Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس،بهناز محرم‌ زاده، کوهنورد مبتلا به بیماری ام اس، در برنامه شب نشینی شبکه جام جم، گفت: من سال ۱۳۸۲ وقتی به پزشک مراجعه کردم متوجه شدم که مبتلا به بیماری‌ام اس هستم اما فقط دو ساعت مغلوب این بیماری شدم چون تنها چیزی که درباره این بیماری می‌دانستم ناتوانی بود.

 وی ادامه داد: در راه برگشت از بیمارستان فقط گریه می‌کردم چون آدم سرزنده و شادی بودم، اما بعد از دو ساعت یک لحظه‌ ایستادم و با خودم فکر کردم که اگر قرار است با این بیماری بجنگم پس پیروز این میدان من هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
محرم ‌زاده بیان کرد: من در ترکمن صحرا در شهر گنبد طاووس به دنیا آمدم و فرزند طبیعت هستم، اما‌ ام اس زندگی من را تغییر داد. البته من از این بیماری سپاس گذارم زیرا درست است اولش ناخوشایند بود اما در دلش هزارن زیبایی به من هدیه کرد.
 
این بیماری مبتلا به ام اس،توضیح داد: من به این باور رسیدم که هر آنچه که در زندگی ما وجود دارد، سراسر محبت است، گاهی این محبت‌ها زیبا نیست، گاهی سخت است و گاهی پر از رنج است، اما همین محبت‌های پر درد و رنج است که درس قشنگی از زندگی به ما هدیه می‌کند.
 
محرم ‌زاده اظهار کرد: در زندگی مشکلات و اتفاقات زیادی برای هر فردی رخ می‌دهد اما مهم این است که ما به آن مسأله چگونه نگاه می‌کنیم و زندگی خودمان تغییر می‌دهیم.

محرم ‌زاده بیان کرد: من و همسرم در سال ۱۳۸۶ تصمیم گرفتیم درباره شرایط بیماری‌ام اس بیشتر به مردم توضیح دهیم، چون همه مردم از‌ ام اس فقط ناتوانی‌های آن را می‌دیدند، ما خواستیم به مردم بگوییم‌ام اس نه تنها ناتوانی نیست بلکه کشف توانمندی‌های پنهان ماست.
 
وی ادامه داد: چون من و همسرم در صعود علم کوه در سال ۱۳۸۵ با هم آشنا شده بودیم، تصمیم گرفتیم در قله دماوند عقد کنیم، چون می‌خواستیم از این طریق درباره بیماری‌ام اس به مردم اطلاعات بیشتری بدهیم.
 
محرم ‌زاده توضیح داد: ما یک شعار هم داشتیم و آن این بود که «احترام به دماوند، احترام به طبیعت ایران است»، زیرا اگر طبیعت نباشد ما هم وجود نخواهیم داشت.
 
این بیمار مبتلا به ام اس اظهار کرد: یکی از چیز‌های که باعث می‌شود که فردی بتواند با بیماری‌ام اس بجنگد عشق به زندگی است و اینکه بدانیم ما معجزه‌گر زندگی خود هستیم و باید برای آینده خودمان برنامه‌ریزی کنیم.
 
این کوهنورد ایرانی گفت: وقتی همسرم در زندگی اراده من را دید خیلی به من کمک کرد و باعث شد من به شکل ویژه‌تری به کوهنوردی و دوچرخه سواری نگاه کنم.
 
وی ادامه داد: من ورزش دوچرخه سواری را هدفمند آغاز کردم زیرا می‌خواستم به پا‌هایم بفهمانم که همیشه باید پر قدرت حرکت کنند، چون اگر پا‌هایتان قدرتمند باشد شما می‌توانید به سمت اهدافتان قدم بردارید.

عظیمی، همسر خانم محرم‌زاده گفت: من اولین بار که همسرم را در کوهنوردی دیدم و متوجه شدم با وجود بیماری‌ام اس، همچنان با اراده ادامه می‌دهد، این موضوع باعث شد من بخواهم کنارش باشم و او را در تمام زندگی همراهی کنم.
 
وی ادامه داد: خیلی از افراد به من می‌گفتند بیماری همسرت خوب نخواهد شد اما من به همسرم گفتم ورزش را جدی‌تر دنبال کند و او نیز دو میدانی و دوچرخه سواری را انتخاب کرد، که این موضوع بسیار خوشایند بود.

انتهای پیام/
 
 

منبع: فارس

کلیدواژه: وجود ام اس دماوند فتح بانوی کوهنورد بیماری ام اس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۴۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | «ابو جهاد» به روایت مستند

تعداد بازدید : 2 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مستند پرتره «ابوجهاد، پدر جهاد» چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه روی آنتن می‌رود. 

احمد جبرئیل دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین، هم‌پیمان راهبردی ایران و سوریه، عضو بیشتر ائتلاف‌های فلسطینی و مخالف رویکرد سازش و مذاکره با رژیم صهیونیستی بود.

او از نظر رژیم صهیونیستی یکی از سرسخت‌ترین دشمنان این رژیم به شمار می‌آمد و به همین دلیل نیز بار‌ها برای ربودن و ترور او تلاش شده است.

مستند «ابو جهاد، پدر جهاد» به همت گروه مستند بنیاد فرهنگی روایت فتح تهیه شده است.

دیگر خبرها

  • ملاقات محرم با خانواده موسس سپاهان در رفسنجان
  • ببینید | «ابو جهاد» به روایت مستند
  • انسداد ۱۶ حلقه  چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوند
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • طالب‌زاده با وجود اهانت‌های گروه‌های مختلف، هیچگاه نه مردد شد و نه ترسید/زیست شهیدانه در زندگی نادر دیده می‌شد
  • (تصاویر) این زن زندگی خود را وقف گربه‌ها کرد
  • سلین دیون در مورد بیماری عصبی نادر خود می‌گوید / از لحاظ اخلاقی زندگی کردن روز به روز سخت‌تر می‌شود!
  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • میثم تیموری: محرم نویدکیا جنتلمن است