Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:26:41 GMT

هفته فرهنگی اصفهان در کشورهای خارجی برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۳۰۵۹

هفته فرهنگی اصفهان در کشورهای خارجی برگزار می شود

به گزارش ایرنا، سید رضا مرتضوی  شامگاه سه شنبه در دیدار  با  شماری  از هنرمندان و فرهیختگان اصفهانی با اشاره به سفر مسوولان ارشد کشورهای دنیا به ایران خاطرنشان کرد: آنان در این سفر خود  به اصفهان نیز می آیند و در نشست‌های مشترک در استانداری، برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در کشورهای خود را پیگیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اصفهان ادامه داد: با توجه به شهرهای خواهر خوانده اصفهان و ظرفیت هنری این دیار، برگزاری رویداد هفته فرهنگی در دیگر کشورها پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت  هنر اصفهان و دغدغه هنرمندان، از مسوولان شهری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا نسبت به برگزاری نشست های مشترک با هنرمندان و بررسی موضوعات تخصصی اقدام کنند.

مرتضوی به جایگاه ویژه هنرمندان ایرانی در انتقال مفاهیم و بیان نیازهای مردم جامعه اشاره کرد و گفت: هنرمندان کشورمان غمخوار مردم هستند و در فعالیت‌های هنری خود احساسات و نیازهای مردم را بیان می‌کنند.

وی این خصوصیت را وجه متمایز بین هنرمندان ایرانی با دیگر کشورها بیان کرد و گفت: اهالی هنر در کشورمان نه تنها نسبت به نیازهای سرزمین خود بلکه نسبت به مردم جوامع دیگر نیز دغدغه داشته و با ارتباط توحیدی قوی خود آثار فاخر خلق و احساسات را نشان می‌دهند.

مرتضوی همچنین به دغدغه آب که از سوی هنرمندان مطرح شد اشاره کرد و گفت: بیش از ۶۰ درصد وقت مدیریت کلان استان برای رسیدگی به این موضوع مهم و مباحث آن اختصاص یافته  است که امیدواریم نتایج ارزشمندی از این پیگیری ها به‌دست آید.

 نشست اهالی فرهنگ و هنر اصفهان برای بحث و گفت‌وگو پیرامون ظرفیت‌ها و چالش‌های این حوزه با حضور استاندار اصفهان در تالار شهروند این شهر برگزار شد.

هنرمندان این خطه مشکلات و نیازهای خود در دوران کرونا و پیش از آن را بیان کردند.

برچسب‌ها هفته فرهنگی هنرمندان اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته فرهنگی هنرمندان اصفهان هفته فرهنگی هنرمندان اصفهان هفته فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۳۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز

به گزارش خبرنگار مهر، عصر دوشنبه جلسه همفکری مسوولان فرهنگی و هنری البرز به میزبانی حوزه هنری این استان با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج، رئیس حوزه هنری البرز، معاون فرهنگی و هنری سپاه استان و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج برگزار شد.

این جلسه با هدف بحث، تبادل نظر و هماهنگی برای انجام اقدامات و برنامه های فرهنگی و هنری در استان البرز برگزار و در خصوص برپایی ششمین کنگره شعر امام حسن مجتبی (ع) تحت عنوان حدیث حسن نیز مباحثی مطرح و مقرر شد این اقدام فرهنگی در قالب یک لایحه به شورای اسلامی شهر کرج ارسال و ردیف بودجه برای آن در نظر گرفته شود.

محمد مهرابی، رییس حوزه هنری استان البرز در این جلسه با تاکید بر ضرورت حمایت از گروه های فرهنگی و هنری استان گفت: باید با حمایت از هنرمندان بستر رشد روزافزون آنها را فراهم کنیم تا انگیزه این قشر برای فعالیت در این استان و کمک به ترویج فرهنگ و هنر انقلابی افزایش یابد زیرا با کمک هنرمندان می توانیم در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه گام برداریم.

حجت الاسلام علیرضا سعیدی، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج نیز هنرمندان را بازوان ترویج فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خواند و بیان کرد: همانگونه که در شهر و استان سایت اداری وجود دارد، لزوم ساخت یک سایت فرهنگی و هنری نیز به منظور ایجاد یک مجموعه منسجم جهت ساماندهی انجمن ها و فعالیت های هنری احساس می شود.

کد خبر 6092522

دیگر خبرها

  • «کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان
  • «از خارجی‌ها همه جا» تا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در دوسالانه هنر ونیز
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • برپایی کاروان اصفهان قدیم در چهارباغ + فیلم
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند
  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»