Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- پیتر کوی؛ ستون نویس اقتصادی نیویورک تایمز؛ او پیش از پیوستن به آن روزنامه در ژوئیه ۲۰۲۱ میلادی، نزدیک به ۳۲ سال در هفته نامه تجاری «بلومبرگ» و نشریه «بیزینس ویک» مقالات و گزارش‌های تحلیلی نوشته بود.

به گزارش فرارو به نقل از نیویورک تایمز، برخی از افراد از جناح راست سیاسی عاشق ربات‌ها هستند و از اتحادیه‌های کارگری نفرت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از افراد از جناح چپ سیاست برعکس از ربات‌ها متنفر هستند و عاشقانه اتحادیه‌های کارگری را دوست دارند. «دیوید اوتور» اقتصاددان در موسسه فناوری ماساچوست (ام آی تی)، اما هر دو را دوست دارد.

اتوماسیون یا خودکارسازی، برخی از مشاغل را از بین می‌برد، اما باعث می‌شود کارگرانی که اخراج نشده اند با بهره وری بهتر و بیش تری کار کنند. هم چنین، باعث افزایش درآمد کل می‌شود و انواع تازه‌ای از مشاغل را ایجاد می‌کند. اوتور که پیشگام در مطالعه بر روی تاثیر فناوری و تجارت بر کارگران یقه آبی (یدی) بوده، می‌گوید اتحادیه‌های کارگری که سرکوب شده اند، می‌توانند در ایجاد این اطمینان و تضمین کمک کنند که دستاورد‌های اتوماسیون تنها به ثروتمندان تعلق نمی‌گیرد و مشاغل تازه‌ای که ایجاد شده و کارگران مسئولیت آن را برعهده می‌گیرند، خوب و پردرآمد خواهند بود.

اوتور جنبه‌های مثبت و منفی اقتصاد امریکا را بررسی کرده است. او دانشگاه کلمبیا را رها کرد و به عنوان دستیار اداری در بیمارستانی در بوستون مشغول شد. او سپس نقل مکان کرد و روانشناسی را در دانشگاه تافتس خواند و فارغ التحصیل شد. سپس سوار خودروی دوج کلت ۲۵۰ دلاری‌ای که خریده بود شد و در سراسر امریکا رانندگی کرد. او پیش از بازگشت به دانشگاه و اخذ مدرک دکترا از هاروارد در کلیسایی در سانفرانسیسکو به آموزش مهارت رایانه‌ای به جوانان درون شهر پرداخت.

اوتور از طرف یک عاشق ربات استدلال می‌کند که این فناوری بسیار مفید و اجتناب ناپذیر خواهد بود. او هفته گذشته به من گفت: «ما به فناوری نیاز داریم. ما نمی‌توانیم از فناوری اجتناب کنیم. راه‌های زیادی وجود دارند که زندگی ما را بهتر کنند». او گفت که با این وجود، فناوری باید به درستی مهار شود. اوتور افزود: «ترس بیش‌تر مردم از فناوری واقعا ترس از سرمایه داری و از آن چه بازار‌ها با این فناوری تجربه خواهند کرد. اگر همزمان مردم را فقیرتر کنید نمی‌توانید پیشرفت زیادی داشته باشید».

من با اوتور صحبت کردم تا نظرش را در مورد کتابی که روز سه شنبه توسط انتشارات «ام آی تی» تحت عنوان «کار آینده: ایجاد مشاغل بهتر در عصر ماشین‌های هوشمند» منتشر می‌شود، بدانم. او یکی از سه نویسنده این کتاب به همراه «دیوید میندل» استاد تاریخ مهندسی و ساخت و ساز و «الیزابت رینولدز» دستیار ویژه رئیس جمهور در بخش تولید و توسعه اقتصادی در شورای اقتصادی ملی بوده است.

نویسندگان کار بر روی این کتاب را زمانی آغاز کردند که نرخ بیکاری در ایالات متحده پس از رکود ناشی از شیوع کرونا در سال ۲۰۲۰ هنوز بالا بود. در صفحات ابتدایی این کتاب آمده است: «میلیون‌ها نفر بیکار هستند».

در ادامه گفتگو «اوتور» گفت که مشکل امروز کمبود شغل نیست بلکه کمبود شغل خوب است. برخی از اقتصاددانان معتقدند که این مشکلی است که خود به خود حل می‌شود. آنان می‌گویند: «با استعفای میلیون‌ها نفر کارفرمایان مجبور خواهند شد دستمزد بیشتر و شرایط کاری بهتری ارائه دهند». اوتور، اما مخالف است و می‌گوید فکر نمی‌کنم این کافی باشد در چهار دهه گذشته چنین چیزی را ندیده ایم که بازار خود این مشکل را حل کرده باشد.

سهم کارگرانی که در اتحادیه کارگری عضویت دارند در بخش خصوصی از ۲۱ درصد در سال ۱۹۷۹ میلادی به ۶ درصد در سال ۲۰۱۹ میلادی کاهش یافته است. حداقل دستمزد فدرال نیز با نرخ تورم سازگاری نداشته است. بودجه دولتی برای کالج‌های محلی نیز که کارگران را آموزش می‌دهند ناکافی است. تجارت آزاد با چین موضوعی که اوتور به طور گسترده به آن پرداخته نیز مشاغل تولیدی را از بین برده است.

در این کتاب اشاره شده که جامعه نیاز به ایجاد یا بازسازی نهاد‌هایی دارد که از کارگران محافظت می‌کنند. نویسندگان کتاب می‌نویسند: «ایالات متحده اجازه داده کانال‌های سنتی صدای کارگران بدون ایجاد نهاد‌های جدید یا حمایت از نهاد‌های موجود از بین بروند». آنان خواستار افزایش حداقل دستمزد فدرال و تغییرات در قانون کار هستند که در کنار سایر اقدامات، چانه زنی دسته جمعی برای دستمزد بالاتر را برای کارگران آسان‌تر می‌کند.

حمله این کتاب به مفهوم و استدلال «تقدم سهامداران» است این ایده که شرکت‌ها باید در خدمت منافع صاحبان خود یعنی سهامداران باشند. در سرمایه داری سهامدار، کارگران «اگر ارزش شان برای شرکت کمتر از هزینه شان برای آن باشد از بین می‌روند».

یک روز پس از مصاحبه با اوتور، من با «استیو پرستون» چهاردهمین وزیر مسکن و شهرسازی ایالات متحده در دولت جورج دابلیو بوش مصاحبه داشتم. او اکنون ریاست یک سازمان غیرانتفاعی را برعهده دارد که کارگران را برای کسب شغل آموزش می‌دهند.

از پرستون در مورد آنچه کتاب «ام آی تی» در مورد تقویت اتحادیه‌های کارگری و افزایش حداقل دستمزد نوشته پرسیدم. او گفت: «ما بر روی ساختن پلی تمرکز می‌کنیم که کارگران و کارفرمایان را به یکدیگر متصل می‌کند و به کارگران «احساس آگاهی از امکانات» برای پیشرفت شغلی را می‌دهد». او در ادامه در ایمیلی نوشت: «دستمزد‌های منصفانه بسیار مهم هستند، اما من تمایل دارم بیشتر بر حمایت از افراد در تغییر شغل شان به سوی به مشاغل پردرآمد و مسیر‌های بهتر تمرکز کنم».

یکی از نقاط همسویی بین پرستون و اوتور این است که کارگران به آموزش نیاز دارند تا بتوانند از اتوماسیون استفاده کنند نه آن که با آن جایگزین شوند. پرستون گفت: «ما در حال سرمایه گذاری ناکافی بر روی مردم خود هستیم».

منبع: فرارو

کلیدواژه: نرخ بیکاری ربات اتحادیه های کارگری بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۲۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید

 به گزارش تابناک، ایسنا نوشت: امارات متحده عربی در حال استقرار بازوهای رباتیک در پمپ‌های بنزین خود برای رباتیک کردن روند سوختگیری است. به لطف این بازوهای رباتیک، بیش از ۲۰ میلیون نفر سوخت بهتر و سریع‌تری را برای خودروهای خود دریافت می‌کنند.

شرکت ملی نفت ابوظبی جدیدترین نوآوری خود را معرفی کرد. بازوی رباتیکی که دریچه بنزین خودرو را باز، درپوش آن را جدا و باک را به شکل دقیق و آسان پر می‌کند.

این بازوی رباتیک نه تنها باک خودرو را پر می‌کند، بلکه به لطف بهره‌گیری از یک برنامه در وقت افراد نیز صرفه‌جویی می‌کند. این برنامه تضمین می‌کند که دقیقاً مقدار سوخت مورد نیاز خود را دریافت می‌کنید.

توسعه این بازوی رباتیک بیش از یک سال به طول انجامیده است. این سیستم نه تنها سریع است، بلکه برای سازگار بودن با محیط زیست و به حداقل رساندن خطرات نشت سوخت ایجاد شده است.

این بازوی رباتیک چطور کار می‌کند؟

وقتی به یکی از پمپ‌های بنزین ADNOC که به این فناوری مجهز هستند، می‌رسید، نوع سوخت خود را انتخاب می‌کنید و روی صفحه لمسی یا برنامه مخصوص آن روی گوشی هوشمند خود انتخاب می‌کنید.

سپس یک بازوی رباتیک با یک نازل و حسگرهای مناسب اطمینان حاصل می‌کند که نازل هنگام پمپاژ سوخت به درستی تراز شده است. دوربین‌ها و حسگرها بر این فرآیند نظارت می‌کنند و در عین حال اطمینان می‌دهند که همه چیز به درستی و ایمن انجام می‌شود.

سرانجام هنگامی که سوخت‌رسانی به پایان می‌رسد، بازوی رباتیک نازل را عقب می‌کشد و با بستن درب باک و دریچه سوخت، راننده را راهی می‌کند.

توسعه این بازوی رباتیک بخشی از یک استراتژی پنج ساله است تا اطمینان حاصل شود که خودروها به درستی سوختگیری می‌کنند.

این فناوری همچنین به عنوان مثال بهره‌وری کارگران را افزایش می‌دهد که به معنای صرف کردن ساعات کمتری در فضای باز در گرما و سرماست. ضمن اینکه برای مشتریان نیز این به معنای انتظار کمتر است.

به گفته مسئولان اماراتی، این فناوری برای اولین بار در خاورمیانه و برای نخستین بار در آب و هوای گرم تابستان آزمایش شده و این گام رو به جلو نشان دهنده تعهد تزلزل ناپذیر ما به تعالی خدمات است. این فناوری برای پشتیبانی از کارکنان موجود، افزایش بهره‌وری آنها و کاهش زمان انتظار مشتریان استفاده خواهد شد.

در حال حاضر یک پروژه آزمایشی در ابوظبی در حال انجام است. هدف آن نیز جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات است. سپس از این داده‌ها برای فعال کردن فناوری بازوی رباتیک در سراسر شبکه سوخت رسانی در امارات متحده عربی استفاده می‌شود.

اماراتی‌ها همچنین اولین تجربه شخصی سازی شده با هوش مصنوعی در منطقه را برای سوخت‌گیری توسعه داده‌اند. به لطف این برنامه، دوربین‌های هوشمند، خودرو را شناسایی و بررسی می‌کنند و صفحه‌های دیجیتال، راننده را برای سوخت‌گیری هدایت می‌کنند. همه این کارها را می‌توان به راحتی از همان پشت فرمان انجام داد و نیازی به ترک خودرو نیست.

مسائل مربوط به سوخت رسانی می‌تواند شامل چالش‌های مختلفی باشد، مانند اینکه سطح بالای ترافیک می‌تواند منجر به زمان انتظار طولانی در پمپ‌های بنزین شود. بنابراین پیاده‌سازی فناوری‌های جدید مانند این بازوی رباتیک می‌تواند کارایی را افزایش دهد و در عین حال نگرانی‌های ایمنی را برطرف و رضایت مشتری را فراهم کند.

اماراتی‌ها انتظار دارند این بازوی رباتیک تا پایان سال به طور کامل عملیاتی شود. این فناوری قرار است در بیش از ۵۰۰ پمپ بنزین مستقر شود و به بیش از ۲۰ میلیون نفر خدمات‌رسانی کند.

دیگر خبرها

  • محدودیت یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید
  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • فرمول تعیین دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • بیش از ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند
  • وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است