشرفته نامیده می‌شوند. تکنیک‌های مذکور که پس از مشورت با روانشناسان طراحی شده‌اند شامل خشونت، انزوا و محرومیت از خواب هستند که توسط افسران پزشکی مخفیانه اجرا می‌شوند. گروه‌های مختلف اقلیت در آمریکا هدف انواع تبعیض قرار دارند و به‌ویژه سیاه‌پوستان در این کشور به‌طور نامتناسبی هدف نژادپرستی هستند.

همچنین آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار از نظر اقتصادی-اجتماعی در میان اقلیت‌های به حاشیه رانده شده در این کشور هستند که بالاترین آمار را در محرومیت از حق رأی در انتخابات فدرال و ایالتی، حبس، قربانی سخنان نفرت پراکنانه در شبکه‌های اجتماعی و تبعیض دارند. یک سوم از جمعیت زندانیان در ایالات متحده متعلق به افراد آفریقایی تبار و یک سوم اسپانیایی و لاتین تبار هستند، و این در حالیست که این دو اقلیت به ترتیب تنها حدود ۱۳ و ۱۸ درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند. این امر منجر به ایجاد موانعی از جمله طرد اجتماعی، عدم استخدام، عدم دسترسی به مسکن مناسب و برنامه‌ها و اعتبارات اجتماعی در زندگی افرادی که دارای سابقه کیفری هستند، می‌شود.

بر اساس اعلام ستاد حقوق بشر، در این چارچوب و با توجه به کارنامه سیاه آمریکا در زمینه حقوق بشر، چه در عرصه بین‌المللی و چه در عرصه داخلی، این کشور در موضعی نیست که دیگران را در این حوزه موعظه یا به بررسی وضعیت حقوق بشر در سایر کشورها بپردازد.

ستاد حقوق بشر با ابراز حمایت از جنبش‌های اعتراضی علیه رژیم صهیونیستی و حامیان آن از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و…، از سازوکارها و ترتیبات حقوق بشری بین‌المللی درخواست می‌کند که به وظیفه ذاتی و اساسی خود در پایان دادن به موارد گسترده نقض فاحش و جدی حقوق بشر، جنایت علیه بشریت و نسل کشی توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه عمل نموده و همت و توان خود را برای پیگیری مسئولیت عاملان و حامیان غربی این جنایات مصروف سازند.

کد خبر 6089151

دیگر خبرها

  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • رد شایعات تغییر در مدیریت سازمان سینمایی
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • آیا رئیس جمهور آرژانتین مشکل روانی دارد؟
  • پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا
  • پرچم فلسطین بر گردن اولین رئیس جمهور آمریکا! | عکس
  • تصویر واضح از پرچم جمهوری اسلامی ایران در دست تظاهرکنندگان در آمریکا | تصویر
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • اقدامات آمریکا در دهه‌های اخیر نمایشگاهی از جنایات جنگی است