Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:21:05 GMT

مناطق زرد کرونایی استان بوشهر افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۴۵۸۰

مناطق زرد کرونایی استان بوشهر افزایش یافت

دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس گزارش سامانه ماسک در زمان حاضر از مجموع ۱۰ شهرستان استان بوشهر شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، گناوه و تنگستان در وضعیت زرد با خطر متوسط کرونایی قرار دارند.

وی بیان کرد: وضعیت شهرستان‌های دیلم، دشتی، کنگان، دیر، عسلویه و جم همچنان آبی کم خطر کرونایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواجه‌ئیان با اشاره به افزایش شدید موارد بیماران سرپایی کرونا در دی ماه  اضافه کرد: چندهفته‌ای است که سویه جدید کرونا به نام اُمیکرون در سراسر دنیا و به دنبال آن در کشور ایران رو به افزایش است که به‌تبع آن در استان بوشهر هم با زایش شدید موارد جدید بیماران سرپایی مواجه هستیم و این را باید به‌عنوان یک هشدار جدی در نظر گرفت.

وی گفت: از آخر مرداد ماه امسال روند کاهشی شیوع کرونا شروع شد و این شرایط تا نیمه دی ادامه داشت، ولی از نیمه دی هر هفته با افزایش موارد و به‌ نوعی با ۲ برابر شدن آمار روبرو هستیم.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در هفته سوم دی‌ماه نسبت به هفته دوم با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی بیماری مواجه بودیم و این افزایش در هفته چهارم نسبت هفته سوم رشد ۶۴ درصدی داشته است.

این مقام مسئول بهداشتی همچنین هشدار داد: در کنار افزایش موارد سرپایی شاهد افزایش تدریجی مراجعه به بیمارستان‌ها هستیم.

وی ادامه داد: در زمان حاضر بهترین و مهمترین کار برای جلوگیری از ابتلا به کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور نیافتن در اماکن سربسته است.

خواجه‌ئیان تاکید کرد: با تغییر رنگ کرونایی شهرستان‌های استان بوشهر مردم باید از حضور و برگزاری تجمع هایی که ضرورتی ندارند از جمله جشن‌ها و مراسم ترحیم پرهیز کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر درباره وضعیت واکسیناسیون توضیح داد: نزدیک به ۸۵ درصد جمعیت استان بوشهر یک دُز واکسن را دریافت کرده‌اند و از جمعیتی که می‌توانند دُز سوم را دریافت کنند بیش از ۲۳ درصد واکسینه شده‌اند.

خواجه‌ئیان بابیان اینکه این میزان واکسیناسیون با دُز سوم مانع گردش ویروس نمی‌شود بیان کرد: مراکز واکسیناسیون آمادگی کامل برای واکسیناسیون هم استانی‌ها را با انواع واکسن دارند.

وی افزود: توصیه می‌شود پیش از ورود به پیک جدید و همه گیری دوباره ویروس همه آحاد مردم بویژه افراد مبتلا به دیابت، فشارخون، سالمندان و بیماران مزمن نسبت به تزریق نوبت سوم واکسن خود اقدام کنند.

علائم اُمیکرون شبیه سرماخوردگی است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: علائم اُمیکرون شبیه سرماخوردگی است و مردم هرگونه علائم سرماخوردگی را جدی بگیرند و شخص دارای علائم تا زمان بهبودی خود را قرنطینه کند.

خواجه‌ئیان تکمیل پوشش واکسیناسیون (سه دُز) و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را برای جلوگیری از گسترش بیماری مهم دانست و گفت: زدنِ هم‌زمان ۲ ماسک، برگزاری نکردن دور همی‌ها و تهویه مناسب فضاهای بسته بسیار حیاتی است.

وی افزود: اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود خدای‌ناکرده ممکن است با افزایش شدیدتر شمار کرونایی ها مواجه شویم.

خواجه‌ئیان اظهار کرد: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۹۰ هزار و ۲۶۴ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا و ۲هزار و ۳۵ نفر نیز در این مدت براثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها بوشهر ویروس کرونا اومیکرون دانشگاه های علوم پزشکی پروندهٔ خبری اومیکرون ؛ سویه تازه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر ویروس کرونا اومیکرون بوشهر ویروس کرونا اومیکرون دانشگاه های علوم پزشکی استان بوشهر خواجه ئیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۴۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح چهارشنبه در دیدار اعضای شورای عالی مدیریت مردمی فرهنگی بوشهر اظهار داشت: متأسفانه زیر ساخت‌های استان از منظر فرهنگی نبوده، بلکه زیرساخت‌هایی برای توسعه رفاه اجتماعی و گردشگری بوده است. بنابراین حسب آمایشی که وجود دارد مراکز و مکان‌هایی مشخص و طرحی با کمک مشاورین در کنار ساحل برنامه ریزی و تمامی زیر ساخت‌ها فراهم شود.

امام جمعه بوشهر بیان داشت: چادر زدن در عرض ساحل و پارک‌ها مشکل ساز است، بنابراین کمپ‌هایی با استانداردهای لازم برنامه ریزی شود که دارای امکانات باشد، لذا با توجه به فرصتی که تا پایان سال وجود این کار را از اکنون شروع شود تا زمان عید این امکانات آماده باشد.

وی در کنار هم بودن و قرارگاه بودن را به بسیار مهم عنوان کرد بیان داشت: کارها آسیب شناسی شود و بر اساس برنامه ریزی رفع آسیب صورت گیرد.

آیت الله صفایی بوشهری پیشنهاد تدوین تقویم برای قرارگاه مردمی فرهنگی با در نظر گرفتن مناسبت‌ها را مطرح کرد و عنوان داشت: این کار کمک می‌کند که کارها با برنامه ریزی و منسجم انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر توجه به حوزه رسانه ابراز داشت: جنگ رسانه نیازمند دانش، سرعت عمل و دیپلماسی است که کار با رسانه به چه شکل انجام شود. فعالیت‌های خوبی در عرصه فرهنگی به ویژه در کنار ساحل انجام شده اما بازتاب رسانه‌ای نداشته است. همچنین رشد تحلیل گری و دیپلماسی رسانه‌ای باید صورت گیرد.

وی بر هم پوشانی و حمایت از یکدیگر تاکید کرد و ابراز داشت: این قرارگاه یک پیکر است و با حمایت از هم اجازه ندهید قرارگاه تضعیف شود.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به تشکیل قرارگاه عفاف و حجاب در استان بوشهر بیان داشت: همه باید به این قرارگاه کمک کنند، این قرارگاه‌ها باید چارچوب را حفظ کنند، و مسئولان پاسخگوی مطالبات باشند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر پیشنهاد داد: طومار و راهپیمایی در حمایت از عفاف و حجاب برنامه ریزی، طراحی و برگزار شود.

کد خبر 6087475

دیگر خبرها

  • مواظب این موجود خطرناک باشید
  • مواظب این موجود خطرناک باشید!
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در گلستان
  • افزایش خط تولیدِ شیرآلات ساختمانی در گرمی
  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • افزایش ۲۰ درصدی کشف تخلفات اضافه بار در استان بوشهر