Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-همایش خانواده پایدار با محوریت آموزش مهارت‌های زندگی برای پایداری و استحکام نهاد خانواده و آشنایی با عوامل موثر در ایجاد و توسعه خانواده پایدار و نقش زنان در این زمینه، در محل استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد. به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه زنان، محور اصلی نظام خانواده هستند، گفت: زنان افسران صیانت از یک دارایی حیاتی به نام خانواده هستند و نباید اجازه دهیم این زیرساخت مهم آسیب‌پذیر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
محمدباقر آقایی اظهار داشت: رویکرد دفاعی در سبک زندگی اجتماعی و خانواده باید نهادینه و موضوع پدافند غیرعامل همه‌گیر شود و برای این منظور نیاز به آموزش و فرهنگ‌سازی است که بخش عظیمی از این وظیفه بر عهده بانوان است.
 
وی افزود: اگر بخواهیم خانواده، تغذیه و محل زندگیمان در امان باشد بایستی اصول و الزامات پدافند غیرعامل را رعایت کنیم تا به یک نوع پایداری و تاب‌آوری دست یابیم.
 
آقایی گفت: پدافند غیرعامل یعنی دفاع در برابر تهاجم و حمله دشمن که فطری‌ترین، کم‌هزینه‌ترین، صلح‌آمیزترین و عاقلانه‌ترین دفاع بشر در برابر حوادث طبیعی و غیرطبیعی است.
 
وی ادامه داد: کشور ما به دلیل ماهیت استکبارستیزی نظام جمهوری اسلامی، دایماً در معرض تهدید است که از جمله این تهدیدها می‌توان به تحریم‌های همه‌جانبه اقتصادی، تهدیدها تروریستی و بیوتروریستی، حملات سایبری و خرابکاری رسانه‌ای و روانی اشاره کرد.
 
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه امروز تهدیدها و جنگ‌ها، ترکیبی، زنجیره‌ای و مدرن شده است، گفت: تغییر آرایش‌های نظامی در منطقه و سطح بین‌الملل با هدف تشدید عملیات روانی، نشان از استراتژی تسخیر اراده‌هاست.
 
وی افزود: امروزه طرفین درگیر دانسته‌اند که علاوه بر منازعات فیزیکی می‌توان از طریق تهاجم فرهنگی طرف دیگر را به انفعال، فرار، عقب‌نشینی و حتی اسارت وا داشت و این هزینه‌ای به مراتب کمتر از درگیری‌های فیزیکی خواهد داشت.
 
آقایی اظهار داشت: جنگ فرهنگی یا همان جنگ نرم یکی از مقوله‌های جدید جنگ است و مسایل فرهنگی و اجتماعی از اولویت‌های نبردهای امروز به شمار می رود.
 
آقایی ادامه داد: موضوع جنگ نرم و زنان از مهم‌ترین موضوعاتی است که امروزه با توجه به هجمه‌های دشمنان باید مورد توجه قرار گیرد؛ زنان قوام‌بخش خانواده بوده و در پیکره خانواده نقش محوری دارند و اساس جنگ نرم به هم ریختن همین نقشه است.
 
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز در این همایش با اشاره به نقش سازنده بانوان در تحکیم بنیان خانواده، گفت: امروز جایگاه زن و خانواده از جمله موضوعاتی است که دشمن همواره در تهدیدهای خود علیه جمهوری اسلامی ایران بر روی آن متمرکز شده است.
 
رقیه صادق‌زاده، خانواده را رکن و اساس جامعه و زیرساخت تولید قدرت ملی عنوان کرد و گفت: هر نوع تحول و تطوری در یک جامعه از خانواده شکل می‌گیرد.
 
در این همایش که با حضور مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، دکتر محمدمهدی اسماعیل‌زاده پویا، از اساتید دانشگاه به ارائه مطالب آموزشی درخصوص آسیب‌شناسی و عوامل موثر بر ایجاد خانواده پایدار و نقش زنان در استحکام بنیان خانواده پرداخت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: زنان استانداری آذربایجان شرقی پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۴۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان در اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی است

استاندار سمنان گفت: استان سمنان به واسطه وجود تاسیسات و زیرساخت‌های حساس، در بحث اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی، حفاظت و حراست است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان،سیدمحمدرضا هاشمی، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نشست مشترک با جانشین پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد: استان سمنان در حوزه سایبری، زیستی، امنیت غذایی، زیرساخت و فناوری نوین، استان حساس در بخش پدافند غیرعامل است.

وی افزود: استان سمنان به واسطه وجود تاسیسات و زیرساخت‌های حساس، در بحث اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی، حفاظت و حراست است.

استاندار سمنان اظهار کرد: استان سمنان دارای واحدهای تولیدی مواد غذایی و همچنین واحدهای صنعتی بسیاری است که مرتبط با سلامت مردم است و باید مراقبت‌ها در این خصوص در بخش پدافند غیرعامل اندیشیده شود.

استاندار سمنان تصریح کرد: وجود دو نیروگاه بسیار مهم در حوزه تولید برق از دیگر مواردی است که اجرای مطلوب سازوکارهای اجرایی پدافند غیرعامل برای حفاظت و حراست از این تاسیسات را حائز اهمیت می‌سازد.

وی ادامه داد: پراکندگی روستاها، راه‌های مواصلاتی مهم، شبکه‌های زیرساختی و پهناور بودن استان از دیگر مواردی است که استان سمنان را از لحاظ موارد پدافند غیرعامل مهم می‌سازد.

هاشمی گفت: در بحث انتخابات سال گذشته با اقدامات صورت گرفته و تمهیدات پدافندی اندیشیده شده، ضمن محافظت از زیرساخت‌ها، در اولین لحظات برگزاری انتخابات ارتباط تمام شعبات اخذ رأی برقرار و روند رای‌گیری انتخابات بدون تاخیر آغاز شد.

استاندار سمنان در ادامه اظهار کرد: حداقل ۳۰ درصد خبازی‌های سطح استان طی مدت زمان تعیین شده در راستای اجرای مطلوب مراقبت‌های پدافند غیرعامل باید نسبت به دوگانه‌ساز کردن اقدام کنند.

وی افزود: تقویت و نظارت بیش از پیش در امر حفاظت از تاسیسات و اماکن حساس در سطح استان و همچنین تقویت پایش تصویری در جای جای استان از دیگر مواردی است که باید در بخش پدافند غیرعامل در دستور کار باشد.

کد خبر 749311

دیگر خبرها

  • قطب‌نمای «بصیرت» کشور را در برابر تهدیدات بیمه می‌کند
  • دوگانه‌سوز کردن یک‌سوم خبازی‌های سمنان / لزوم حفاظت از زیرساخت‌های حساس
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • سمنان در اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی است
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود