Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@22:59:40 GMT

اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت است

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۴۶۰۴

اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت است

شهردار قزوین اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را در اولویت برنامه‌های سال آینده شهرداری دانست و گفت: با توجه به تحولات پیش رو در کشور ملزم به اجرای فرایند هوشمندسازی هستیم و در این راستا ۵۷ پروژه برای سال آینده در نظر گرفته شده است.

مهدی صباغی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ارائه بودجه شهرداری به صحن شورا در دو بخش دانشی و بینشی، اظهار کرد: بودجه شهر باید با رویکرد درآمد زایی اداره شود و در این زمینه از سازمان‌های خدمات رسان شهرداری برای درآمد پایدار کمک گرفته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اولویت‌های بودجه پیشنهادی، تصریح کرد: پروژه‌های زیادی در قزوین وجود دارد که به خاطر مشکلات مالی و اداری ناتمام مانده و می‌تواند ضررهای هنگفتی به سرمایه‌های عمومی وارد کند. تمام سعی مدیریت شهری در سال ۱۴۰۱ اتمام پروژه‌های نیمه تمام شهرداری خواهد بود.

شهردار قزوین در خصوص تأسیس شهرداری منطقه چهار، گفت: جهت پاسخگویی به مشکلات و امور مردم در یکی از مناطق شهری که بسیار هم بزرگ است شاهد تورم نیروی انسانی بودیم بر اساس مصوبه وزارت کشور که پیش از این انجام شده بود منطقه ۴ شهرداری تأسیس خواهد شد.

وی با بیان اینکه با توجه به تحولات پیش رو در کشور ملزم به اجرای فرایند هوشمندسازی هستیم و در همین راستا ۵۷ پروژه برای سال آینده در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: یکی از اولویت‌های بودجه در سال آینده نگرش ویژه به بازآفرینی شهری در مناطق محروم شهر از جمله بافت فرسوده هادی آباد و خیابان شهید انصاری است.

صباغی با تاکید بر اینکه بودجه سال آینده شهرداری قزوین با ۵۹ درصد رشد به دو هزار و ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافته و امیدواریم با تحقق آن شاهد تحول در شهر باشیم، اظهار کرد: در بخش منابع درآمدهای عمومی ما شامل ارزش‌های افزوده، فروش تراکم، تغییر کاربری، عوارض‌ها با ۵۴ درصد افزایش به نسبت سال گذشته ۹۵۰ میلیارد تومان و در قسمت واگذاری دارایی و سرمایه فروش زمین و مستغلات با ۶۷ درصد افزایش مبلغ ۱,۰۱۴ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی افزود: در بخش دارایی‌های مالی و اوراق با ۲۲ درصد افزایش ۵۶ میلیارد تومان برآورد شده و در بخش مصارف و هزینه جاری با ۶۷ درصد افزایش ۷۰۰ میلیارد تومان براورد شده و بودجه شهرداری در تملک دارایی، سرمایه‌ای و پروژه‌های عمرانی ۵۷ درصد رشد داشته و ۱,۱۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

شهردار قزوین گفت: ۴۳ درصد در بخش دیون افزایش داشتیم و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده و احتمالاً متمم خواهد خورد. در بخش مأموریت‌های اجتماعی فرهنگی ۸۴ درصد و در حوزه حمل و نقل و ترافیک ۵۶ درصد رشد داشته‌ایم.

وی ادامه داد: بدهی شهرداری حدود ۱,۳۰۰ میلیارد تومان است و بودجه پنهانی با ۵۰ پروژه محرمانه داریم که به زودی تقدیم خواهد شد، البته افزایش هزینه‌های توسعه و نگهداری زیرساخت‌های شهری، پیشی گرفتن نرخ رشد هزینه‌های جاری نسبت به نرخ رشد منابع شهرداری، شرایط اقتصادی ناپایدار و تورم فزاینده در هزینه‌های عمران شهری، تغییرات اقتصادی و تبعات مربوطه ناشی از تک نرخی شدن ارز، رکود بخش مسکن و کاهش رونق ساخت و ساز، کاهش کمک‌های دولتی به شهرداری‌ها و تأثیرات منفی همه گیری کرونا بر مالیه شهرداری‌ها، از تهدیدهای بودجه سال ۱۴۰۱ است.

کد خبر 551314

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهردار قزوين شهرداری قزوین مهدی صباغی شهردار قزوین شهر پروژه هاي عمراني پروژه های نیمه تمام مدیریت شهری بودجه و اعتبارات شهروند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میلیارد تومان برآورد شده درصد افزایش سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۴۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغ مشاهیر ابر پروژه‌ای برای تمام مردم شهر است

مدیر منطقه ۵ شهرداری با بیان اینکه مساحت پروژه باغ مشاهیر ۲۲ هکتار است که با همت اعضای شورا و شهردار پیش رفت، گفت: قرار است با این پروژه، ابر پروژه شهری برای مردم رقم بخورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسول میرباقری بعد از ظهر امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید از پروژه باغ مشاهیر اظهار کرد: خدا را شاکریم که این پروژه به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم این دوره مدیریت شهری آغاز شد و امید است شاهد یکی‌از اماکن‌تفریحی شهر باشیم.

وی ادامه داد: این پروژه با همت سازمان عمران شهرداری منطقه ۵ با قوت آغاز شده و امید است با قوت پروژه را پیش ببرد.

حسین کارگر مدیر منطقه ۵ شهرداری نیز عنوان کرد: مساحت این زمین ۲۲ هکتار است که با همت اعضای شورا و شهردار پیش رفت و عملیات آغاز شد و قرار است ابر پروژه شهری برای مردم رقم بخورد.

وی اظهار کرد: امید است در مدت زمانی کوتاه پروژه را به ثمر برسانیم.

کد خبر 750122

دیگر خبرها

  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • ارتقا وضعیت نگهداشت شهر یزد با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سال پایانی شورای شهر یزد
  • باغ مشاهیر ابر پروژه‌ای برای تمام مردم شهر است
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در اهواز وجود دارد
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در شهرداری اهواز وجود دارد
  • اختصاص 800 میلیارد تومان به پروژه های محلات کم برخوردار در بودجه سال جاری
  • تاکید رئیس جمهور بر فعال شدن پروژه منوریل قم
  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است
  • اقدامات لازم برای خروج اتباع غیرمجاز استان تهران از کشور در حال انجام است