Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین در حالی که نگرانی درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین در غرب بالا گرفته است، مقامات آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کردند با تولیدکنندگان جهانی گاز مذاکره کرده‌اند و اکنون اطمینان دارند که اروپا در صورت قطع ناگهانی گاز روسیه در میانه زمستان دچار کمبود انرژی نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات آمریکایی می‌گویند روسیه از قبل جریان گاز طبیعی از طریق خط لوله‌ای که از اوکراین می‌گذرد را از ۱۰۰ میلیون متر مکعب درد روز به ۵۰ میلیون متر مکعب کاهش داده است.

واشنگتن تخمین می‌زند که تقریبا همه گاز این خط لوله در صورت قطع شدن آن به علت بروز جنگ قابل جایگزینی است.

گزارش‌های زیادی از مذاکرات آمریکا با قطر برای تامین گاز اروپا منتشر شده است، اما دولت آمریکا می‌گوید با طرف‌های بسیاری در جهان در این باره مذاکره کرده است.

آمریکا همچنین گفته است آماده محدودیت صادرات نرم‌افزارهای و سخت‌افزارهای پیشرفته از آمریکا و متحدانش به روسیه می‌شود که می‌تواند بر بخش‌های هوافضا، دفاعی، لیزر و فناوری‌های حس دریایی، هوش مصنوعی و کامپیوترهای کوانتومی در این کشور تاثیر بگذارد.

در همین حال ارسال تسلیحات به اوکراین شدت گرفته است. مقامات آمریکایی تایید کرده‌اند که صدها موشک ضد تانک «جاولین» را به کی‌یف پایتخت اوکراین ارسال شده است.  محموله مشابهی از این موشک‌ها نیز به کشور استونی در منطقه بالتیک از اعضای فعلی پیمان ناتو فرستاده شده است.

دولت استونی نیز قصد دارد توپ‌های هویتزر به اوکراین بفرستد، اما در انتظار تایید آلمان است که صادرکننده آن است. لتونی و لیتوانی،دو کشور دیگر منطقه بالتیک و عضو پیمان ناتو نیز موشک‌های ضد هواپیمای استینگر به اوکراین می‌فرستند. انگلیس  ۲۰۰۰ موشک ضد تانک و نفربرهای زرهی «ساکسون» و ترکیه نیز پهپادهای «بیرقدار» را به اوکراین فرستاده است.

 در همین زمینه:

بایدن: حمله روسیه به اوکراین جهان را تغییر خواهد داد کد خبر 652744 برچسب‌ها روسیه ایالات متحده آمریکا اوکراین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روسیه ایالات متحده آمریکا اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۲۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه

پس از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، آمریکا و شرکایش طیف گسترده‌ای از تحریم‌ها را علیه روسیه وضع کردند و امید داشتند این تحریم‌ها بتواند مسکو را به زانو در آورد. با این حال، گذشت زمان نشان داد روسیه می‌تواند با جایگزین کردن کشور‌های دیگر، به خوبی جای خالی کشور‌های غربی را پر کند؛ موضوعی که به مذاق آمریکا و متحدانش خوش نمی‌آید. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ۳ منبع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود امروز (چهارشنبه) اعلام کردند ایالات متحده، انگلیس و اتحادیه اروپا در حال اعمال فشار به امارات متحده عربی هستند تا مانع از همکاری این کشور در دور زدن تحریم‌های غرب علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین شود. 

یک مقام انگلیسی در این باره گفت: مقاماتی از آمریکا، انگلیس، و اتحادیه اروپا هفته گذشته به امارات متحده سفر کردند تا تلاش‌هایی هماهنگ برای جلوگیری از ورود کالا‌های تحریم شده به روسیه به واسطه ابوظبی را داشته باشند.

منابع غربی می‌گویند مقامات آمریکایی و متحدانش بار‌ها طی نشست‌های مختلف از امارات متحده عربی خواسته اند اطلاعاتی درباره صادرات کالا و خدمات به روسیه را ارائه کند. این موضوع به ویژه درباره کالا‌هایی که به صورت صادرات مجدد و کالا‌هایی که کاربرد دو گانه دارد ضرورت بیشتری داشته است. 

یک مقام اماراتی بدون اشاره به اینکه آیا مذاکراتی در این باره میان طرفین انجام شده یا نه اجتناب کرد، اما تاکید کرد ممنوعیت برای جلوگیری از صادرات برخی کالا‌ها با کاربرد دوگانه که برای کاهش منازعه اوکراین ضروری است، صادر شده و داده‌های آماری نشان می‌دهد صادرات مجدد چنین اقلامی صورت نگرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد
  • ماکرون: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • آمریکا قصد دارد این ۳ کشور را به آتش جنگ اوکراین بکشاند
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • مدودف: سلاح‌های روسیه دشمنان را می‌لرزاند
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه