Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - محمد نبوی‌فرد  گفت: به منظور حمایت از دامپروران عشایر و عبور از بحران خشکسالی، از ابتدای امسال ۷۵ هزار تن علوفه و نهاده‌ دامی بین عشایر این استان توزیع شده است.

 مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مراکز پرورش دام عشایری روداب سبزوار گفت: از مجموع این نهاده‌های دامی حدود ۴۰ هزار تن، کنسانتره ویژه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عشایر خراسان رضوی شامل ۳۵ طایفه، جمعیتی افزون بر هفت هزار و ۵۰۰ خانوار را تشکیل می‌دهند و ۹۹۰ هزار راس دام در اختیار دارند و با تولید سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۱۷ هزار تن انواع فرآورده‌های دامی شامل شیر، روغن، پشم، کرک و کود حیوانی و همچنین ۴۱ هزار و ۸۰۰ مترمربع صنایع دستی شامل گلیم، قالیچه، فرش و تابلو فرش، نقشی بسزا در اقتصاد خراسان رضوی دارند.

او گفت: با توزیع کنسانتره ویژه بین دامداران عشایری هزینه تولید هر کیلوگرم گوشت قرمز به وسیله آنان نسبت به سایر دامداری‌های این استان ۳۵ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی گفت: مصرف کنسانتره ویژه دام های عشایر و اجرای طرح پرواربندی منجر به افزایش سوددهی و درآمد عشایر خراسان رضوی شده که این امر در جلوگیری از مهاجرت روستاییان و عشایر به شهرها نقش مهمی ایفا کرده است.

منبع: ایرنا

 انتهای پیام//ص.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپروران عشایر خراسان رضوی نهاده های دامی خراسان رضوی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۵۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۱۱۰۰ مسکن ویژه محرومان به همت بسیج سازندگی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در مراسم بهره برداری از ۲ هزار و ۹۵۰ طرح بسیج سازندگی خراسان رضوی گفت: این طرح های محرومیت زدایی پارسال با همکاری ۶ هزار گروه جهادی در سطح استان خراسان رضوی اجرا شد.

وی گفت: سال گذشته بسیج سازندگی ۲ هزار و ۶۸۰  پنل‌ خورشیدی خانگی را به سرانجام رساند که در خراسان رضوی هم تعداد خوبی اجرا شد و ۳۰ مورد در منطقه بردسکن انجام شده است که به بهره برداری رسید.

سردار محمد زهرایی افزود: اجرای طرح پنل‌های خورشیدی برای حمایت از روستاییان در اولویت بسیج سازندگی کشور است. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم گفت: طرح ملی جهش تولید با مشارکت مردم را بسیج طی یک ماه آینده به دولت و مجلس ارائه می‌کند که طرح‌های اشتغال زایی و تولیدی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی یادآور شد: در سال گذشته ۳۴ هزار جهیزیه با کمک‌های مردمی، تامین و توزیع شد و بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی در سراسر کشور به اجرا در آمد.

وی گفت: بسیج سازندگی پارسال ۱۲۳ هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داد؛ و ۳۰ هزار فرصت شغلی را همین صندوق‌های قرض‌الحسنه ایجاد کرده‌اند و در سال گذشته با احیای واحد‌های صنعتی، از نابودی ۲۷ هزار فرصت شغلی جلوگیری شد.

آبرسانی به ۱۷۰۰ روستای محروم کشور در دولت سیزدهم
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ابراز داشت: اجرای طرح جامع محرومیت‌زدایی به صورت مردم‌پایه از ابتدای دولت سیزدهم آغاز شده که در آن چند بخش شامل آبرسانی به روستاها، آبخیزداری و ایجاد راه روستایی در اولویت قرار گرفته است و در این زمینه آبرسانی هزار و ۷۰۰ روستا انجام شد.

سردار زهرایی ادامه داد: در طرح «از آبخیز تا جالیز» با صرف هزینه ۹ هزار میلیارد ریال ۶۹۰ پروژه این طرح در روستا‌های کشور اجرا شد.

وی بیان داشت: با اینکه این سازمان فقط هشت درصد از سهمیه قیر کشور را در اختیار دارد، اما برای آسفالت راه روستایی در بسیاری از نقاط کشور آماده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار توزیع شده در کشور، ۶۰ هزار میلیارد تومان به صورت متمرکز توزیع شده که سهم بسیج سازندگی از این میزان سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است، ۴۰ هزار میلیارد تومان از این اعتبارات نیز در اختیار استانداران است.

به گفته وی، سازمان بسیج سازندگی پارسال ۲ هزار و ۶۸۰ نیروگاه پنج کیلوواتی را در قالب طرح «جهاد روشنایی» برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی نصب کرد.

دیگر خبرها

  • انسداد برخی مسیر‌های ارتباطی عشایری و تلفات احشام در خوزستان
  • بهره برداری از ۱۱۰۰ مسکن ویژه محرومان به همت بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری
  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره‌مند شویم
  • کوچ بهاره عشایر در خراسان شمالی آغاز شد
  • جامعه عشایری سومین جامعه استان کرمانشاه