Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر مهدی صباغی سه شنبه شب در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که با موضوع تقدیم بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: بودجه سر موعد آماده تحویل بود و مشکلی در ارائه بودجه سال آینده شهرداری نداشتیم.

وی با بیان اینکه بودجه در ۲ بخش دانشی و بینشی تقدیم می‌شود، افزود: لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ با لحاظ کردن سند چشم‌انداز دیدگاه مقام معظم رهبری در ۱۴۰۴، برنامه پنج ساله دوم، اسناد بالا دستی شهرداری و همچنین قانون مجلس شورای اسلامی تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار قزوین با بیان اینکه برای سال آینده نیازمند یک کار جدی و تحولی در مدیریت شهرداری هستیم تا خلاءهای پیش از این را برطرف کنیم، بیان کرد: رویکردها و دغدغه‌های اصلی مجموعه مدیریت شهری استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای درآمدزایی است.

وی با اشاره به اینکه باید در کنار هزینه‌ها، درآمد نیز داشته باشیم، اضافه کرد: شهر باید با رویکرد درآمد زایی اداره شود و در این زمینه از سازمان‌های خدمات رسان شهرداری برای درآمد پایدار کمک گرفته‌ایم.

صباغ عنوان کرد: همانطور که پیش از این وعده داده بودیم در سال ۱۴۰۱ تمام پروژه‌های نیمه تمام شهرداری باید به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی شهرداری‌های قزوین موضوع بدهی آن است، تاکید کرد: دیون شهرداری که پیش از این ایجاد شده اعم از بدهی‌ها به پیمانکاران و همچنین بدهی به بانک‌ها باید تسویه شود.

شهردار قزوین با اشاره به اینکه باید پاسخگویی به مردم تسریع یابد، گفت: در یکی از مناطق شهری که بسیار هم بزرگ است شاهد تورم نیروی انسانی بودیم و برای رفع این مشکل و بر اساس مصوبه وزارت کشور که پیش از این انجام شده بود منطقه ۴ شهرداری تأسیس خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به تحولات پیش رو در کشور ملزم به اجرای فرایند هوشمندسازی هستیم و در همین راستا ۵۷ پروژه برای سال آینده در نظر گرفته شده است.

صباغی عنوان کرد: یکی از اولویت‌های بودجه در سال آینده نگرش ویژه به بازآفرینی شهری در مناطق محروم شهر از جمله بافت فرسوده هادی آباد و خیابان شهید انصاری است.

وی گفت: بودجه سال آینده شهرداری قزوین با ۵۹ درصد رشد به ۲ هزار و ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافته و امیدواریم با تحقق آن شاهد تحول در شهر باشیم.

شهردار قزوین اظهار کرد: در بخش منابع درآمدهای عمومی ما شامل ارزش‌های افزوده، فروش تراکم، تغییر کاربری، عوارض‌ها و… با ۵۴ درصد افزایش به نسبت سال گذشته ۹۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

این مسئول ادامه داد: در قسمت واگذاری دارایی و سرمایه فروش زمین و مستغلات با ۶۷ درصد افزایش مبلغ ۱,۰۱۴ میلیارد تومان برآورد شده است.

صباغی با بیان اینکه در بخش دارایی‌های مالی و اوراق با ۲۲ درصد افزایش ۵۶ میلیارد تومان برآورد شده است، تاکید کرد: در بخش مصارف و هزینه جاری با ۶۷ درصد افزایش ۷۰۰ میلیارد تومان براورد شده است.

وی اضافه کرد: بودجه شهرداری در تملک دارایی، سرمایه‌ای و پروژه‌های عمرانی ۵۷ درصد رشد داشته و ۱,۱۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

شهردار قزوین با بیان اینکه در بخش دیون ۴۳ درصد افزایش داشته و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است، تاکید کرد: این ۲۰۰ میلیارد تومان احتمالاً متمم خواهد خورد.

این مسئول تصریح کرد: شهرداری خیلی پراکنده است و باید به دنبال مدیریت متمرکز باشیم و بر همین اساس اهتمام به تکمیل ساختمان شهرداری اولویت اول ما است.

وی ادامه داد: مأموریت‌های اجتماعی فرهنگی ۸۴ درصد و در حوزه حمل و نقل و ترافیک ۵۶ درصد رشد داشته‌ایم.

صباغ در پایان با بیان اینکه بدهی شهرداری حدود ۱,۳۰۰ میلیارد تومان است، یادآور شد: بودجه پنهانی با ۵۰ پروژه محرمانه داریم که به زودی تقدیم خواهد شد.

کد خبر 5409007

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مهدی صباغی قزوین شهرداری قزوین شورای شهر قزوین بارش برف بوشهر ویروس کرونا برف و کولاک خطبه های نماز جمعه کرمانشاه دهه فجر برف روبی سیل کرمان برف و یخبندان آمار کرونا اردبیل امداد رسانی میلیارد تومان برآورد شده شهردار قزوین درصد افزایش سال آینده بودجه سال سال ۱۴۰۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۱۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟

استاندار مازندران با تاکید بر برخی اختلافات در روند تکمیلی طرح نیروگاه زباله سوز ساری گفت: موانع پیش روی تکمیل نیروگاه زباله سوز رفع می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، بیست و پنجمین نماینده عالی دولت در مازندران در راستای بازدید از ظرفیت‌های مهم استان، نخستین بازدیدش را عصر و شامگاه پنج شنبه 6 اردیبهشت، از زباله‌سوز ساری در شهرک شهید مصطفی خمینی و نیروگاه نکا آغاز کرد.

یوسف نوری در حاشیه این بازدید از اختلافات جزئی بین کارفرما و پیمانکار خبر داد و گفت که دستور دادیم این شرایط در اسرع وقت حل شود.

وی همچنین گفت: درصد کمی از تجهیزات باقی مانده که از چین در راه ایران است، به زودی به مقصد رسیده و نصب می‌شود.

استاندار مازندران همچنین اعلام کرد: بخش‌های اجرایی از جمله محوطه و راه دسترسی و برخی دیگر از زیرساخت‌ها از سوی بسیج سازندگی دنبال می‌شود.

پیشرفت 97 درصدی پروژه در بخش ابنیه

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران نیز در همین ارتباط گفت: پروژه زباله‎سوز ساری با همکاری شرکت  T.T.S، شهرداری ساری و بسیج سازندگی در حال ساخت است و تاکنون در بخش ابنیه از حدود 42 درصد پیش از دولت سیزدهم به 97 درصد پیشرفت رسیدیم.

احمد توکلی افزود: در حوزه تجهیزات نیز تا امروز 90 درصد آن تأمین و نصب شده، مابقی که عمدتاً ابزار دقیق و تابلوی برق است نیز به زودی وارد کشور و استان می‌شود.

وی ادامه داد: برای راه دسترسی، آب و برق و خطوط انتقال نیز با همکاری بسیج سازندگی و کارفرمایی شهرداری ساری پیگیری انجام شده است.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران، عدم تأمین مالی پروژه را یکی از دلایل تأخیر در آن اعلام و تصریح کرد: برخی اقلام و تجهیزات به دلیل تحریم با تاخیر زمانی روبه‌رو شد و تلاش این است که در سال 1403 با راه‌اندازی نیروگاه 450 تنی و قابل افزایش تا 600تن، زباله‌ها را ساماندهی کنیم.

توکلی همچنین گفت: درصددیم با راه‌اندازی بحث کمپوست قائمشهر و سایر سایت‌ها مانند نور، بهشهر، و تنکابن بیش از 80 درصد از زباله‌های روزمره را مدیریت کرده و این معضل کهنه را به سامان برسانیم.

تامین 18 میلیون دلار از 30 میلیون دلار

شهردار ساری نیز گفت: اعتبار این طرح 30 میلیون دلار بود که 18 میلیون دلار توسط دولت و شهرداری و 12 میلیون دلار نیز از طریق شرکت طرف قرارداد باید تأمین می‌شد.

محمدحسین قبادی ادامه داد: شهرداری به کمک وزارت کشور و استانداری مازندران 18 میلیون دلار را تأمین کرده است و اکنون پیمانکار باید به تعهداتش عمل کند.

شهردار ساری با اشاره به پیشرفت سریع ابنیه که از 42 درصد به 97 درصد رسیده و به زودی تمام خواهد شد، از حضور مؤثر و پرشتاب سازمان بسیج سازندگی و سپاه کربلا در این پروژه قدردانی کرد.


 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی