Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: گزارش‌هایی از انتشار بوی نامطبوع در شهرستان لنجان و فولادشهر داشتیم و تاکنون بیش از ۲۰ مورد پایش روزانه و شبانه به صورت اکیپ همراه با دستگاه‌های اجرایی شهرستان لنجان صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا حمیرا صفی‌قلی در خصوص انتشار بوی نامطبوع در شهرستان لنجان و فولادشهر، اظهار کرد: به دلیل انتشار بوی نامطبوع در این محدوده گزارش‌هایی به اداره محیط زیست شده است، از پایان آذرماه امسال تاکنون بیش از ۲۰ مورد پایش روزانه و شبانه به صورت اکیپ همراه با دستگاه‌های اجرایی شهرستان لنجان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در ساعات مختلف شب بازرسی‌هایی صورت گرفت و جلسه‌هایی در این مورد در فرمانداری شهرستان لنجان برگزار شد، مواردی پیگیری این مسئله را در تشخیص برای اداره محیط زیست استان اصفهان دشوار کرده است.

بوی نامطبوع به صورت متناوب وجود دارد

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تاکید کرد: این موضوع به صورت متناوب و در روزهایی از هفته این بوی نامطبوع در منطقه احساس می‌شود و در مواقعی از روز هم هیچ نوع بوی نامطبوعی وجود ندارد و بیشتر زمان انتشار این بوی نامطبوع شب هنگام است.

وی تصریح کرد: شعاع تأثیر این بوی نامطبوع زیاد است تا حدی که در شهرستان زرین‌شهر، چمگردان و فولادشهر هم علاوه بر لنجان گزارش‌هایی اعلام شده است و همشهریان بیشتر بوی نامطبوع فاضلاب و گندیدگی را اعلام می‌کنند که این بوی نامطبوع ناشی از فرایندهای غذایی و پروتئینی و فرآورده‌های شیمیایی و نفتی است.

درخواست همکاری با دانشگاه صنعتی برای رفع مشکل

صفی‌قلی خاطرنشان کرد: تشخیص علت اصلی این موضوع مشکل شده و اداره کل محیط زیست استان اصفهان با همکاری دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان در این زمینه فعال شده است، بررسی فعالیت واحدهای صنعتی موجود با بازدیدهای میدانی در این محدوده صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: تاکنون این موضوع نامحسوس بوده است و در صورت محسوس بودن این مسئله، پیگیری و تلاش برای حل مشکل بسیار زودتر شروع می‌شد.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تاکید کرد: برای پیگیری این موضوع از اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان هم درخواست همکاری شد تا آنالیز تکمیلی برای تعدادی از واحدهای صنعتی که مورد سوال محیط زیست بوده انجام شود.

وی تصریح کرد: این آنالیزهای تکمیلی به سازمان موردنظر هم منعکس شده و با نظریه‌های اعمال شده در این زمینه تلاش می‌شود که به نتیجه مثبت برسیم و نتایج را در اختیار همشهریان این شهرستان‌ها قرار دهیم.

کد خبر 551311

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محيط زيست شهرستان لنجان فرماندار شهرستان لنجان آلودگی محیط زیست رضایت شهروندان دانشگاه صنعتی اصفهان اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان حفظ محیط زیست سازمان محیط زیست پساب فاضلاب شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق محیط زیست استان اصفهان انتشار بوی نامطبوع بوی نامطبوع شهرستان لنجان اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۴۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس از توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مهر، محسن رضائیان اظهار کرد: طی پیگیری‌های چند ماه اخیر اداره حفاظت محیط زیست پردیس و دریافت گزارشات مردمی مبنی بر تخلیه نخاله ساختمانی و پسماند خانگی غیر مجاز در حوزه شهرستان، حدود ۲۰ مورد راکب متخلف خودرو تخلیه غیرمجاز پسماند و نخاله ساختمانی، اعلام جرم و به دادستانی شهرستان معرفی شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس گفت: اداره حفاظت محیط‌زیست پردیس با استناد به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، این خودروها و سایر خودروهایی که پلاک آنها توسط شهروندان و دوست‌داران محیط زیست ارسال کرده بودند را اعلام جرم کرده و جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی کرده است.

وی افزود: که مردم هوشیار شهرستان پردیس، در صورت مشاهده مواردی اینچنین، گزارشات این تخلفات را به شماره تماس ۷۶۲۸۶۴۰۰ به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس و همچنین سامانه ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پایش معادن شهرستان تفت
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش شهرستان مشهد پیگیری می‌شود
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس