Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود کریمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع ۴۴ طرح  مذکور، ۳۸ طرح  در حوزه جهاد کشاورزی و ۶ طرح  در حوزه امور عشایری خواهد بود.

وی اظهارداشت: این طرح ها با اعتبار بیش از ۲۹۱میلیارد تومان و اشتغالزایی بالغ بر۷۰۰ نفر افتتاح می شود که از مجموع ۴۴ طرح ، هشت طرح درنظرآباد، ۱۱ طرح در ساوجبلاغ، پنج طرح در فردیس، یک طرح در طالقان، هفت طرح در کرج ، هشت  طرح در اشتهارد و چهار طرح در شهرستان چهارباغ قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی در خصوص پروژه های امور عشایر استان در دهه فجر امسال، افزود: برای اجرای این پروژه ها اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که شامل ۲ طرح  تأمین آب مناطق عشایری شهرستان اشتهارد، در مجموع به  طول سه هزارو۵۵۰ مترشبکه انتقال آب، یک باب حمام ضد کنه دامی در منطقه عشایری دزلو شهرستان اشتهارد و چراغ روشنایی معابر در مناطق عشایری شهرستان های ساوجبلاغ وکرج است که با بهره برداری از این طرح ها، در مجموع ۳۲ خانوار عشایری از مزایای آنها برخوردار می شوند.

وی تصریح کرد: از مجموع ۳۸ طرح قابل افتتاح درحوزه جهاد کشاورزی، تعداد ۱۶ طرح  در حوزه عمرانی شامل سامانه های نوین آبیاری تحت فشار و بهسازی انهار و کانال های آب، انتقال آب به اراضی کشاورزی، مرمت و بازسازی قنوات در مجموع  با صرف اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان عملیاتی شده است.

معاون برنامه ریزی وامور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در خصوص پروژه های تولیدی و خدماتی یادآور شد: از مجموع ۲۲ طرح  تولیدی و خدماتی، ۲ طرح  مرغداری در حوزه تولیدات دامی، چهار طرح  در حوزه شیلات، ۱۵ طرح  تولیدات گیاهی در حوزه گلخانه سبزی و صیفی،گل و گیاه، تولید نشاء، توسعه گلخانه و احداث باغ و یک  طرح در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی است که در مجموع  با صرف اعتباری بالغ بر ۲۶۲ میلیارد تومان، در ایام دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی طرح های عمرانی کشاورزی استان البرز دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی طرح های عمرانی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی طرح های عمرانی کشاورزی استان البرز دهه فجر جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۰۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است.

سیداحمدرضا سیدعلیان ۸ اردیبهشت ماه در بازدید از یک شرکت دامداری، استفاده از بقایای بخش کشاورزی را فرصتی برای افزایش بهره‌وری دانست و بر اهمیت و جایگاه آب در تولید تأکید کرد.

وی اظهار کرد: به جای کلمه ضایعات و زائدات بخش کشاورزی بهتر است از کلمه بقایا و پسماندهای این بخش استفاده کنیم، این بقایای بخش کشاورزی و حتی خانگی می‌تواند در کارخانجاتی تبدیل به خوراک دام شوند.

مدیرکل بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است و اکنون جنگ علوفه به صورت نرم در کنار جنگ آب شروع شده است.

وی با بیان اینکه کشت گیاهان کم آب طلب مانند سورگوم بجای ذرت علوفه‌ای اهمیتی بالاتر از بقایا و بازماندهای این بخش دارد، افزود: در کشور ۸ سایت تبدیل بقایا به خوراک دام وجود دارد که مجموعه نیشابور تنها کارخانه شرق کشور است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در ادامه ضمن تأکید بر ایجاد زنجیره تولید شیر توسط دامداری‌های صنعتی گفت: با توجه به ظرفیت‌های تعاونی دامداران نیشابور در بخش تولید شیر به منظور خدمات‌دهی بهتر به گاوداران، تکمیل زنجیره شیر این تعاونی با سرمایه‌گذاری در حوزه لبنیات می‌تواند قدم مؤثری برای اعضای تعاونی و دامداران شهرستان باشد.

احمد داوطلب زرقی گفت: پیش‌روی گاوداران صنعتی و سنتی استان در خصوص سامانه بازارگاه برخی مشکلات وجود دارد که نیازمند توجه بیشتر است.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور در این بازدید با اشاره به اینکه نیشابور از شهرستان‌های پیشرو در زمینه دام استان است، به تقدیر از خدمات ارزنده‌ تشکل‌های بخش دامی شهرستان پرداخت و گفت: این شهرستان با بیش از ۶۱ هزار رأس دام سنگین و تولید شیری حدود ۲۶ هزار تن در سال در استان رتبه اول و در تولید گوشت با ۷ هزار و ۵۰۰ تن در سال، رتبه دوم را دارد.

علی مبارکی با تأکید بر اینکه یکی از عوامل محدودکننده توسعه بخش کشاورزی تولید نهاده است، افزود: در بخش کشاورزی بیش از ۳۰ درصد بقایا داریم که قسمت عمده آن یا سوزانده و یا دور ریخته می‌شود.

وی با بیان اینکه هر چند دور ریختن بقایا باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی می‌شود اما از طرفی نیاز شدید به واردات نهاده‌های خام دامی از خارج کشور داریم، گفت: لازم است در خصوص صدور مجوزها و تسهیلات لازم برای بازگرداندن این پسماندها به چرخه خوراک دام که منجر به کاهش قیمت آن و تأمین امنیت غذایی می‌شود اقدام عاجل صورت پذیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستور دادستان بشرویه جهت ایمن سازی فوری استخر‌های کشاورزی
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • ظرفیت‌های ملی برای ارائه خدمت به عشایر تنگستان استفاده شود
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ