Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- عربستان و عراق یادداشت تفاهمی برای اتصال شبکه‌های برق دو کشور با هدف تقسیم ذخایر و تبادل برق در شرایط اضطراری و در صورت قطعی برق امضا کرده‌اند که به رفع کمبود برق در عراق کمک خواهد کرد.

 به نقل از شینهوانت، عربستان و عراق در روز سه‌شنبه یک یادداشت تفاهم برای اتصال شبکه‌های برق دو کشور امضا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این قرارداد از طریق یک ویدئو کنفرانس توسط عبدالعزیز بن‌سلمان، وزیر انرژی عربستان و عادل کریم، وزیر برق عراق و در حضور حمید القاضی، دبیرکل شورای وزیران عراق امضا شده‌است.
وزیر انرژی عربستان اظهار داشت این یادداشت تفاهم نتیجه مطالعات جامع و گسترده در مورد تمام فرصت‌های سرمایه‌گذاری جهت حمایت از شبکه‌های برق بین دو کشور بوده‌است.

 

القاضی هم این قرارداد را نتیجه دیدارهای مکرر شورای همکاری عراق و عربستان جهت تقویت روابط اقتصادی و صنعتی بین دو کشور می‌داند.
وی گفت:«دولت عراق تمایل فراوانی به ایجاد این خطوط بهم‌پیوسته برق دارد تا برق را به مردم عراق برساند و کشور را تبدیل به گذرگاهی برای ارسال برق به سایر کشورها کند».
وزیر برق عراق با اشاره به این‌که اتصال شبکه‌های برق دو کشور بین یک‌سال و نیم تا 2 سال طول می‌کشد، گفت این پروژه اولین مرحله برای ساخت یک سیستم کامل برق است و کمبود برق در عراق را از بین خواهد برد.
هدف از این قرارداد تقسیم ذخایر برق و تبادل برق بین دو کشور در شرایط اضطراری و در صورت قطعی برق اعلام‌شده است.
عراق از زمان حمله آمریکا در 2003 با کمبود شدید برق مواجه است. تولید نیروگاه‌های برق عراق و واردات برق از ایران روی‌هم‌رفته به 20 هزار مگاوات می‌رسد، درحالی‌که تقاضای واقعی برق در این کشور بیش‌از 30 هزار مگاوات است.

 تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اتصال شبکه های برق دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۴۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد

او به خاطر انتشار ویدیو‌هایی در حال رقص با موسیقی عراقی و پوشیدن لباس‌های چسبان و تنگ در شبکه اجتماعی تیک‌تاک معروف بود و ده‌ها هزار دنبال کننده داشت.

به گزارش بی بی سی، وزارت کشور عراق هم در بیانیه‌ای تایید کرد «زنی که در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است، توسط ضاربان ناشناس» کشته شده است.

در این بیانیه گفته شده است که «یک تیم ویژه» برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.

این اینفلوئنسر سال گذشته به دلیل انتشار ویدیو‌هایی که به گفته دادگاه برخلاف «عفت و اخلاق عمومی» بود به شش ماه زندان محکوم شد.

عراق سال گذشته کمیته‌ای دولتی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و بررسی محتوای توهین آمیز و مجازات مسببین آن تشکیل داد.

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری