Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-27@00:10:11 GMT

همدلی و در کنارهم بودن مانع از بروز مشکلات می شود

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۴۱۰۳

همدلی و در کنارهم بودن مانع از بروز مشکلات می شود

به گزارش خبرنگار حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، احمد وحیدی دیشب در جلسه ستاد مدیریت بحران کردستان اظهار داشت: اگرچه پیش‌بینی برای امسال، سالی کم‌بارش بود اما عکس آن محقق شد و همین موجب شعف و شادی مردم شد.

به گفته وزیر کشور، با توجه به عدم انتظار و کم‌سابقه بودن بارش‌ها و مجموعه شرایط در کردستان، اما تدبیر خوب استاندار و سایر مسوولان و کنترل‌ها هیچ مورد فوتی و جراحی در تصادفات نداشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: آنچه در گزارشات اعلام شد، همکاری‌ و تعامل بین مجموعه‌ها در استان و کمک‌رسانی و امدادرسانی شایسته تقدیر است و این در حالی بود که در فضای مجازی برای مردم نگرانی‌هایی ایجاد کرده بودند.

وحیدی خاطرنشان کرد: برخی‌ها تلاش داشتند وضعیت کردستان را بحرانی و غیرعادی نشان دهند اما با آن حجم برف و برودت منفی ۳۰ درجه‌ای هیچ مشکل حادی در استان پیش نیامده و این بسیار اتفاقات میمونی است و جای تشکر دارد.

وی در ادامه به وضعیت ماشین‌آلات شهرداری‌ها و راهداری‌ها اشاره کرد و وعده داد در حد امکان کمک خواهند کرد تا این کمبودها برطرف شود.

وزیر کشور همچنین گفت: بروز و وجود مشکلات در روزهای برفی طبیعی است اما باید تلاش کرد این مشکلات را به حداقل رساند و این در گرو تدبیر مدیران و استفاده از مردم است. 

وحیدی ادامه داد: ممنوعیت و محدودیت در ترددها کاری بسیار خوب مدیران و دستگاه‌های متولی در کردستان در آن روزهای برفی بوده است.

وی بزرگنمایی برخی مشکلات در حالی که همه به مردم خدمت می‌کنند را کاری ناپسند دانست و گفت: باید مردم از این نعمت الهی لذت ببرند و نباید آن را به کام مردم تلخ کرد.

وزیر کشور گفت: وجهی به حساب استان کردستان واریز خواهیم کرد تا بخشی از آن مشکلات مرتفع شود.

وی همچنین از روحانیون و آگاه‌سازی رسانه‌ها در چنین روزها و شرایطی قدردانی کرد و گفت: اینکه مردم را به همکاری دعوت کنند کار خوبی است چرا که امکانات شهرداری محدود و متعلق به خود مردم است که همیاری خود مردم در چنین صحنه‌هایی لازم و موثر است.

وحیدی یادآوری کرد: یکپارچگی و یکدلی که در چنین صحنه‌هایی خود را نشان می‌دهد بیانگر ظرفیت‌های فراوان مردمی است که در قرآن هم به تعاون و همکاری در کارهای خوب دعوت شده است.

وی از سپاه و ارتش و نیروی انتظامی در کمک به مردم در کردستان قدرداتی کرد و گفت: تفاوتی بین ملت و دولت نیست و همه در کنار هم قرار دارند و در چنین روزهایی خود را نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: کردستان باید روز به روز جلوتر برود و با روحیه در کنارهم بودن رشد کند همانگونه که این برف سنگین می‌توانست مشکلات بیشتری برای مردم کردستان ایجاد کند اما همدلی و در کنارهم بودن مانع از بروز مشکلات شده است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: مدیریت بحران وزیر کشور کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۴۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود

به‌گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی مدد زارع در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بوانات لازمه تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب را تغییر نگرش نسبت به تولید و دخالت دادن زیست بوم‌ها در امر تولید دانست و بیان کرد: این امر تنها با مشارکت مردم به عنوان پیشران تولید محقق می‌شود.

امام جمعه بوانات افزود: اینکه عده‌ای در تهران بنشینند و بخشنامه‌ای الزام‌آور برای کل کشور بنویسند و ابلاغ کنند این فقط رفع تکلیف است و عملاً دردی از دردهای بی‌نهایت تولید را درمان نکرده و نخواهد کرد.

خطیب جمعه بوانات با بیان اینکه یکی از مهمترین ارکان قدرت در هر کشوری اقتصاد و تولید آن کشور است، عنوان کرد: برای محقق شدن شعار سال رهبری باید بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی امور به مردم واگذار شود، اما بدون توجه به الزامات اصلی این امر و بدون توجه به زیست‌بوم‌ها، تصدی‌گری مرکزی مانع اصلی تولید است و عملاً مردم به عنوان اصلی‌ترین عامل تولید، گرفتار بروکراسی اداری فلج کننده‌ای هستند که انگیزه ورود به امر تولید از آنها سلب شده است.

حجت الاسلام زارع در بخش دیگری از سخنان خود گریزی هم به‌مسائل جاری شهرستان بوانات زد و بیان کرد: یکی از توقعات بحق مردم بوانات از مسؤولان استانی توجه به مطالباتی است که از طریق نمازجمعه به عنوان رابط بین مردم و حاکمیت خواسته‌های آنها را بیان می‌کند و ما منتظر پاسخ مسؤولان استان به مطالبات مردم بوانات هستیم.

وی ادامه داد: وقتی موضوعی دغدغه عامه مردم شد، و خلاء آن در شهرستان محسوس شد برای اینکه این موضوع به عنوان یک نیاز، یک کمبود، یا یک مشکل به اطلاع متولیان امر برسد، تنها راهی که ما به مردم عزیز پیشنهاد می‌کنیم، حفظ آرامش عمومی و بیان آن خواسته از طریق خطبه‌های نمازجمعه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوانات اظهار داشت: طرح‌های مهم عمرانی خصوصاً مسئله جاده و راه‌آهن، مشکلات مسکن ملی، موضوع مهم آبخیزداری، معضلات فراوان بهداشت و درمان، برخی مدیریت‌های ناکارآمد، از مهمترین مطالبات مطرح شده چند ماه اخیر شهرستان بوانات است که منتظر پاسخ به این مطالبات هستیم.

کد خبر 6089117

دیگر خبرها

  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • رویکرد اردن به مساله فلسطین/ از همدلی مردم تا هم‌سویی دولت با غرب
  • نورآوری باید در شرکت‌های فناوری اطلاعات دنبال شود
  • همدلی نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم