Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمدرضا کرمی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح های فاضلاب شهرستان شادگان افزود: دولت اعتبار بسیار خوبی در زمینه آب و فاضلاب خوزستان برای سال آینده در نظر گرفته که این موضوع نشان از وجود اراده ملی برای حل این مشکل است.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از شبکه فاضلاب شادگان در حال اجراست، ادامه داد: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده ۵۶ تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل آبفا خوزستان افزود: هم اکنون تصفیه خانه فاضلاب شادگان در مدار بهره برداری قرار دارد و سرعت بخشی به اجرای طرح های فاضلاب این شهرستان نیز در دستور کار است.

وی با اشاره به لایروبی خطوط فاضلاب شادگان بیان کرد: شادگان نخستین شهر خوزستان است که لایروبی خطوط و بهره برداری از شبکه فاضلاب آن به بخش خصوصی واگذار شد.

کرمی نژاد ادامه داد: مشکل کمبود آب روستاهای شهرستان شادگان به عنوان یک اولویت در دستور کار است و هر روستایی در این شهرستان با مشکل کمبود آب روبه رو باشد این  آمادگی وجود دارد که به سرعت نسبت به رفع آن اقدام شود.

وی با اشاره به مشکل فاضلاب مسکن مهر منطقه سعدی شادگان گفت: امروز دستور لازم به پیمانکار این پروژه داده شد تا مشکل فاضلاب و انشعاب‌های آن را برطرف کند.

در این بازدید مدیرکل دیوان محاسبات خوزستان و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از نزدیک روند اجرای طرح های فاضلاب شهرستان شادگان را مورد بررسی قرار دادند.

به دلیل اهتمام جدی دولت سیزدهم به حل مشکل فاضلاب خوزستان، جمعه پنجم شهریور امسال رییس جمهور در نخستین سفر استانی خود، به طور سرزده به این استان سفر کرد و در نخستین بازدید وضعیت اجرایی شبکه فاضلاب اهواز را از نزدیک بررسی، و قول حل این مشکل را در آینده نزدیک داد. در این سفر همچنین مقرر شد میزان انتقال آب از طرح غدیر از ۱۰ مترمکعب در ثانیه با احداث ایستگاه پمپاژ جدید و افزایش قدرت پمپ های ایستگاه  به ۲۰ متر مکعب در ثانیه افزایش یابد.

با تاکید رییس جمهور طرح انتقال آب غدیر به منظور تامین آب پایدار خوزستان که قرار بود در مدت ۲۵ سال اجرا شود قرار است در هشت ماه عملیاتی و تا خرداد ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد. با این کار ۵۲ درصد جمعیت استان از آب شرب پایدار و باکیفیت برخوردار می‌شوند.

حل مشکل فاضلاب خوزستان به اولویتی برای دولت و وزارت نیرو تبدیل شده است به گونه‌ای که وزیر نیرو شنبه هر هفته با برگزاری نشستی به صورت برخط با مسوولان آب و فاضلاب خوزستان، آخرین اقدام‌های صورت گرفته را پیگیری، و دستور لازم را برای حل موانع می‌دهد. با روی کار آمدن دولت سیزدهم اجرای طرح‌های فاضلاب اهواز شتاب گرفته است.

برچسب‌ها شادگان خوزستان وزارت نیرو شركت آب و فاضلاب خوزستان پروندهٔ خبری تلاش ها برای رفع تنش آبی در خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شادگان خوزستان وزارت نیرو شادگان خوزستان وزارت نیرو شركت آب و فاضلاب خوزستان آب و فاضلاب خوزستان طرح های فاضلاب مشکل فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۴۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد

هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور  گفت: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامد‌های سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روز‌های آینده مشکل آب شرب این روستا‌ها نیز برطرف خواهد شد.

او ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که هم‌چنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

امینی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • تفرجگاه "دربند" صحنه از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شد
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد