Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@06:05:41 GMT

تلاش فرانسه برای همراه کردن آلمان در تحولات اوکراین

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۲۶۰۳

تلاش فرانسه برای همراه کردن آلمان در تحولات اوکراین

به گزارش فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه شامگاه سه‌شنبه مدعی شد که پاریس و برلین بر ضرورت تنش زدایی درباره اوکراین متحد هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ماکرون هشدار داد در صورتی که روسیه به اوکراین حمله کند، بهای بسیار زیادی پرداخت خواهد کرد.

رئیس جمهور فرانسه خبر داد که روز جمعه گفت‌وگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه درباره اوکراین خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: «باید کلیه کانال‌های ارتباطی با روسیه برای دستیابی به تضمین‌هایی درباره امنیت اروپا حفظ شود».

در حالی که تنش‌ها میان روسیه و اوکراین طی ماه‌های گذشته روندی فزاینده داشته، در میان کشورهای اروپایی و ناتو اختلاف‌هایی در زمینه مقابله با این تنش‌ها وجود دارد.

وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه در نشست وزیران خارجه کشورهای اتحادیه اروپا گفت که «ایجاد ثبات اقتصادی در اوکراین» یکی از روش‌هایی است که از طریق آن برلین می‌تواند از اوکراین حمایت کند.

با این حال، این اظهارات وزیر خارجه آلمان هم با توجه به امتناع برلین از ارسال کمک نظامی به اوکراین، مصداق دیگری از اکراه برلین از قرار گرفتن در مدار یکسان با کشورهای غربی بر سر تحولات اوکراین تغبیر شده است.

در میان کشورهای غربی که طی یک ماه گذشته جوسازی علیه روسیه و ادعای حمله این کشور به اوکراین را مطرح کرده‌اند، آلمان تلاش کرده مواضع متعادل‌تری اتخاد کند.

از حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه قویا چنین ادعاهایی را رد کرده اما تأکید کرده تداوم حملات توپخانه‌ای نیروهای اوکراینی علیه مناطق خودمختار روس زبان این کشور واکنش مسکو را در پی خواهد داشت.

مسکو همچنین به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرد. هفته گذشته نماینده روسیه با همتایان آمریکایی و ناتو جلسه‌ای برگزار کردند تا این پیشنهادات را بررسی کنند اما در نهایت طرف غربی این پیشنهادات را رد کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۲۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، براساس اعلام کاخ کرملین، تجهیزات و تسلیحاتی که ارتش روسیه در جریان جنگ بیش از ۲ ساله با اوکراین، به غنیمت گرفته است، در نمایشگاه «پوکلونایا هیل/ تپه تسلیم» در مسکو به نمایش درآمد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با اشاره به آغاز به کار این نمایشگاه، گفت که انتظار می‌رود مردم علاقه و اشتیاق وافری به این نمایشگاه نشان دهند زیرا آنها باید با چشمان خود نظاره‌گر تجهیزات مغلوب دشمن باشند.

این نمایشگاه در «ویکتوری پارک» پوکلونایا هیل که مقابل موزه «ویکتوری» قرار دارد، برپا شده و در آن تسلیحات ۱۲ کشور شامل آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، ترکیه، سوئد، جمهوری چک، آفریقای جنوبی، فنلاند، استرالیا، اتریش و اوکراین به نمایش درآمده است.

برگزارکنندگان این نمایشگاه ۳۱ واحد تجهیزات را به نمایش گذاشته‌اند. در بین این تجهیزات تانک لئوپارد ۲A۶ و زره‌پوش پیاده‌نظام «ماردر» آلمان، زره‌پوش «بردلی» آمریکا، نفربر زرهی M۱۱۳ APC و .. به چشم می‌خورد.

کد خبر 6094115

دیگر خبرها

  • تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد
  • زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح