Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سوزان ساراندون بازیگر سرشناس هالیوود با بازنشر یک توییت در توییترش از شیرین العدیمی دانشیار یمنی‌الاصل دانشگاه میشیگان به سکوت و سانسور خبری در برابر کشتار مردم یمن اعتراض کرد.

در این توییت آمده است: «هنوز دارم تلاش می‌کنم تا بفهمم چطور بیست و چهار ساعت پیش عربستان سعودی، امریکا و امارات، همه اینترنت یمن را بستند تا انواع کشتار را در یمن انجام دهند و این موضوع در هیچ جا به خبر اصلی بدل نشد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نوشته سوزان ساراندون با اقبال وسیعی در توییتر روبه رو، بیش از ۴ هزار بار ری‌توییت شده و بیش از ۱۴ هزار نفر آن را لایک کرده‌اند.

بسیاری از فعالان حقوق بشر هم از این حرکت خانم ساراندون تشکر کرده‌اند از جمله کمیته وحدت یمنی‌ها که از وی تشکر کرده که با انتشار این توییت به دیده شدن این موضوع کمک کرده است.

برخی دیگر نیز نوشته‌اند رسانه‌ها فقط درباره این می‌گویند که عربستان چند پهپاد حوثی‌ها را سرنگون کرده است و از واقعیت‌ها حرفی نمی‌زنند.

برخی دیگر از مخاطبان فضای مجازی هم بر این تاکید کرده‌اند که برای رسانه‌ها کشته شدن آدم‌ها در یمن به منزله کشته شدن چند نفر است نه کشته شدن مردم بی‌گناه.

قابل توجه اینکه سوزان ساراندون ۷۵ ساله که تاکنون پنج بار نامزد اسکار شده و یک بار نیز این جایزه را دریافت کرده، هم‌زمان از درگذشت یک خواننده رپ نیز اظهار تاسف کرد که به خبر بیشتر سایت‌های سینمایی آمریکایی بدل شد اما این توییت وی در رسانه‌ها بازتابی نیافت.

وی که در صفحه اینستاگرامش، خود را در وهله نخست یک مادر، بعد یک فعال اجتماعی و در نهایت بازیگر خوانده در آخرین پستش در این رسانه اجتماعی نیز به هزینه بالای بیمارستان‌های آمریکایی اعتراض کرده که در رسانه‌های خبری رسمی بازتاب نیافت.

ساراندون توییت دیگری را بازنشر کرده است که در آن ارفح ناصر نوشته است: «لطفا. لطفاً. لطفاً هشتگ یمن را ترند کنید! اینجا قیامتی به پا شده است. مردم بیگناه غیرنظامی دارند در کمال خونسردی بمباران می‌شوند؛ درحالی که اینترنت قطع شده است. نمی‌دانم چه می‌شود گفت. در ۲۴ ساعت اخیر حداقل ۳۰۰ نفر کشته یا مجروح شده‌اند. زبانم قاصر است…»

کد خبر 5408906

منبع: مهر

کلیدواژه: سوزان ساراندون یمن عربستان سعودی چهلمین جشنواره فیلم فجر فیلم کوتاه تئاتر ایران چهلمین جشنواره تئاتر فجر فیلم سینمایی روز مادر موسیقی ایرانی شبکه پنج سیما کارگردان تئاتر عکاسی حوزه هنری آلبوم موسیقی سریال ایرانی رادیو صبا رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۲۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقص آذری حامد آهنگی در مقابل مردم به همراه بازیگر پیشکوست سینما (فیلم)



منبع:خبرآنلاین

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گزارش فوتبال جواد خیابانی و حامد آهنگی عالیه/فقط اونجایی که میگه توپ تو پاشه (فیلم) سکانس خنده دار از حامد آهنگی در جوکر (فیلم) شوخی حامد آهنگی با نحوه صحبت‌کردن یک شرکت‌کننده در برنامه (فیلم)

دیگر خبرها

  • انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر از کشتار زنان و کودکان در غزه
  • امام جمعه کرج: این واداده‌ها چرا در برابر کتک زدن دانشجویان آمریکا سکوت کردند؟
  • سکوت کشورهای اسلامی در برابر جنایات غزه ناشی از ترویج اومانیسم در مراکز آموزشی است
  • کارزار بین‌المللی در اعتراض به اقدامات دولت ایتالیا علیه یک روزنامه/ سه خبرنگار در خطر صدور حکم نُه سال زندان قرار گرفته‌اند
  • ضرورت آرایش جنگی رسانه‌های کشور در برابر رسانه‌های نظام سلطه
  • روایت دو بازیگر زن از تحقیرشان توسط مردم
  • واکنش رسانه اصولگرا به گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی و موضع گیری زیباکلام
  • توییت طعنه‌آمیز دورتموند: همه شما یک عذرخواهی به سانچو بدهکارید
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در جغتای
  • رقص آذری حامد آهنگی در مقابل مردم به همراه بازیگر پیشکوست سینما (فیلم)