Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی کشورمان که با هدف پیگیری طرح‌های زیرساختی به جمهوری آذربایجان سفر کرده، از توافق دو کشور برای افزایش ترانزیت خبر داد.

به گزارش برنا، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی که در سفری سه روزه و به دعوت مقامات جمهوری آذربایجان به آن کشور سفر کرده است ضمن اعلام اینکه هدف از سفر به باکو، پیگیری اجرای طرح‌های زیرساختی مشترک دو کشور ایران و آذربجان است به ارایه توضیحاتی در خصوص نتایج حاصل از سفر، پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بازدیدهایی از محل‌های پروژه‌های مشترک در خاک آن کشور داشته است، گفت: مذاکراتی درباره اهداف سفر با مقامات آذربایجانی انجام شده و در حال انجام است که بخشی از آن مذاکرات در خصوص اجرای پل مشترک دو کشور برای افزایش ترانزیت و افزایش حمل بار بین دو کشور است.

عضو کابینه دولت سیزدهم توضیح داد: چندین موضوع مهم در سفر آذربایجان پیگیری می‌شود که شامل اجرای مشترک بین دو کشور ایران و آذربایجان برای افزایش ترانزیت و حمل بار برای  دو کشور است. با تفاهم اولیه احتمالا توافقنامه امضا می‌شود و پروژه کلنگ‌زنی خواهد شد.

قاسمی از دیگر موضوعاتی که در سفر با مقامات آذربایجانی پیگیری خواهد شد را شامل پیش‌نیازهای کمیسیون مشترک برشمرد و افزود: پیگیری موضوع پیش‌نیازهای کمیسیون مشترک که در ۴۵ روز آینده در باکو انجام می‌شود در دستور کار است.

وی تصریح کرد: موضوع افزایش حمل و نقل و ترانزیت مورد تاکید ماست و در این سفر پیگیری خواهد شد. در این خصوص در نظر است تا موضوعاتی که می‌تواند این موضوع را گسترش بدهد همچون کاهش تعرفه‌ها نیز دنبال و پیگیری  بشود.

پیگیری کاهش تعرفه‌های ترانزیت در سفر به آذربایجان

وزیر راه و شهرسازی گفت: در صدد هستیم تا در توافق با مقامات کشور آذربایجان بتوانیم کاهش تعرفه‌ها را نیز در این سفر به نتیجه برسانیم.

رایزنی برای بهره‌مندی از توان شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های مشترک

قاسمی همچنین خاطرنشان کرد: برای آنکه شرکت‌های ایرانی بتوانند در پروژه‌هایی که امروز در آذربایجان مطرح است مشارکت داشته باشند در برنامه است که با رییس کمیسیون مشترک از طرف آذربایجان مذاکراتی داشته باشیم.  

انجام توافقاتی برای توسعه پایانه آستارا در گفتگو با مقامات آذربایجانی

عضو کابینه دولت سیزدهم در خصوص پایانه آستارا نیز اعلام کرد: در خصوص پایانه آستارا، جمهوری آذربایجان بخشی از تعهدات خود را در خصوص سرمایه‌گذاری انجام داد. مشکلاتی در پایانه وجود دارد که بخشی به ایران و بخشی نیز به آذربایجان برمی‌گردد که این موضوع فردا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد تا دو کشور ایران و آذربایجان در خصوص توسعه پایانه آستارا به توافقات مناسبی دست پیدا کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی ایران راه و شهرسازی خاک دولت حمل و نقل حمل و نقل خاک راه و شهرسازی سرمایه وزیر راه و شهرسازی برای افزایش ترانزیت وزیر راه و شهرسازی پایانه آستارا دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۰۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی ظهر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل آبفای استان ایلام بیان کرد: یکی از مهمترین خدمات زیرساختی، زیرساخت‌های آب و فاضلاب است.

محمدی با تاکید بر اینکه به رغم تلاش‌های صورت گرفته، هنوز فاصله زیادی با ایده آل ها داریم، تصریح کرد: در حوزه زیرساختی و در بحث شبکه توزیع، دچار فرسودگی هستیم به گونه‌ای که علاوه بر پرت آب، خدمات رسانی را علی الخصوص در فصل گرما با مشکل مواجه می‌کند.

مدیرعامل آبفای استان اظهار داشت: با پشتیبانی شرکت مهندسی آبفای کشور، حمایت‌های استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی بتوانیم مشکلات زیرساختی را مرتفع نماییم.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شرکت اشاره نمود و یادآور شد: پروژه‌ها و برنامه ریزی های خوبی در جهت خدمت رسانی هرچه بهتر، طراحی و در حال اجرا هستند که امیدواریم با تزریق به موقع اعتبارات بتوانیم شاهد افتتاح پیش از موعد آنها در راستای ارائه خدمات در خور هم استانی‌های گرامی باشیم.

وی در خصوص پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی گفت: این پروژه با حدود ۱۱ سال قدمت هنوز به بهره برداری نرسیده هر چند اقدامات خوبی انجام شده است از جمله خطوط انتقال، برق رسانی و مخازن احداث شده و در این پروژه فقط احداث تصفیه خانه آب مانده است که با توجه به اینکه ابن پروژه مشکل اعتباری ندارد امسال شاهد بهره‌برداری آن خواهیم بود.

مدیرعامل آبفای استان در خصوص پروژه‌های جهاد آبرسانی اظهار داشت: در سال جاری در قالب این پروژه، ۶۹ روستا تعریف شده که از این تعداد تاکنون ۴ روستا تکمیل و به بهره برداری رسیده است که با اجرای کامل این پروژه، مشکل کم آبی یا تنش آبی روستاها مرتفع خواهد شد.

محمدی، سقایی زائرین اباعبدالله را افتخار مردم استان برشمرد و تصریح کرد: در این خصوص نیازمند نگاه و اعتبارات ویژه هستیم چراکه فاضلاب شهرستان مهران جوابگوی جمعیت ۳۰۰ هزار نفری در روز نخواهد بود که برای تصفیه خانه فاضلاب مهران نیازمند بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی در خصوص زیرساخت‌های مسکن ملی گفت: اقدامات خاصی انجام شده اما به دلیل محدودیت منابع نیازمند اعتبارات ملی هستیم تا در اجرای این پروژه با مشکل مواجه نشویم.

در ابتدای این مراسم، محمدسبحان حسنی معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام گفت: کارهای خوبی در حوزه تامین آب صورت گرفته اما مشکلاتی در شبکه‌های فرسوده به ویژه در شهر ایلام وجود دارد که نیازمند تامین اعتبارات است.

همچنین قاسمی معاون بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به عنوان دیگر سخنران این مراسم گفت: قبول مسئولیت در شرکت‌های آب و فاضلاب یک نوع ایثار است.

وی ادامه داد: موفقیت حاصل نمی‌شود جز با تلاش و کوشش و همکاری و همیاری همه نیروها که می‌طلبد اقداماتی از قبیل هوشمند سازی شبکه. کاهش آب بدون درامد در شهرها و مخصوصاً در روستاها، پهنه بندی و زون بندی، نشت یابی شبکه و فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب را سرلوحه برنامه‌های خود به عنوان مدیریت تقاضا قرار دهیم.

لازم به ذکر است پرویز ناصری مدیرعامل سابق آبفای استان در ابتدای این مراسم ضمن تبریک به محمدی، گزارشی از عملکرد دوره تصدی خود را ارائه کرد.

کد خبر 6092226

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • سفیر ازبکستان: از داروسازان ایرانی استقبال می‌کنیم
  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود