Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:44:40 GMT

عمر هدر رفته مردم دشت ورامین در ترافیک قلعه نو

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۲۹۶۹

عمر هدر رفته مردم دشت ورامین در ترافیک قلعه نو

‍‍‍‍‍‍

به گزارش ایرنا، مردم جنوب شرق استان تهران از دیرباز تاکنون، برای رسیدن به تهران مجبورند از تنها جاده موجود ۲۵ کیلومتری که هر روز دهها هزار خودرو از شهرستان‌های پیشوا، ورامین، قرچک و حتی گرمسار و ایوانکی در آن تردد می‌کنند استفاده کنند.

کمبود فرصت‌های شغلی در این بخش از استان باعث شده تا بسیاری از افراد مجبور شوند هر روز برای کار به پایتخت عزیمت کنند از این رو، در ساعات اولیه روز، هزاران خودرو به تهران وارد و شب هنگام، از این کلانشهر به سمت جنوب‌شرق در حرکتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود تنها یک مسیر دسترسی به تهران باعث شده تا در صورت بروز هر گونه حادثه جاده‌ای، ترافیک‌های شدیدی در این مسیر رخ دهد به گونه‌ای که بازشدن این گره کور ترافیکی گاه ساعت‌ها طول می‌کشد و بارها این ترافیک باعث شده تا گروه‌های امدادی مجبور شوند تا به جای آمبولانس از بالگرد برای نجات مصدومان استفاده کنند.

در طول این مسیر، مناطق مسکونی قلعه‌نو و فیروزآباد شهرستان ری قرار دارد که عبور این حجم از خودروهای عبوری از این مناطق که از عرض اندکی در محله‌های مسکونی برخوردار است همواره با مشکلاتی مواجه است و باعث وقوع ترافیک‌های چند کیلومتری به ویژه در منطقه قلعه نو می‌شود.

توقف وانت بارهای فروش میوه و وجود چندین مغازه بستنی و شیرینی فروشی که از قدیم الایام در قلعه‌نو فعالیت می‌کنند نیز بر حجم این ترافیک افزوده چرا که اغلب خودروهای عبوری برای خرید در مقابل این مغازه ها به صورت دوبله توقف می‌کنند و اندک مسیر باقیمانده در بلوار قلعه نو، گنجایش خود برای عبور خودروها را از دست می دهد.

با توجه به این که قلعه نو در حوزه سیاسی شهرستان ری قرار دارد، پلیس راهور شهرستان قرچک نمی‌تواند برای رفع مشکل ترافیک در این منطقه حضور داشته باشند.

با وجود آن که در دیماه سال ۹۷ و با تلاش بخشداری قلعه‌نو، اقدامات مناسبی در اصلاح هندسی، برداشتن سرعت گیرهای فرسوده، لکه گیری آسفالت و استقرار نیروهای پلیس راهور در زمان اوج ترافیک و مسدود کردن دوربرگردان انجام شد ولی همچنان این معضل وجود دارد و گاه ترافیک تا پل فیروزآباد کشیده می‌شود.

نماینده وقت مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی روز ۲۶ آذر سال ۹۷ در خصوص مشکل ترافیک قلعه نو به خبرنگار ایرنا گفت: جلسه مشترکی با حضور معاون وزارت راه و شهرسازی و مسئولان استانی برای رفع کوتاه مدت مشکل ترافیک قلعه نو برگزار و تصمیم هایی نیز اتخاذ شد که تاکنون عملیاتی نشده است.

سید حسین نقوی حسینی گفت: در نامه ای که به وزیر راه و شهرسازی در خصوص رفع مشکل ترافیک قلعه نو ارسال شده سه پیشنهاد احداث پل روگذر از منطقه قلعه نو، ایجاد کمربندی جنوبی و ساماندهی وضع موجود با تعریض مسیر ارائه شد که وزیر راه دستور مؤکد برای اقدام فوری و نیز حل اساسی این مشکل به مسئولان ارائه کرد.

جاده تهران ورامین پنجمین محور پرتردد کشور است

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب‌شرق تهران گفت: جاده تهران ورامین پنجمین محور پرتردد کشور است.

فرهاد معصومی اظهار داشت: در هر شبانه روز، بیش از ۱۲۰ هزار تردد در محور ری به ورامین صورت می‌گیرد و این امر، این محور را به یکی از محورهای پرترافیک کشور تبدیل کرده است.

ترافیک قلعه‌نو با احداث کمربندی برطرف می‌شود

رئیس شورای اسلامی استان تهران در خصوص ترافیک قلعه‌نو به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود تمام اقداماتی که مسوولین شهرستان ری و قلعه‌نو در این محور انجام داده‌اند اما مشکلات ترافیکی این منطقه هنوز حل نشده است.

احمد خانی افزود: برای رفع مشکل ترافیک قلعه‌نو اقداماتی نظیر احداث کمربندی در این منطقه در دست مطالعه است که قطعا با سفر شهرستانی رئیس جمهور، این مسئله مطرح و نتیجه مطلوب حاصل می‌شود.

وی گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، جلسه‌ای با محوریت حل مسائل ترافیکی قلعه‌نو با حضور سه تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاونت استانداری تهران، مدیر کل راه و شهرسازی، مسئولین شهر قلعه‌نو و جمعی دیگر از مسئولین برگزار می‌شود تا یکبار برای همیشه، مشکل ترافیک این منطقه حل شود.

مکاتبه مجدد با معاون وزیر راه

حسین نوش‌آبادی نماینده فعلی مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی نیز با ارائه پیشنهادی، خواستار اجرای کمربندی در منطقه قلعه نو شد که این پیشنهاد به ارسال نامه معاونت تلفیق بودجه، حقوقی و امور مجلس وزارت راه و شهرسازی به مدیر عامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور منجر شد.

در این نامه که در تاریخ هفتم دیماه سال ۱۴۰۰خطاب به خیرالله خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور صادر شد آمده است: احتراما پیرو نامه شماره ۷۰۰/۹۶۷۱۸ مورخ ۵/۸/۱۴۰۰ در خصوص تسریع در احداث کمربندی قلعه نو جهت کاهش بار ترافیکی مورد پیگیری جناب آقای دکتر نوش‌آبادی نماینده محترم مردم ورامین، قرچک و پیشواو جوادآباد در مجلس شورای اسلامی، خواهشمند است نتیجه اقدامات به عمل آمده این معاونت را مطلع نمائید.

پیگیری احداث کمربندی با حضور مسئولان ورامین و قلعه‌نو

سرپرست فرمانداری ورامین در جلسه مشترک با شهردار و اعضای شورای شهر و شرکت مهندسی مشاور کمربندی قلعه نو خواستار سرعت بخشیدن به اجرای پروژه کمربندی قلعه نو شد.

مجید درویشی با تاکید بر لزوم رسیدگی و حل مشکل ترافیک منطقه قلعه نو گفت: همه باید به منظور جلب کسب رضایت مردم به صوت شبانه روزی کار کرده و با تلاش، این مشکل ترافیک را هرچه سریعتر برطرف کنند.

درویشی افزود: شهرداری قلعه‌نو هر چه سریعتر پروژه کمربندی موقت قلعه نو را آغاز و با استفاده از ظرفیت‌های محلی و استانی، با سرعت این پروژه را به پایان برساند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی شهرستان ری وزارت راه و شهرسازی ورامین حسین نوش آبادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شهرستان ری وزارت راه و شهرسازی مجلس شورای اسلامی شهرستان ری وزارت راه و شهرسازی ورامین حسین نوش آبادی مجلس شورای اسلامی احداث کمربندی راه و شهرسازی منطقه قلعه نو شهرستان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۲۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است

نماینده مردم اصفهان گفت: شبکه معابر شرق شهرستان اصفهان بسیار ضعیف است و جاده‌های اصلی سرویس دهنده در مناطق  شمالی و جنوبی و قهاب در بدترین شرایط خودش است و پیگیری‌های ما برای حل این مشکل تاکنون به جایی نرسیده و شرمنده مردم هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مهدی طغیانی در شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان اظهار داشت: بخش امروزی منطقه شرق شهرستان اصفهان، حکم قلب منطقه شرق استان را دارد و در این بخش بین 70 تا 80 هزار نفر جمعیت داریم و نقطه صقل منطقه به شمار می‌رود.

وی افزود: با این حال شبکه معابر این بخش بسیار ضعیف است و جاده‌های اصلی سرویس دهنده در مناطق  شمالی و جنوبی و قهاب در بدترین شرایط خودش است و پیگیری‌های ما برای حل این مشکل تاکنون به جایی نرسیده و شرمنده مردم هستیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متأسفانه منطقه و به طور کلی شرق استان مسیر سرویس‌دهی مناسبی ندارد و حل این مشکلات نیاز به عزم جدی دارد.

وی مسئله آب را مهم‌ترین مشکل منطقه شرق شهرستان اصفهان دانسته و گفت: در این منطقه کشاورزی از قدیم جریان داشته و صدمات زیادی از این موضوع خورده است اما متاسفانه تلاش‌های ما تاکنون به جایی نرسیده است و امیدواریم بتوانیم در زمان باقی مانده از عمر دولت سیزدهم، خروجی قابل عرضه‌ای برای مردم این منطقه در حل مسئله آب داشته باشیم.

ACD فضای اقتصادی اصفهان را تغییر خواهد داد + فیلم

وی در ادامه افزود: یکسری از مشکلات خاص مناطق هستند به طور مثال در منطقه اصفهانک بنیاد مسکن در دوره‌ای واگذاری داشته اما سایر خدمات روی زمین مانده است و این دست مشکلات باید هر چه سریع‌تر حل شوند.

طغیانی در پایان گفت: امیدوارم این جلسه نقطه عطفی برای حل مشکلات منطقه شرق اصفهان و سایر مناطق استان باشد.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • ساخت یک بزرگراه جدید در تهران
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | گره کور ترافیکی خروجی فتح باز شد
  • افتتاح فاز اول آزادراه شوشتری تا پایان سال
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • تهرانی‌ها در این دو منطقه بیشتر تصادف می‌کنند
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | گره کور بزرگراه بسیج باز می شود
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | ویژگی های این معبر جدید پایتخت
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | این بزرگراه شرق تهران را از دست کامیون های سنگین خلاص می کند
  • دو منطقه تهران در صدر جدول لیگ تصادفات پایتخت قرار گرفتند
  • دو منطقه تهران در جدول صدر جدول لیگ تصادفات شهر