Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@04:51:59 GMT

مجلس انقلابی به داد متقاضیان پروانه وکالت برسد!

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۱۸۵۵

مجلس انقلابی به داد متقاضیان پروانه وکالت برسد!

قانونی شدن طرح رفع انحصار از وکالت راهکار خروج از بلاتکلیفی دانش‌آموختگان حقوق است, موضوعی که مجلس دهم باید به آن ورود کند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم؛ مدتی است تأخیر در انتشار آگهی آزمون کارآموزی وکالت سبب سرگردانی متقاضیان پروانه وکالت شده است.

کانون‌های وکلای دادگستری علت این تأخیر را نامه برخی مسئولین قوه قضائیه با سازمان سنجش و آموزش کشور در جهت برگزاری آزمون وکالت مطابق با آیین‌نامه لایحه استقلال کانون کلای دادگستری مصوب ١4 اعلام کرده‌اند و معتقدند اجرای برخی مواد آیین‌نامه مذکور، استقلال کانون وکلای دادگستری را خدشه‌دار می‌کند و تا زمان اصلاح آن از اجرای آیین‌نامه خودداری می‌کنند!

این ادعاها در حالی مطرح شده که برابر اعلام برخی مسئولان قوه قضائیه، تهیه و تنظیم آیین‌نامه مذکور با هماهنگی کانون وکلای دادگستری بوده و حتی بعد از انتشار آیین‌نامه یادشده در روزنامه رسمی، یکی از رؤسای کانون وکلا در فضای مجازی از این آیین‌نامه به «برجام کانون وکلا» یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود این اختلافات باعث ناامیدی برخی متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت شده و تاکبد دادند انتشار اخبار مختلف و مشخص نبودن زمان قطعی برگزاری آزمون وکالت، روحیه آنها را آسیب‌پذیر کرده و به این موضوع معترض هستند.

از طرفی دیگر؛ اجرایی شدن آیین‌نامه قبل از قانون شدنی طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار به صلاح متقاضیان پروانه وکالت نیست؛ چون برابر آیین‌نامه لایحه استقلال مصوب ١4 کسب 70 درصد نمره آزمون، شرط ورود به حرفه وکالت است و قطعاً تعداد کمتری نسبت به سال‌های قبل جذب خواهند شد.

حال تنها راهکار خروج از این بلاتکلیفی اجرایی شدن ماده 5 طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار است؛ چون برابر ماده مذکور، ضمن حذف ظرفیت از آزمون وکالت, افرادی که ٧ درصد نمره یک درصد برتر را کسب کنند می‌تواند موفق به دریافت پروانه کارآموزی وکالت شوند.

تأخیر کانون وکلا در برگزاری آزمون وکالت، سبب خواهد شد قوه قضائیه نسبت به برگزاری آزمون اقدام کند و مسئولان متخلف به محرومیت از حقوق اجتماعی از جمله حرفه وکالت محکوم خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کانون وکلا مجلس قوه قضائیه آزمون وکالت کانون وکلا مجلس قوه قضائیه آزمون وکالت متقاضیان پروانه برگزاری آزمون آزمون وکالت آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۱۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد

به گزارش روابط عمومی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغاتی، عباس محمدیان با اعلام این مطلب افزود: دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی بر اساس قانون و مصوبات شورای راهبری توسعه مدیریت و در راستای ساماندهی مجوزهای این وزارتخانه تهیه و پس از تصویب، از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرا به معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات ابلاغ شد.

وی گفت: بر اساس این دستورالعمل، معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات موظف شده است مجوز کانون‌های آگهی و تبلیغاتی را از طریق درگاه ملی صدور مجوزها و بستر الکترونیک سامانه جامع تبلیغات با هماهنگی کامل با مراکز استان و شهرستان‌های سراسر کشور حداکثر ظرف 2 ماه صادر کند. بدین ترتیب و بر اساس مفاد دستورالعمل ابلاغ شده، تمامی متقاضیان دریافت مجوز فعالیت تبلیغاتی می‌توانند از طریق سامانه جامع تبلیغات که به درگاه ملی مجوزها مرتبط است، درخواست مجوز ارایه دهند.

محمدیان با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر تسهیل و تسریع فرآیندهای قانونی برای متقاضیان تأسیس مراکز فرهنگی افزود: در این ارتباط، دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز هم‌راستا با سیاست‌های کلان دولت، بسترهای لازم را برای تحقق تسهیل روند صدور مجوز کانون‌های آگهی و تبلیغاتی فراهم کرده و این دستورالعمل به انجام فعالیت‌ها در چارچوب‌های تعیین شده، کمک خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی تاکید کرد: پیش از این، دستورالعمل انتشار محتوای تبلیغاتی نیز از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ وبر اساس آن، نحوه انتشار محتوای تبلیغاتی چارچوب انتشار انواع محتوا در حوزه تبلیغات را ترسیم شده است. بدین ترتیب، تمامی فعالیت‌های تبلیغاتی در چهار رسته «تبلیغات فضای مجازی»، «تبلیغات پخشی و سمعی و بصری»، «تبلیغات محیطی» و «تبلیغات چاپی» ملزم به دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

کد خبر 847049 برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانه - آگهی

دیگر خبرها

  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • ماراتُن علمی متقاضیان آزمون سراسری برای تصاحب صندلی‌های دانشگاه‌ها
  • اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان ۳ قم
  • ویدیو/ آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد؛ واردات خودرو کارکرده، پَر
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد/ واردات خودرو کارکرده، پر!