Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با تاکید بر اینکه برنامه‌های شهرک صنعتی و صنایع کوچک نباید صرفا متکی بر اعتبارات دولتی باشد گفت: مشارکت بخش خصوصی در شهرک‌های و خوشه‌های صنعتی استان فارس افزایش یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز ، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس پنجمین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان فارس با حضور سرپرست معاونت اقتصادی استانداری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس و جمعی دیگر از مسئولان استانی و فعالان بخش عمومی غیردولتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عبدالعظیم خادم‌حمزه، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با تاکید بر اینکه جلساتی که گرفته می‌شود باید خروجی داشته باشد، اظهار داشت: خروجی جلسات باید نتیجه مثبتی برای مردم داشته باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با تاکید بر اینکه برنامه‌های شهرک صنعتی و صنایع کوچک نباید صرفاً متکی بر اعتبارات دولتی به ویژه منابع مالی باشد، افزود: اتکا خوشه‌های صنعتی بر دولت یک پروسه طولانی مدت است و باید مدل مدیریتی مختلفی در زمینه تامین مالی، شرکت‌های تحقیقاتی و مجریان کارآمد  شناسایی و بکارگیری شود تا بتوانیم شرایط مشارکت بخش خصوصی را فراهم کنیم.

عبدالعظیم خادم‌حمزه با تاکید بر اینکه هدف اصلی سازمان بورس شفاف‌سازی است، بیان کرد: مصرف‌کنندگان بر اساس مجوزی که دارند باید کالاهای مورد نیاز خود را با قیمت کمتری نسبت به بازار تامین کند.

وی خاطرنشان کرد: نظام عرضه و تقاضا باید شفاف باشد و سازمان بورس باید دست دلالان را کوتاه کند.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صمت فارس هم در ادامه در تشریح دستورالعمل پنجمین کارگروه توسعه صادرات استان فارس مطرح کرد: ارائه گزارش خوشه‌های صنعتی بخش صنعت و کشاورزی توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس، ارائه مشکلات بازگشت ارز حاصل از صادرات دو کالای فرش دستباف و محصول پسته توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی فارس و بررسی راهکارهای اجرایی شرکت‌های تولیدی صادراتی شیرین بیان در جهت بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی توسط تشکل صادراتی شیرین بیان ایران از موضوعات مهم بررسی شده در این نشست بود.

امام جمعه بوشهر: طرح مصوب شهرک صنعتی جامع محصول نخیلات استان اجرایی شود 10 درصد ظرفیت شهرک صنعتی شیراز فعال است استاندار فارس: یک هشتم ظرفیت اشتغال شهرک صنعتی شیراز فعال است

وی یکی از اهداف ایجاد خوشه‌های صنعتی را توسعه صادرات دانست و در این زمینه گفت: خوشه‌های صنعتی در راستای هم‌افزایی کالاهای متجانس و ارتقاء تکنولوژی برای تولید و رونق آن راه‌اندازی شده است که بایستی با یک برند واحد در بازارهای صادراتی در توسعه کسب و کارها و توسعه پروژه‌های خوشه‌ای نقش‌آفرینی کنند.

ایزدی گفت: بر اساس دستورالعمل جدیدی که در سطح ملی تعریف شده است بایستی کارگروه توسعه صادرات ناظر بر عملکرد خوشه‌های صنعتی باشد تا بتواند ارزیابی، امکان‌سنجی و نظارت خود را به صورت مستمر بر فعالیت‌های شهرک صنعتی داشته باشد.

انتهای پیام/424 /ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصادی استانداری خوشه های صنعتی سرپرست معاونت توسعه صادرات شهرک صنعتی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۴۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت گندم از ۴۱ هزار هکتار از مزارع کازرون از فردا دهم  اردیبهشت آغاز می شود  و تا آخر خرداد.

حمید رشیدی با بیان اینکه  ۱۰ هزار هکتار از مزارع گندم این شهرستان آبی و مابقی دیم است افزود: پیش بینی می‌شود حدود ۵۰ هزار تن گندم از این مزارع تولید شود.

وی بیان کرد: با توجه به خشکسالی، کاهش بارندگی و کاهش کیفیت و میزان آب‌های سطحی، نسبت به  پارسال،  ۵۰ درصد کاهش عملکرد داشته ایم.
رشیدی گفت: کریم، دهدشت، قابوس، کوهدشت، ساورز و ارقام آبی سیروان، برات، آران، تیرگان، طلایی و سارنگ از ارقام گندم کشت شده در این شهرستان است.
وی افزود: شرکت غله و تعاون روستایی کازرون به عنوان مباشر ، مسئولیت خرید تضمینی گندم را با قیمت مصوب پایه ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان با توجه به شرایط اُفت بر عهده دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: پنج مرکز خرید و سیلوی شهرستان کازرون آماده خرید گندم از کشاورزان است.
شهرستان کازرون در غرب فارس و در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود